leandra Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 For å gjøre en lang historie kort: Det ble slutt med ekssamboeren min for 1 år siden. Vi hadde da bodd sammen i 4 år, og forholdet hadde hanglet i lengre tid fordi vi begge var i stressende situasjoner jobbmessig. Vi var nok ikke flinke nok til å prioritere å være kjærester. Vi var enige om bruddet, selv om det var veldig trist. Jeg traff en ny mann ca 1 mnd etter bruddet. Vi jobber på samme sted. Han representerte på mange måter motsetningen til min ekssamboer. Det var på dette tidspunktet veldig tiltrekkende for meg. Vi var på flere dater og ble etter hvert sammen. Jeg gjorde det imidlertid klart at jeg nettopp var kommet ut av et lengre forhold og ikke kunne love noe voldsomt ift forpliktelser. Han ble mer og mer involvert, mens det for meg etter noen måneder ble veldig klart at vi var altfor forskjellige til å kunne fungere sammen. Jeg gjorde det derfor slutt. Han ble veldig lei seg, og vi ble enige om å fortsette å være venner. For noen måneder siden fant jeg og ekssamboer ut at vi skulle forsøke å bli sammen igjen. Vi hadde hatt mye vondt i forholdet før det ble slutt, men hadde mange lange samtaler om dette og fant ut at vi elsker hverandre og er villige til å gi forholdet en ny sjanse. Vi ble enige om å ikke fortelle dette til så mange, fordi vi ikke var sikker på om det kom til å fungere. Nå har det seg slik at han jeg var sammen med noen måneder etter bruddet med ekssamboer har funnet ut at jeg og ekssamboer forsøker igjen. Han har blitt helt i harnisk, sprer usanne rykter om meg på arbeidsplassen om at jeg er en løgner og en bedrager. Jeg har forsøkt å opptre så ryddig og redelig jeg bare har kunnet, men jeg mener jeg ikke har plikt til å opplyse mine ekser om eventuelle nye forhold før de er helt offentlige. Hva synes dere? Tar jeg feil? Burde jeg fortalt til denne eksen, som jeg har hatt et helt greit men ikke veldig nært venneforhold til etter bruddet, om at jeg og ekssamboer prøver igjen? Jeg mener jeg ikke har en slik opplysningplikt. Synes hele situasjonen er vond, jeg har bare prøvd å gjøre alt bra for alle parter. Hva synes dere? Har jeg opptrådt helt feil? Burde jeg informert eksen om at jeg er på vei inn i et nytt forhold til ekssamboer nå? Hvordan bør jeg forholde meg til at han sprer usanne rykter om meg på arbeidsplassen? Blir veldig takknemlig for tilbakemelding, for synes situasjonen er veldig vond nå.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Det er din kollega som driter seg ut ved å spre edder og galle. De han sier det til vet kanskje at han hadde noe på gang med deg? I så fall kan de legge sammen to+to=sjalusi. Hold din sti ren du og ikke kommenter det han sier. Om du har noen gode kolleger som du stoler ekstra på så fortell de gjerne hvor glad du er for at du fikk en ny sjanse med din største kjærlighet..... :love: Nyhetsverdien går snart over og du er den som kommer seirende ut av det til slutt. Han virker jo bare bitter og negativ og jeg tror nok at dine andre kolleger har evne til å tenke at hans propaganda mot deg har egoistiske motiver.Fyren sliter!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Når jeg no svarer tar jeg forbehold om at det kun er dit syn på din opptreden som kommer fram. Han synes tydligvis at den var feil. Min mening er at forhold er privat og ingen har "informasjonsrett" til det, men det er forståelsesfult at venner og bekjente kan føle seg løyet til dersom man holder mye hemmelig. En ting som slår meg når jeg leser dette er at han kan gjøre slik på en arbeidsplass. Er det ikke noen tilitsvalgte eller sjefer du kan ta dette opp med? Dette har stor innvirkning på arbeidsmiljøet og arbeidseffekten til både deg og dine kolegaer, og kan forbindes med mobbing. Om du ikke før har vært stor på å dele dit privatliv med kolegaer bør du vurdere å ta dette opp med noen. At dere var sammen på fritiden er ingen undskyldning for å drive på slik, men kanskje du selv bør ha dette i bakhode neste gang du er singel.
leandra Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Takk for svar. Ja, jeg har lært at jeg ikke bør involvere meg med folk fra jobb om ikke annet.
leandra Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har tatt opp saken med et par gode kolleger, og opplever god støtte fra dem. Håper at stormen legger seg snart, er bare veldig vondt når det står på.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg mener du burde informert eksen din om at du og ekssamboeren hadde noe på gang igjen. Dere var tross alt venner og hadde kontakt. Så lenge du var singel kan det hende han hadde et håp om at dere skulle bli sammen igjen. Han følte seg kanskje lurt? Men han burde uansett ikke ta opp dette på arbeidsplassen. Jeg forstår at du synes det er vanskelig. Man får et stort behov for å få fram sannheten når man blir utsatt for løgn. Du har pratet med et par stykker på jobben. Det synes jeg er ok. Hvis jeg var deg ville jeg latt saken ligge nå, og jeg ville tatt selvkritikk på at jeg ikke informerte eksen. Jeg tror jeg ville skrevet et brev hvor jeg ikke tok opp det vonde som har skjedd etter bruddet, men et hyggelig brev hvor jeg tok selvkritikk, takket for godt vennskap og ønsket han alt godt videre. Jeg tror det kan roe situasjonen og det vil kanskje gjøre det lettere for han å legge det bak seg. Det ville blitt en verdig avslutning for dere begge - tror jeg.
Gjest Gjest_Hallo_* Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Jeg mener du burde informert eksen din om at du og ekssamboeren hadde noe på gang igjen. Dere var tross alt venner og hadde kontakt. Så lenge du var singel kan det hende han hadde et håp om at dere skulle bli sammen igjen. Han følte seg kanskje lurt? Men han burde uansett ikke ta opp dette på arbeidsplassen. Jeg forstår at du synes det er vanskelig. Man får et stort behov for å få fram sannheten når man blir utsatt for løgn. Du har pratet med et par stykker på jobben. Det synes jeg er ok. Hvis jeg var deg ville jeg latt saken ligge nå, og jeg ville tatt selvkritikk på at jeg ikke informerte eksen. Jeg tror jeg ville skrevet et brev hvor jeg ikke tok opp det vonde som har skjedd etter bruddet, men et hyggelig brev hvor jeg tok selvkritikk, takket for godt vennskap og ønsket han alt godt videre. Jeg tror det kan roe situasjonen og det vil kanskje gjøre det lettere for han å legge det bak seg. Det ville blitt en verdig avslutning for dere begge - tror jeg. Hallo?! så nå har man opplysningsplikt til eks"kjæreste" hun nå kun kanskje bare har et høflighetsvennskap med?!! Nei! Vet du hva! Drit i slike sjalu, vederstyggelige personer som sprer galle rundt seg. Konsentrer deg heller om de personene i livet ditt som gjør deg lykkelig.
Gjest Gjest_ttt_* Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Jeg mener du burde informert eksen din om at du og ekssamboeren hadde noe på gang igjen. Jeg er helt uenig i dette. Eksen din har ingen rett til å få innsyn i ditt privatliv mer enn du selv ønsker. og det må han finne seg i. Det er klart at han er sjalu, men det må ikke få lov til å gå ut over deg. Du bør ta godt vare på all dokumentasjon av hetsen fra din eks, slik at det kan brukes som bevis i en evt fremtidig (eller snarlig?) politianmeldelse. Slik oppførsel som du beskriver, er grovt krenkende.eut
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er helt uenig i dette. Eksen din har ingen rett til å få innsyn i ditt privatliv mer enn du selv ønsker. og det må han finne seg i. Det er klart at han er sjalu, men det må ikke få lov til å gå ut over deg. Du bør ta godt vare på all dokumentasjon av hetsen fra din eks, slik at det kan brukes som bevis i en evt fremtidig (eller snarlig?) politianmeldelse. Slik oppførsel som du beskriver, er grovt krenkende.eut Det stemmer at eksen ikke har noen rett til å vite at hun er sammen med en annen. Jeg tenker likevel at det ville vært best for eksen å få vite det siden de forsatt hadde kontakt og var venner. Dette går mer på omsorg og respekt enn på plikter og rettigheter. Han ble mer og mer involvert, mens det for meg etter noen måneder ble veldig klart at vi var altfor forskjellige til å kunne fungere sammen. Jeg gjorde det derfor slutt. Han ble veldig lei seg, og vi ble enige om å fortsette å være venner. Hvis de ikke hadde hatt kontakt mer mener jeg ikke hun skulle informert han. Jeg tror ikke politiet kommer til å lage en sak ut av dette. De har viktigere ting å bruke tiden på. Det hadde uansett bare blitt ord mot ord. Hvis han er voldelig eller truende er saken en annen, men det er han vel ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå