Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Hei dere! Jeg er på "slanker'n", men i dag har mamma kjøpt masse bringebær som ho ska lage syltetøy av. Har allerede spist MASSE bringebær mens jeg hjalp henne med røringa av syltetøyet.. NAMNAM:) Hvor gærli er bringebær i seg selv egentlig? Og i kveld får vi gjester.. ska ha bringebær og vaniljesaus til dessert. Hvor fy,fy er det?
Gjest Lompa2 i.i Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Tror ikke bringebæær i seg selv er så ille. har ikke peiling på kalori-innhold i de, men ellers er jo friske bær i det store og hele kjempesunt. Så lenge du sørger for å forsyne deg med mer bringebær enn vaniljesaus tror jeg neppe det er av de store syndene i en slankekur.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Bringebær inneholder 21 kcal pr. 100 gram. Vaniljesaus inneholder 150 kcal (ferdigkjøpt) pr. 100 gram. Bringebær er sunt og magert. Vaniljesaus er ikke så sunt og magert, men litt vaniljesaus på bærene er vel ikke verdens mest fetende dessert. Det viktige er at det er bringebær med vaniljesaus, og ikke vaniljesaus med bringebær.
Oliven Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Prøv vaniljekesam på bærene eller sans vaniljeyoghurt. Sikkert for sent nå, men til en annen gang er det mye bedre alternativ. Og kjempegodt.
Gjest Elfrida Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Prøv vaniljekesam på bærene eller sans vaniljeyoghurt.Vaniljekesam har 126 kcal pr 100 gram, mens yoghurten har 62. Ganske stor forskjell. Uansett kan det umulig være så farlig å få i seg 150 kcal i vaniljesaus når bringebærene er modne og deilige. Innehold i vaniljekesam: Helmelk, 5% sukker, vanilje, modifisert stivelse (E 1422), konserveringsmiddel (E 202), surhetsregulerende middel (E 330), melkesyrekultur og løpe (mikrobiell). Innhold i vaniljesaus: Helmelk, fløte, 10% sukker,modifisert maisstivelse (E 1442), stabilisator (johannesbrødkjernemel E 410, guarkjernemel E 412, karragenan E 407), aroma, farge (betakaroten E 160a, karamell E 150c) Vaniljesausen har litt mer sukker og fett, som antageligvis utgjør de 23 kaloriene i forskjell, mens vaniljekesamen faktisk inneholder VANILJE! I praksis er det omtrent samme innhold.
The Kitten Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Hei dere! Jeg er på "slanker'n", men i dag har mamma kjøpt masse bringebær som ho ska lage syltetøy av. Har allerede spist MASSE bringebær mens jeg hjalp henne med røringa av syltetøyet.. NAMNAM:) Hvor gærli er bringebær i seg selv egentlig? Og i kveld får vi gjester.. ska ha bringebær og vaniljesaus til dessert. Hvor fy,fy er det? Bringebær er noe av det sunneste du kan spise. Vaniljesaus derimot er ikke sunt, men til dessert en sjelden gang så er det greit. Det er viktig å kose seg litt og selv om en slanker seg.
Agurk Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Spis bringebær med litt fløte og med fuktose eller splenda. Det er sukkeret som er fy-fy. Litt fett er ikke så ille.
Gjest New Dawn Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Er det godt med vaniljesaus på bringebær da? Jeg liker godt vaniljesaus på rips - for de er sure bær og da passer det godt med noe søtt oppå .. Men bringebær er så søte bær at jeg synes ikke det passer så godt der .. men det er meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå