Gå til innhold

Når spiser grekerne selv middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når pleier grekerne selv å spise middag på øyene i Hellas? Jeg og mitt reisefølge går som regel ut cirka kl. 20. Av og til drøyer vi til kl. 21.

Hører alltid at man må spise sent, og gå til resturantene der grekerne selv spiser da, for der er maten billig og råvarene gode.

Men hvor sent spiser de egentlig? Ser stort sett bare andre turister overalt, mulig vi alltid reiser til de "verste" turiststedene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt rundt 23, og på sine egne ikke-turiststeder. Men jeg har lett etter sånne steder og ikke funnet, det er sikkert fordi jeg var en turist :sukk:

Skrevet

Bli kjent med noen lokale mennesker

Når vi var i hellas ble vi med dem på resturant, det var ganske sent.. husker ikke helt når, men syns det var mye mer liv da :)

Gjest Gjest
Skrevet

mellom 21.30 og 23.00

Vanligvis ikke noe tidligere. Ofte VELDIG sent.

Gjest Gjest
Skrevet

Husker jeg ble kjent med noen lokale da jeg var i Hellas... Var ikke så mye sammen med de, men husker vi var innom et fastfoodsted og spiste kl 23.30 en kveld. En annen kveld var vi på resturanten til onkelen til hun ene, rundt 23.00. Ganske langt fra sentrum, var ikke ofte turister der sa de. Da var det en del grekere der, men de fleste spiste ikke. Spiste også middag kl 20.00 en kveld sammen med grekere, de reagerte ikke på tiden...

Jeg er vant til å spise når jeg og de jeg er med er sultene, endten det er kl 17.00 eller 22.30. Men hvor lenge er resturantene åpne? Mange resturanter på stedet jeg var, stengte rundt kl 23.00. Det var mye turister der og folk beveget seg bort fra resturantene ved den tiden uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...