Gå til innhold

Venninen min kommer ikke....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Bare et lite hjertesukk, ble så skuffet i går... Fikk telefon fra bestevenninen min om at hun desverre ikke kunne komme i bryllupet vårt, da hun skulle med familien til syden da. Skjønner jo at hun gjene vil til syden, det er ikke det, men jeg hadde hatt så lyst til at hun skulle være der sammen med oss :oops:

Ble bare så trist at jeg måtte få sagt det til noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Fikk hun litt kort svarfrist kanskje? Eller er det en lenge planlagt ferie?

Hvis hun er bestevenninnen din og skulle være forlover, så skjønner jeg at du er skuffet. Men hun er nok lei seg hun også for at hun ikke kan komme.

Syntes det var litt rart at hun ikke visste om bryllupsdatoen din, om hun er bestevenninnen din, i såpass god tid at hun kunne gjøre om på ferien sin da... Min bestevenninne visste om bryllupet vårt over ett år før den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut dette her synes jeg. Hadde min beste venninne skullet gifte seg hadde jeg iallfall ikke dratt til syden, med mindre det var i syden hun skulle gifte seg! :blunke:

Vel, enten prioriterer hun noe rart ellers fikk hun vite om dette bryllypet på for kort varsel. Skjønner uansett at du føler deg trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut dette her synes jeg. Hadde min beste venninne skullet gifte seg hadde jeg iallfall ikke dratt til syden' date=' med mindre det var i syden hun skulle gifte seg! :blunke: [/quote']

Synes også det høres trist ut, men vi vet jo ikke noe om denne turen til venninnen... Det kan jo feks. være en familietur med tanter/onker, søstekbarn, besteforeldre og hele pakka... Feks. for å feire noens bursdag, foreldrenes bryllupsdag eller noe.. Og da kan en jo forstå at det er vansekelig for venninnen å velge.

Uansett gjest: Ønsker deg lykke til med den store dagen, kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! :enig: Det var nok litt dumt å uttale meg når jeg ikke vet mer om bakgrunnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med Augustbrud jeg!

Er`ke mye til bestevenninde hvis hun drar til syden fremfor å delta på din store dag.

Men det har vel kanskje noe med alderen hennes å gjøre....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Augustbrud jeg!

Er`ke mye til bestevenninde hvis hun drar til syden fremfor å delta på din store dag.

Men det har vel kanskje noe med alderen hennes å gjøre....??

Vel, det kan være 100 grunner til at denne venninnen ikke får det til å passe, som noen har skrevet før her.

Selv hadde jeg og min samboer booket ferie sammen med et vennepar. ETTER at ferien er i boks får vi invitasjon til bryllupet til min samboers beste venn. Hadde det bare vært min samboer og meg som planla ferie, hadde vi enkelt og greit flyttet på det, men det er faktisk ikke så lett når vi har gjort en avtale med andre mennesker som også er meget gode venner som fortjener like mye at vi stiller opp som de som skal gifte seg?

Vi i vårt tilfelle hadde "flaks" fordi det dukket opp andre ting også som gjorde at vi fire som skulle på ferie uansett måtte flytte på reisen. Dessuten slapp vi å betale deler eller hele prisen på en ferie som vi likevel ikke kunne ta.

Har du tenkt på at det kan innebære en ganske stor kostnad å avbestille en reise?

Synes det er litt drøyt å påstå at noen er en dårlig venn fordi man er på ferie når venninnen gifter seg. Som sagt: Det kan da være massevis av grunner til at det har blitt slik som vi ikke vet om!

Og hva har alder med saken å gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kalle seg bestevenn hvis man ikke vet når bestevennen skal gifte seg???

Sånne venner har ikke jeg.....

Trodde man vokste fra sånt i ungdomsåra, jeg, å henge i skjørtene på foreldrene på ferie.....

Og ærlig talt, hvor tidlig bestiller man ferie?

Og snakker ikke folk sammen lengre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, alle sammen.

Takk for svar! Foreldrene hennes hadde booket turen for hele familien. Venninen min hadde ikke tenkt på hvordan det ville passe med bryllupet, selv om hun fikk vite det for flere måneder siden.. Men, men... Sånn er det bare :cry: Dumt at det kolliderte i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kalle seg bestevenn hvis man ikke vet når bestevennen skal gifte seg???

Sånne venner har ikke jeg.....

Nå er du jammen ignorant!

Folk er forskjellige, det må man vel kunne innse?

JEG visste i god tid når min bestevenennine giftet seg. Da var det selvsagt ikke noe problem med krasj av andre aktiviteter.

I det bryllupet jeg skriver om over, så visste vi ikke datoen før vi fikk invitasjonen. Dette til tross for at det er min samboers beste venn. De bestemte seg ganske fort, og de er ikke typen som planlegger 2 år i forvei, så syntes de vel at 4 måneders varsel var OK.

Når vi i tillegg skulle på ferie med andre venner (dvs finne en tid som passer for alle), samt til et sted som er overbooket i høysesongen så måtte vi bestille ferien tidlig. Kræsj i planer skjer altså, selv om man ikke er en dårlig venn og heller ikke henger i skjørtene på familien.

Heldigvis det løste seg for oss, og min samboer skal også være forlover :-) Ferie blir det også, men på et helt annet tidspunkt.

Om å henge i skjørtene på familien:

JEG gjør ikke det i en alder av 32 år, men dersom min far inviterte mine søsken og meg med ledsagere på en ferie så hadde vel det vært hyggelig? Kjenner flere som i godt voksen alder har vært på ferie med hele familien. Gjerne da i forbindelse med jubileer eller liknende. Ser ikke noe rart i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kalle seg bestevenn hvis man ikke vet når bestevennen skal gifte seg???

Sånne venner har ikke jeg.....

Trodde man vokste fra sånt i ungdomsåra, jeg, å henge i skjørtene på foreldrene på ferie.....

Og ærlig talt, hvor tidlig bestiller man ferie?

Og snakker ikke folk sammen lengre??

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden! :o Her er det ikke noe slingringsmonn skjønner jeg ;-)

Hadde min beste venninne giftet seg (noe som forhåpentligvis kun skjer 1 gang), hadde jeg mer enn gjerne utsatt den ferien med familie eller andre venner til syden... Uansett hvor kort frist jeg hadde fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har anledning til å endre på andre planer så gjør man selvsagt det! Det er sikkert alle enige i!

Poenget mitt var at det er faktisk ikke alltid så enkelt, og det kan også innebære en kostnad som vedkommende ikke har råd til.

Jeg etterlyser bare litt forståelse for at grunnene til at det er vanskelig å endre planer kan være mange og komplekse, og at et frafall ikke nødvendigvis betyr at man er en dårlig venn! Synes det er ille om venner KREVER at man stiller i ens eget bryllup, uten å være det minste forståelsesfull for at det kanskje kan være svært vanskelig å få til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der jeg, hadde gjort klart og bestilt (tror jeg, det var pappa som fiksa) ferie med faren min søstern min og hennes mann, SÅ fikk jeg beskjed om at bestevenninda mi skulle gifte seg i den perioden vi hadde planlagt.

Jeg ødela kanskje litt for familien min, fordi vi ble nødt til å endre datoer og fikk dermed ikke samme båt som vi hadde bestemt oss for pga denne endringen, men for meg så var ikke det noe særlig til valg!

Ferie med familie eller brullupp til bestevenninda mi som kun skal gifte seg EN gang? Ville valgt brulluppet, men heldigvis hadde jeg familie som forsto det fullt ut, og som ville ha med meg på tur allikevel, og dermed gjorde vi om turen.

Men det var meg og min situasjon, og jeg kjenner ikke denne vennindens situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dolphina

Er vel ikke akkurat hvert år venner gifter seg???

Har noe med prioritering å gjøre!

Hadde helt klart avbestilt ferie for å delta i ei venninnes bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min barndomsvenninne sa nei til invitasjonen og.. Selvom hun hadde sagt på forhånd at hun skulle spille piano i kirekn, og hjelpe meg med endel av småoppgavene på dagen (Dele ut kirkeprogram osv) Så ombestemte hun seg bare... Ville ikke bruke penger på det :sjokk:

Er vel helst det at jeg ikke valgte hun til forlover tror jeg.... (selvom hun visste det FØR hun sa ja til de andre tingene...)

Jaja, sånne venner vil ikke JEG ha iallefall!

Hadde min bestevenninne skulle giftet seg, hadde det bare være ulykker som hadde hindret meg i å være der på dagen hennes!! Eller kanskje ikke det engang :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Det er ikke alle planer som er like enkle å endre på. Og ferie i beste høysesong bestiller man TIDLIG. Det er ikke så dumt å tenke på for alle som planlegger bryllup midt i beste fellesferie. Går ikke an å bli fornærmet for at noen har andre planer da.

Hadde det vært min bestevenninne hadde jeg personlig prioritert henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har anledning til å endre på andre planer så gjør man selvsagt det! Det er sikkert alle enige i!

Akkurat!!

Hadde ikke kostet meg en kalori å få en sykemelding hos legen,

fått igjen alle reisepengene og utsatt ferien,

hvis den nå var sååå innmari viktig!

Det blir hva du gjør det til, bestevenninder prioriteres,

det er derfor det heter bestevenninder........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...