Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg skal kjøpe ny seng med mål 180x200. Jeg skal ha med sokkel (for å slippe å vaske under sengen, og fordi seng med ben ofte blir ustødige etter en tid), så tykk madrass og enda en tykk madrass over den, og overmadrass. Den kan ikke være for myk, og ikke for hard. Jeg har aldri kjøpt seng før, har fortsatt min egen enkelseng fra barndomshjemmet. Hvor mye bør jeg bruke på en god seng? Har sett priser ned til 9000 kr for en slik jeg beskrev, men er de noe å satse på?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Jeg skal kjøpe ny seng med mål 180x200. Jeg skal ha med sokkel (for å slippe å vaske under sengen, og fordi seng med ben ofte blir ustødige etter en tid), så tykk madrass og enda en tykk madrass over den, og overmadrass. Den kan ikke være for myk, og ikke for hard. Jeg har aldri kjøpt seng før, har fortsatt min egen enkelseng fra barndomshjemmet. Hvor mye bør jeg bruke på en god seng? Har sett priser ned til 9000 kr for en slik jeg beskrev, men er de noe å satse på? Jeg kjøpte en seng slik du beskriver på Jysk, og betalte bare 3000! Det er riktignok noen år siden, men den er fortsatt like god! Ikke myk og ikke hard
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 På Jysk? Jeg har aldri syns at møblene der ser så jalla ut, ser ut som de ryker lett. Men det het jo sengelageret før, så da har de kanskje bra senger da.. Får ta en tur å se.
Arkana Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 9000 er nok en helt normal pris for en kontinentalseng (som er det du beskriver). Veldig billige senger ville jeg personlig holdt meg unna, nattesøvn er viktig. Selv har vi Wonderland Family (180x200 slik du selv ønsker). Den kostet vel 11000 på Bohus i fjor og vi er kjempefornøyd. Du kan velge hardhet etter hva du selv liker, og du kan ha ulik hardhet på hver siden av sengen hvis f.eks. du og mannen din ikke vil ha det samme.
Gjest Gjesteleser Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Gjør som bjørnene i historien om Gullhår og de 3 bjørnene: :søvn: Det som kan være lurt er at du prøveligger sengen skikkelig. Ta av jakken (gjerne også skoa) og legg deg i sengen slik DU pleier å ligge. Ligg gjerne i noen minutter, du må få tid til å kjenne etter om den er myk/hard/akkurat passe. (Når du for eksempel ligger på ryggen skal du få en liten knekk/bue i knerne.(ikke ligge med strake ben. Dette pga en muskel fra rygg)´/lår omtrent som må slappe av for at hele kroppen skal kunne slappe av..) Har sett folk som "prøveligger" senger til 20-30 000kr. i kun 3 sekunder før de spretter opp igjen, og sier at "joda, fantastisk seng!!. Vi tar den vi!" Tipper det blir et dyrt bomkjøp på de ja. Spør de i butikken også, de har som regel gått på en del kurs. Sov godt!
Gjest Gaby Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Om du skal ha seng med fjærer, velg pocket-fjærer i stedet for bonell- eller LFK-fjærer. De følger kroppen mye bedre, og er lydløse. Kvaliteten på jysk sine madrasser er helt ok til gjestesengbruk, men jeg ville ikke kjøpt den til meg selv hvis jeg først skulle investere i ny seng. De holder rett og slett ikke like lenge som madrasser fra feks Jensen og Wonderland. Skal du ha skikkelig luksus, går du for Dux eller Hästens. (Jeg har faktisk gått på madrasskurs, hihi)
Mamma1 Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Har også en Jysk-seng til ca 4-5000 og den er vi veldig fornøyde med. Har hatt den i over ett år nå
Gjest Gaby Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 En seng skal vare i minst 10-15 år, det gjør ikke jysk-madrassene. Jeg har jobbet der, og sett reklamasjonsvarer
Elbereth Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 9000 er nok en helt normal pris for en kontinentalseng (som er det du beskriver). Veldig billige senger ville jeg personlig holdt meg unna, nattesøvn er viktig. Selv har vi Wonderland Family (180x200 slik du selv ønsker). Den kostet vel 11000 på Bohus i fjor og vi er kjempefornøyd. Du kan velge hardhet etter hva du selv liker, og du kan ha ulik hardhet på hver siden av sengen hvis f.eks. du og mannen din ikke vil ha det samme. Akkurat denne har vi og, og den har vi hatt i 5 år nå. Vi valgte medium hardhet, og jeg som aldri har kunnet ligge på rygg og sove pga ryggsmerter, ligger nå på ryggen omtrent hele natten. Vi er kjempefornøyde!!!
Gjest Bolledeig Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler Bolledeig (mod)
Gjest Gitte Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Jeg har også Wonderland kontinental 180x200. Helt seriøst den beste sengen jeg noen gang har sovet i og nå som jeg ikke sover i min egen seng for tiden savner jeg den faktisk. Ville heller ikke kjøpt Jysk..
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Tar opp igjen en gammel tråd Vi skal investere i ny seng nå, våkner opp med ryggsmerter fra madrassene på gulvet hver dag nå =/ Er det noen som har kjøpt en seng til ca 5000 kroner som de er veldig fornøyd med?(Kjøpt nå nylig) Er student og har ikke det største budskjettet..
Gjest Silvermist Skrevet 29. desember 2010 #13 Skrevet 29. desember 2010 Jeg fikk DENNE til jul av mine foreldre, og er veldig fornøyd så langt. Den ble montert en uke før jul, så vi har ikke hatt den så lenge, men jeg er som sagt fornøyd, sover veldig godt
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Tar opp igjen en gammel tråd Vi skal investere i ny seng nå, våkner opp med ryggsmerter fra madrassene på gulvet hver dag nå =/ Er det noen som har kjøpt en seng til ca 5000 kroner som de er veldig fornøyd med?(Kjøpt nå nylig) Er student og har ikke det største budskjettet.. Vi hadde ei svinedyr seng fra Jensen, og selit med ryggproblemer da den var alt for myk. For et år siden gikk jeg til IKEA, og ba om den hardeste madrassen de hadde. De første ukene føltes det som å ligge rett på steingulv, men etterhvert har den blitt helt fantastisk. Både kona (57kg) og jeg (92kg) er kjempefornøyde! Det ekstra fine med IKEA er jo at du kan teste senga i 90 dager, og så returnere den og få penger til bake eller en annen modell, dersom du ikke er fornøyd Se på Sultan Sagvåg eller Sultan Hjartdal dersom du liker å sove på litt harde madrasser
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en Sultan rammamadrass med en overmadrass oppå. Det er uten diskusjon den beste sengen jeg har hatt og jeg har ikke valgt kontinentalløsningen. Sengen ble kjøpt i 2002 og er fortsatt god å ligge i. Den gangen kostet den under kr 2.000 (120x200).
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Oi oi, takk for svar. Silvermist, den så faktisk IKKE dum ut. Ser flere her som rakker ned på jysk men.. Og anonymbruker, jeg liker ligge mykt.. Grunnen til ryggproblemer nå er vel bare eldgamle madrasser som er utligget for år tilbake..
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #17 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en Sultan rammamadrass med en overmadrass oppå. Det er uten diskusjon den beste sengen jeg har hatt og jeg har ikke valgt kontinentalløsningen. Sengen ble kjøpt i 2002 og er fortsatt god å ligge i. Den gangen kostet den under kr 2.000 (120x200). Bare sengen, hvilke madrasser har du da?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #18 Skrevet 29. desember 2010 Og anonymbruker, jeg liker ligge mykt.. Grunnen til ryggproblemer nå er vel bare eldgamle madrasser som er utligget for år tilbake.. Si ikke det. Set er selvsagt svært forskjellig fra person til person, men; Min rygg likte ikke å ligge mykt, selv om hjernen min likte det Når vi fikk hard seng hjalp det veldig godt på ryggen
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2010 #19 Skrevet 29. desember 2010 Bare sengen, hvilke madrasser har du da? Jeg har bare rammemadrassen. De har ikke nøyaktig de samme betegnelsene som den gangen. Poenget mitt var bare at man kan faktisk trygt kjøpe en Sultan fra Ikea.
Cleopatrah Skrevet 29. desember 2010 #20 Skrevet 29. desember 2010 Hmm okey folkens. Skal ta en tur ut på speiding nå. Turen går til bohus og jysk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå