Gå til innhold

Roadtrip USA

Gjest Gjest_Line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Line_*

Jeg planlegger en skikkelig roadtrip i USA med noen veninner neste sommer. Ingen av oss har vært der før, så det blir kjempespennans!

Vi er mellom 2-5 stk som skal reise (Alle vil være med, men det er jo alltid noen som ikke har tid, ikke har penger osv når det begynner å nærme seg :s)

Vi er ikke sikre på hvilken rute vi vil ta ennå, men vi har en liten aning over hvilke ting vi vil innom;

New york

Grand Canyon

Las Vegas

Los Angeles

Disneyworld

Florida

Vi tenkte å bruke 3-4 uker på turen.

Noen som har noen gode tips om reiseruter? Andre ting vi burde se?

Noen som har vært på roadtrip i USA før, og veit sånn ca hvor masse penger en bør beregne?

Noen spesielle tider vi burde reise ned? (Har lyst å oppleve åssen de feirer 4 juli feks)

Eller andre gode tips?

Alt mottas med takk! :ler:

Hilsen LinePine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, road trip i USA blir nok veldig bra! Men hvis dere bare skal være borte 3-4 uker, så blir det nok litt vel ambisiøst å få med seg alt det du nevner. Jeg tror dere bør konsentrere dere om enten LA, Las Vegas og Grand Canyon eller østkysten Florida - New York. Disneyland/Disneyworld finnes jo både i LA og Orlando, FL. Man må ha tid til å nyte det man opplever også, ikke bare haste av gårde. Hvis dere velger østkysten vil jeg slenge inn et tips om å kjøre ned til Key West, FL. Veldig pent! Lykke til med planleggingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Muffin, men turen er absolutt gjennomførbar hvis dere flyr mellom noen byer i tillegg til bilkjøringen.

Hvis du søker opp road trip USA, får du opp blant annet reisereferatet mitt for et par år tilbake som var fra California, Las Vegas og Grand Canyon. Personlig ville jeg valgt dette fremfor Florida, som vi var i fjor. New York har man alltids mulighet for senere etter som flyturen ikke er altfor lang og prisen heller ikke avskrekkende.

Ellers ville jeg ikke bestilt så mange hotell på forhånd, ta det som det kommer. Eneste unntaket er Grand Canyon hvor dere må bestille tidlig hvis dere vil bo i selve parken.

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er her snakk om rundt 12 000km. Det er svært mye å kjøre i løpet av 4uker. Dere kan klare øst og vest-kysten, men da må dere droppe Florida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

Tusen takk for alle tips og råd.

Er litt vanskelig å tenke seg hvor stort landet egentlig er når man ser på kart, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg ville satt av minst 3 dager i New York hvis dere først skal innom der, og konsentrert meg om midtown/downtown Manhattan hvis dere har mindre enn en uke.

Et lite forslag (med utgangspunkt i å få med seg mest mulig på kort tid):

Fly til New York (3-4 dager)

Fly videre til Las Vegas (1-2 dager)

Kjøre til Grand Canyon (evt. en overnatting på turen), minst en hel dag i Grand Canyon (hvis dere skal gå ned på sommeren bør dere planlegge å starte tidlig, temperaturen kan gjerne være minst 40C når solen står opp)

Kjøre til LA (minst 2 overnattinger på turen, usikker på hvor mye tid dere bør ha i LA)

(Fly til Florida, evt leie bil igjen for å komme seg rundt der)

Fly hjem

Wideroe.no (avansert søk) er gode på multidestinasjonsreiser med de fleste flyselskaper.

Maps.google.com er fin å ha for å se på avstander (kan søke på hele reiseruter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som flere har svart her ville jeg ha avgrenset turen litt.

Plasser som New York, Las Vegas, Los Angeles og Disneyland/Disneyworld kan man fint sette av mer en 2 dager til.

Gran Canyon bør man minst ha 1 dag

Selv har jeg vært på en organisert road trip (i minibuss) i California/Arizona/Nebraska som gikk over 8 dager og flere av plassene hadde vært fint mer tid til å oppleve ting. Her går det ann å se litt og hente tips fra de som organisererer road triper med buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg reiste sammen med to andre på en sånn roadtrip. De hadde med seg videokamera og lagde "road movie". Dritkult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte å få med deg 4th of July... Jeg har bodd i USA i fem år og synes ikke den dagen er så spesiell. Som regel møtes folk med venner og griller og så er det fyrverkeri etterpå. Gøy å se på, men ikke noe mer enn det. Mulig de gjør mer ut av det i Las Vegas for eksempel, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Monica_*

Det høres ut som du har peiling på road trip i usa:)

Jeg skal være med line på road tripen og vi har funnet ut at vi vil starte fra seattle og kjøre nedover vest kysten. viss vi regner rundt en 5uker har du/ ell andre noen forslag om hvor langt ned vi kan dra? ( kanskje litt vanskelig i og med du/dere ikke hvet hvor mange stopp vi skal ha, noe ikke vi gjør helt heller, men sånn ca) Vi tenkte ned te los angeles, men folk jeg har forhørt meg med mener vi rekker en del lenger. Trur du/ dere? og noen tips på veien, hvor burde en leie bil feks?:)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte fra San Fran langs kysten til L.A og videre til Las Vegas og Grand Canyon i sommer. Var borte i to uker og hadde et relativt stramt program. En helt fantastisk tur ble det uansett, selv om det var hektisk, og jeg kan anbefale denne ruten på det varmeste. Grand Canyon var heløt vanvittig imponerende, og jeg ville basolutt fått med meg det. Las Vegas var spørtt, og jeg trivdes ikke der, men samtidig er det så forskjellig fra alt annet at man liksom bare må ha det med seg når man først er "i nærheten". San Fran er deilig avslappende. Vi var også innom den "lille" byen Palm Springs, noe som var en fin opplevelse også fordi det var en veldig rolig atmosfære der midt på sommeren >(lavsesong der da pga varmen). Kan som sagt annbefale denne turen på det varmeste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentepusen

Hei

Jeg har vært i USA flere ganger og besøkt familie.

Jeg vil på det sterkeste anbefale:

(Seattle) - bodde 2 timer unna på besøk, men kom meg aldri inn til byen. Litt av området der jeg var ved sjøen minnet litt om Norge, og jeg fikk sett en sel i vannet. Det var morsomt.

San Fransisco - flott by. Masser å se på. Et must er å ta den gamle trikken!!! Kjempekult. Så har de et gammelt fort under Golden Gate bridge som man kan besøke..........

Grand Canyon - nydelig natur.

Las Vegas. Her har jeg ikke vært i myndig alder, men jeg skulle gjerne opplevd det igjen som voksen.

Liker dere natur/fjellene er Rocky Mountains noe å oppleve. Vi kjørte fra Seattle området til Boise (1 dags kjøring). Vanvittig mye forskjellige natur forandringer. Der møtte meg og min tante min bestemor og andre tante som skulle kjøre videre til Laramie. Vi overnattet på hotel og kjørte videre neste dag bl.a gjennom Salt Lake City (vi stoppet ikke). En veldig lang dagstur til Laramie. Kom frem sent på natt.

Liker dere Rodeo burde dere besøke Cheyenne (Frontier days). Kjempestort rodeo med med masse salgsboder. Ellers har Cody rodeo hver kveld hele sommeren tror jeg.

Kommer ikke på mere akkurat nå, skriver mere når jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_monica_*

Hei igjen.

takk for alle tips:) vi har nå bestilt turen, men det ble litt forandring. Turen går fra san fran til miami og vi har fem uker til rådighet. Noen forslag langs veien her også?:) og noen som har erfaring med å kjøre i usa? noen sider vi burde sjekke for regler å slikt?

takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KittyMaule_*

Jeg bor i USA. San Francisco er fantastisk og jeg reiser dit minst en gang om aret!

Angaende kjoring: San Francisco er utrolig vanskelig a kjore i (mye aggressivitet og det kan ta timesvis a komme ut av bykjernen i rush tiden). Heldigvis er det bra offentlig transport (Muny, Bart) og du kan ogsa ta taxier rundt.

Miami er ogsa utrolig vanskelig a kjore i -ingen folger reglene og alle er agressive (men Miami Beach er ok). Jeg har kun vaert der et par ganger, sa jeg vet lite om offentlig transport (men det er sikkert lett a fa tak i taxi).

California kysten (utenom bykjernene) er noksa likt Norge. Vinglete, ofte kun et felt i hver kjoreretning og vakker natur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jenny_*
Jeg bor i USA. San Francisco er fantastisk og jeg reiser dit minst en gang om aret!

Angaende kjoring: San Francisco er utrolig vanskelig a kjore i (mye aggressivitet og det kan ta timesvis a komme ut av bykjernen i rush tiden). Heldigvis er det bra offentlig transport (Muny, Bart) og du kan ogsa ta taxier rundt.

Miami er ogsa utrolig vanskelig a kjore i -ingen folger reglene og alle er agressive (men Miami Beach er ok). Jeg har kun vaert der et par ganger, sa jeg vet lite om offentlig transport (men det er sikkert lett a fa tak i taxi).

California kysten (utenom bykjernene) er noksa likt Norge. Vinglete, ofte kun et felt i hver kjoreretning og vakker natur

Synes ikke det var noe vanskelig og kjøre i miami, var der i 3 uker i 2007. kjørte mye rundt og det var nesten bedre enn hjemme i oslo. kjempe fine veier, gode veiskilt og med gps er du sikra en vellykket kjøretur :)

vi bodde i fort lauderdale som er ett helt fantastisk fint sted. Og man må selvsagt en tur (eller 2,3,4,5....) innom sawgress mills. Kjempe stort kjøpesenter med masse fine butikker.

vi kjørte også til key west for å få med oss solnedgangen (fantastisk opplevelse). veien til key west er helt rå. Føles som man kjører rett uti vannet, hele veien går nemlig på en smal vei med havet på begge sider.

Florida er toppers! masse fine opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...