Gjest Gjest_Veronika_* Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Vårt største ønske er å gifte oss! Men vi har utsatt det pga barn, jobb og økonomi.. Vi ønsker oss et stort bryllup, med masse venner og familie.. Men nå klarer vi nesten ikke vente lenger og lurer rett og slett på om vi bare skal ta det hos byfogden, bare oss to, og så ta et skikkelig bryllup f.eks.til neste år? Er det bare teit? Det viktigste for oss er at vi blir gift, men samtidig så har vi (begge to!) lyst på et "skikkelig" brullyp.. Herregud så vanskelig det skulle være da!! Hva gjør / gjorde dere???
Gir Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Vi også er i denne situasjonen. Venter med å gifte oss til studier er ferdig og jobb + bolig er på plass der vi ønsker å bo resten av livet. Vi har valgt å vente til 2010 med det store bryllupet, men har skrevet samboerkontrakt med felles testamente i mellomtiden. Jeg vil vente med bryllupet til jeg kan gjøre det skikkelig i kirken, men tanken har slått meg noen ganger at vi kanskje kunne giftet oss nå, og så tatt festen senere.
gizmoo Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Vi reiser til Thailand.... Det blir bryllup og bryllupsreise i ett, så kan vi heller bruke litt ekstra penger på oss selv. Ville ikke hatt et "lapskausbryllup" hvis vi skulle tatt det i Norge, og vil heller ikke ende opp med gjeld etter bryllupet, så vi gjør det sånn vi. Ingen i familien som vet om planene våre;)
Regndråpe Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg ser i allefall ingenting galt i å først gifte seg hos byfogden og så ta bryllupsfesten etter hvert. Moren min og stefaren min gjorde det. De giftet seg på våren, og hadde en stor, heidundrande og uformell fest på sensommeren Var ingen som sa noe på det. Nå har jo begge vært gift før og ville ikke gjøre noe stort ut av det. Men hvis det passer dere å gifte dere hos byfogden nå, og ta festen senere så er det det som passer dere! Ikke tenk på hva andre mener. Det er DERE som skal gifte dere! Lykke til!
Lompa2 Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Dere kan jo godt gifte dere hos byfogden og be enkelte i familien om å ta med litt mat, et lite spleiselag. Si at dere veldig gjerne vil gifte dere men ikke har råd til festen nå. Vet at mange mer enn gjerne stiller opp på noe sånt. Folk flest bidrar gjerne litt ved en sånn anledning. Evt hold festen når dere har råd til det. Dere KAN faktisk ha kirkelig vielse etterpå, eller en velsignelse av ekteskapet, selv om dere allerede har gifta dere hos byfogden.
Gjest Gjest_Veronika_* Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Tusen takk for hyggelige svar Jeg tror nok at vi kommer til å gifte oss hos byfogden, og så får vi heller ta resten senere Sambo har lyst å gjør det uten å si det til noen, men jeg er ganske sikker på at våre mødre kommer til å bli grådig fornærma Er det sånn at vi må ha med oss forlovere/vitner hos byfogden?
Gjest trimjenta Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Er det sånn at vi må ha med oss forlovere/vitner hos byfogden? Du må ha vitner, men det kan like godt være kontordamene hos byfogden. Men forlovere må jo skrive under papirene som dere skal ha klare på forhånd.
Saeria Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Vi gifter oss alene, inviterer foreldre ut på middag og har vennefest senere.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Tusen takk for hyggelige svar Jeg tror nok at vi kommer til å gifte oss hos byfogden, og så får vi heller ta resten senere Sambo har lyst å gjør det uten å si det til noen, men jeg er ganske sikker på at våre mødre kommer til å bli grådig fornærma Er det sånn at vi må ha med oss forlovere/vitner hos byfogden? Byfogden er sikkert bra, men det går jo også an å gjøre det mer spennende med vielse andre steder. Det må ikke være i kirken eller hos byfogden. Her er en side med mange alternative måter å gifte seg på http://www.bryllupsweb.no/vielsen.html
KnockedUp Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Vi gifter oss alene, inviterer foreldre ut på middag og har vennefest senere. Vi og
Gjest Gullegod Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Vi og Hvordan klær har man på seg på en slik fest? Skal i brullyp i dag, skal kun på festen da de skal til byfogden først. Skal man ha på seg en lang fin kjole, eller er det litt mer cassual?
KnockedUp Skrevet 8. august 2008 #12 Skrevet 8. august 2008 Hvordan klær har man på seg på en slik fest? Skal i brullyp i dag, skal kun på festen da de skal til byfogden først. Skal man ha på seg en lang fin kjole, eller er det litt mer cassual? Hos oss blir det relativt casual, men jeg skal ha brudekjole, så har sagt at de helst kan kle seg litt fint så regner med de fleste kommer i kjole. Men den kan gjerne være enkel, kort og hvit uten at jeg bryr meg om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå