Gå til innhold

Venninen min kommer ikke....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hadde jeg bestilt en sydentur, og etterpå fått vite at en av mine beste venninner hadde bestemt seg for å gifte seg mens vi er på tur, hadde jeg avbestilt turen uten å blunke samme hva det hadde kostet meg. En ferie kan man ta igjen men ikke en venninnes bryllup.

Jeg hadde blitt ganske skuffet om en bestevenninne hadde prioritert sol og sommer (eller annen ferie) fremfor mitt bryllup.

Men jeg har som regel visst om når venninnene mine skulle gifte seg, og om de ikke hadde bestemt dato har jeg ventet med å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis min bestevenninde skulle giftet seg, ville den datoen vært "hellig" for meg. Og forslag om sydenreiser e.l. ville raskt ha blitt avvist -om så turen var betalt!

Klart man ønsker å dele den store dagen med sin beste venninde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den mening at alle bruder er superegoister og tror at hele verden kun skal bry seg om hva de vil og ønsker....

Det er faktisk ikke sånn nemlig- alle har sitt eget liv å leve og man kan ikke bare skyve alt annet til side fordi at "venninna mi" skal gifte seg.....

Det er ikke så enkelt å omrokkere på planer man allerede har lagt. Det må da selv en brud forstå!!!

Jeg har selv vært brud og det kunne ikke falle meg inn å kalle venninna mi ei dårlig venninne fordi at hun ikke avlyste en allerede bestilt sydentur. ÆRLIG TALT- alt dreier seg ikke om bryllupet ditt!

Selvsagt er det leit at venninna di ikke kan komme, men sånn er nå engang livet. Man kan ikke alltid få det som man vil..

Uansett så tror jeg at venninna di er med deg i tankene på den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke bare som brud i innlegget mitt, jeg snakker også som venninne som ikke vil gå glipp av venninnene mines bryllup for alt i verden, å være sammen med de på sin store dag er viktig for meg både den dagen og senere. Det er ikke det samme å se på bilder eller video senere. Skal i flere bryllup i sommer, og har allerede avlyst en tur for å kunne delta på et av de bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg hadde blitt ufattelig skuffet, hvis ikke min nærmeste venn kunne komme i bryllupet vårt. Er ikke stolt av å innrømme det, men jeg tror jeg også hadde blitt så forbannet, og fått litt hevntanker om at da gidder ikke jeg å prioritere henne/han senere :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det er slik en ufattelig skuffelse hvis ikke den og den kan komme i bryllupet fordi de allerede har lagt planer...hvis det betyr så mye at absolutt alle de viktigste er der SÅ PLANLEGG TIDLIG. Hvis man ber folk holde av datoen kun 4 måneder før, så ber man jo om trøbbel. Hvis andre skal ta hensyn til deg, så må du ta littebitt hensyn til andre også.. Gjør det lett for dem å prioritere ditt bryllup!!

og spesielt aktuelt er dette for fellesferie-bryllup såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby
Så hvis det er slik en ufattelig skuffelse hvis ikke den og den kan komme i bryllupet fordi de allerede har lagt planer...hvis det betyr så mye at absolutt alle de viktigste er der SÅ PLANLEGG TIDLIG. Hvis man ber folk holde av datoen kun 4 måneder før, så ber man jo om trøbbel. Hvis andre skal ta hensyn til deg, så må du ta littebitt hensyn til andre også.. Gjør det lett for dem å prioritere ditt bryllup!!

og spesielt aktuelt er dette for fellesferie-bryllup såklart..

Klart man bør planlegge og si i fra spesielt ved bryllup midt i ferie og høytidstider, og det skader ikke å si i fra at vi gifter oss da, og innbydelse kommer i posten senere. Men det hadde jo hovedforfatteren gjort. Venninna hadde bare glemt det oppi masse annet. Hadde det vært meg så ville jeg nok bli skuffet jeg også. Ikke fordi jeg er en egoist som bare mener det dreier seg om meg, men fordi jeg gjerne vil dele min store dag med et av de menneskene som betyr mest for meg her i verden.

Selv ville jeg nok gitt opp en ferie med familien for å være med på en god venninnes store dag. Jeg ser det som en ære å bli bedt, at jeg er spesiell i den jentas liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den mening at alle bruder er superegoister og tror at hele verden kun skal bry seg om hva de vil og ønsker....

På seg selv kjenner man andre......

Jeg har selv vært brud og det kunne ikke falle meg inn å kalle venninna mi ei dårlig venninne fordi at hun ikke avlyste en allerede bestilt sydentur. ÆRLIG TALT- alt dreier seg ikke om bryllupet ditt!

Her var det vel snakk om bestevenninde

Selvsagt er det leit at venninna di ikke kan komme, men sånn er nå engang livet. Man kan ikke alltid få det som man vil..

Uansett så tror jeg at venninna di er med deg i tankene på den dagen...

Joda, men det som blir poengtert her er i hvilken grad man som venninde ville stille opp for sin venninde som står brud,

og hva som egentlig betyr mest, å slikke sol eller stille opp for bestevenninder. Ingen tvil om hva jeg ville gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hvis dette er en bestevenninne, bør det ikke da være hun som er forlover også? Isåfall bør hun iallfall komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Min bestevenninne giftet seg ca samme dag som mine foreldre hadde sølvbryllup. Sølvbryllupet ble feiret i utlandet med hele familien til stede, dette var bestilt lenge før min venninnes bryllupsdato ble bestemt.

Hva skal man da gjøre? Jeg ble med familien på sølvbryllup - som først planlagt. Fikk heldigvis full forsåelse hos min venninne - vi er fremdeles bestevenninner mer enn fem år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi burde lese litt nøyere gjennom innleggene her før vi svarer så bastant... :ler:

Takk for svar! Foreldrene hennes hadde booket turen for hele familien. Venninen min hadde ikke tenkt på hvordan det ville passe med bryllupet' date=' selv om hun fikk vite det for flere måneder siden.. [/quote']

Har du noe mere lurt å komme med Viwi? Hovedpoenget ditt falt vel litt igjennom nå da du fikk lest "Gjest"'s problem en gang til??

En av mine beste venninder kommer ikke, på grunn av en allerede bestilt tur. Og hun ønsket ikke å avbestille denne turen, da hun skulle reise med en annen. Det er klart jeg ble lei meg, og jeg føler meg absolutt ikke som noen egoist av den grunn.

Og for meg akkurat nå dreier kanskje ikke alt men mye seg om bryllupet! :D Gleder meg veldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Felix her. Det går an å sette ting litt mer i perspektiv! Ja, et bryllup er en fantastisk stor dag, og selvfølgelig en begivenhet man ønsker å dele med familie og gode venner. Men det er ikke alltid det lar seg gjennomføre rent praktisk, og det betyr ikke nødvendigvis at man er dårlige venninner eller egoistiske av den grunn.

Min beste venninne (som forøvrig ikke skal være forloveren min) har gitt klar beskjed om at hun ikke orker å høre stort mer om bryllupet. Ikke sånn å forstå at hun ikke ønsker meg alt godt i forbindelse med bryllupet, men hun har vel blitt litt "mettet" av bryllupssnakk (hun er selv langt, langt unna enhver tanke på å gifte seg) - hun var tross alt den jeg kunne spørre om råd og tips mtp kjole og tilbehør og slikt før jeg oppdaget bryllupsforumet her:)

Synes jo selvfølgelig det er litt trist å ikke kunne dele alt av forberedelser med henne, men samtidig har jeg full forståelse for at det kan bli litt mye innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne giftet seg ca samme dag som mine foreldre hadde sølvbryllup. Sølvbryllupet ble feiret i utlandet med hele familien til stede, dette var bestilt lenge før min venninnes bryllupsdato ble bestemt.

Hva skal man da gjøre? Jeg ble med familien på sølvbryllup - som først planlagt. Fikk heldigvis full forsåelse hos min venninne - vi er fremdeles bestevenninner mer enn fem år etter.

Det er litt dette jeg mener.

Snakker ikke folk sammen lengre?

Visste ikke bestevenninden din om sølvbryllupet??

Jeg vet ALt om bestevenninden min og familien, jeg...?

( Har forståelse for prioriteringen din, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei, igjen, det var meg som startet temaet i går! Ser at det er mange forskjellige meninger ute å går, det er bra for da blir man jo ikke helt ensporet :) Ville bare få presisert at selv om jeg er kjempeskuffet siden hun ikke kan komme i bryllupet, betyr det ikke at jeg ikke liker henne lenger eller slår hånden av henne på noen måte! Men jeg synes likevel at det er lov til å bli skuffet, fordi jeg selv aldri i livet ville gått glipp av hennes store dag når den en gang kommer!

Er kanskje litt paranoid oppi alt kaoset, men jeg tenker faktisk litt sånn at kanskje hun ikke legger like mye i vennskapet vårt som jeg gjør? Det synes jeg er kjempe trist å tenke på, fordi hun betyr veldig mye for meg. Vi har hengt sammen som erteris siden barneskolen, men etter at vi har begynt å studere på hver vår kant av landet, har tiden vi har fått være sammen begrenset seg. Ser på det som kanske naturlig siden vi bor 6 timer ifra hverandre. Men vi treffes alltid når hun er hjemme, og vi har mye kontakt på telefon.

Og når det gjelder tidsfrister, så ble faktisk bryllupet vårt bestemt 1,5 år i forveien, og hun var den første til å få vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget jeg skrev var ikke bare hinta på gjest men alle dere andre som er så selvopptatte at det kun er dere det dreier seg om.

Mener dere virlkelig at når dere har invitert folk til bryllupet at de er egoister og utakknemlige om de ikke kommer? Takke meg til å IKKE ha sånne vennersom dere da!

Det kan være mange grunner til at man ikke får mulighet til å være med på brullupet- selv om du er bestevenninna. DET mener jeg at man må ha forståelse for!!!

Da jeg gifta meg ifjor var det ei veldig god venninne som ikke kunne komme fordi hun allerede hadde lagt planer. Klart jeg ble litt lei meg, men bevares- jeg går da ikke rundt og er sur på henne for det. Jeg har forståelse for at hun ikke kunne komme.

Til deg som mente at fordi jeg skrev om superegoistiske bruder- at på seg selv kjenner man andre: Sorry jeg var ikke det. MEn jeg registrerer VEEELDIG mange bruder som bare er opptatt av at alle skal gjøre som de sier og gjør det de vil...HALLO!!! Blir for teit for meg..

Selv om jenta er di bestevenninne aldri så mye så har hun jo et eget liv også. JEg tror vel at de fleste ville gjøre sitt for å prøve å få ordna det slik at de kan komme- men det går bare ikke alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt paranoid oppi alt kaoset, men jeg tenker faktisk litt sånn at kanskje hun ikke legger like mye i vennskapet vårt som jeg gjør? Det synes jeg er kjempe trist å tenke på, fordi hun betyr veldig mye for meg.

Og når det gjelder tidsfrister, så ble faktisk bryllupet vårt bestemt 1,5 år i forveien, og hun var den første til å få vite det!

Skjønner deg veldig godt. Jeg hadde blitt kjempe skuffet!

Min venninde er på ferie når vi gifter oss. Men som den gode venninden hun er har hun booket fly t/r for seg og kjæresten for å kunne delta i vårt bryllup! Snille venninden min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gurimalla

Det er litt dette jeg mener.

Snakker ikke folk sammen lengre?

Visste ikke bestevenninden din om sølvbryllupet??

Jeg vet ALt om bestevenninden min og familien, jeg...?

( Har forståelse for prioriteringen din, altså...)

Jeg snakker masse med min bestevenninne, problemet var bare at det var andre bryllupsgjester som de også måtte ta hensyn til, blant annet brudgommens familie. Nå visste hun vel ikke akkurat hvilken dato mine foreldre har bryllupsdag, men ca.

Det jeg egentlig forsøkte å illustrere var at det er ikke alltid at man får det til å klaffe for alle man skulle ønske kunne være til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min gode venninne sendt også avbud per mail mindre enn en måned før bryllupet, og grunnen var ferie. Jeg var kjempepaff, og skjønte ingen ting. Men så snakket jeg med en 3. venninne av oss, og hun fortalte at venninnen min hadde takket nei fordi hun ikke orket å se et lykkelig brudepar, samboere med stjerner i øyene etc. når hun selv var ufrivillig singel.

Det var i alle fall en forklaring selv om jeg syntes det var smålig av henne. Hun dro derfor til Ibiza med en kollega, mens jeg stod brud i hjembyen. Og den dagen tenkte jeg helt ærlig ikke på at hun ikke var der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk bekreftelse på min samboers utroskap tre dager før jeg skulle være forlover, og tre dager etter at han fridde til meg.

(gjett om vi forlovet oss??)

Jeg stilte opp som forlover selvsagt, men jeg fixa ikke å holde tale.

Jeg var helt knust inni meg, men kom meg gjennom dagen.

Og hun jeg var forlover for har aldri tilgitt meg at jeg ikke holdt tale, selvom hun visste hvorfor, og hun kuttet all kontakt med meg rett etter bryllupet.

Så det er forskjell på folk,ja.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jasmine,ulogga

Anitacath:

All medfølelse til deg :cry:

Først å oppleve din samboers svik, for så å bli sviktet på sånn en grusom måte av din veninne/venn. Min forlover hadde rett og slett ikke mot til å tale, og det måtte jeg selvfølgelig akseptere. Ærlig talt, er man så selvopptatt at all kontakt brytes fordi du ikke lovsang bruden/brudgommen i skyene i en tale kan den personen seile sin egen sjø. "Good riddance" som de sier, kommer ikke på det norske ordtaket, men du skjønner sikkert tegningen.

Håper du klarer å se framover. Vet at et samlivsbrudd er hardt, tør ikke tenke på hvordan det er ved et slikt svik... Det eneste jeg vet er at det kommer noe godt ut av alt :D Husk på det midt i all elendigheten!

Nå sporet jeg litt av, men..........

Til saken: Snakk om å snakke et tema ihjel!!!!!!!!!!!!!! Jeg må le :hoho: Hvorfor skal dere absolutt snakke om fiktive hendelser? Stakkars gjest SA visselig at denne bestevenninnen VISSTE OM BRYLLUPSDATO men har altså kludra det til. Kommenter utifra dette, ikke "hvis hun hadde bestilt ferie allerede" o.l. forklaringer - som faktisk ikke har rot i virkeligheten i dette tilfellet. "Gjest" har sikkert droppet ut for lenge siden, og jammen forstår jeg det godt når det ikke engang gis svar på den spesifikke situasjonen. Aaaaaaaaaaaaaargh, jeg blir så irritert. Og det verste av alt er at her sitter jeg og gjør det samme :evil: Får trøste meg med at noen må poengtere dette.

Likevel, jeg skal også gi "Gjest" et svar. Denne såkalt bestevenninne burde absolutt kansellere/endre reisen ettersom hun visste om bryllupsdatoen. At hun har rota det til er hennes problem. Når det er sagt kan ikke du kommandere henne til å gjøre det, men du kunne vel tatt en alvorlig prat hvor du la fram saken slik den er og forklarer hvor skuffet du er over at hun nå trekker seg. Få henne til å se saken fra DIN side, og be henne forestille seg hvordan HUN hadde reagert om dere hadde byttet roller. Endringsgebyr/kanselleringsgebyr behøver ikke være så stort, og som en eller annen sa i denne tråden kunne en skaffet seg sykemelding om så var. Lykke til, håper det løser seg til det beste for dere begge :wink:

Hilsen en mildt frustrert ex-brud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...