Gå til innhold

Trygt å spise det nå..?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle ta en fiskegrateng ut av pakken og sette den i stekovnen nå. Men det er et lag av snø/is på toppen... Lurer på om lokket på fryseren hvor den lå ikke har vært ordentlig på. Er det ok å spise fiskegratengen nå? (og alt det andre i fryseren)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge den ikke hadde begynt å tine vil jeg tro det er helt ok å spise... selvsagt skal den ikke lukte surt osv. men det regner jeg med den ikke gjør, for da ville du vel ikke tenkt på å spise den en gang...

Skrevet (endret)
Skulle ta en fiskegrateng ut av pakken og sette den i stekovnen nå. Men det er et lag av snø/is på toppen... Lurer på om lokket på fryseren hvor den lå ikke har vært ordentlig på. Er det ok å spise fiskegratengen nå? (og alt det andre i fryseren)

Jeg ville ikke vært redd for det.

Det at der er mye is på toppen betyr bare at det har seget varm luft med høyere luftfuktighet enn det det er i fryseren. Når denne luften har kommet inn har den blitt kaldere og har ikke kunnet holde på fuktigheten som dermed skilles ut som snø/is. Hadde det vært over 0 grader hadde du oppdaget en vanndam og ikke ett snølag.

Endret av skrue
Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg spiser mat med "snø" på om det ellers ser ok ut og lukter som det skal.

Skrevet

Akkurat den snøen kan dannes i leddene før den havner i din fryser, så det ville jeg ikke bekymret meg så veldig for.

Det er heller ikke farlig at den har tint litt for så å fryses ned igjen, det eneste som skjer er at den kanskje taper litt kvalitet. Som sikkert ikek er så veldig merkbart på fryst fiskegrateng uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...