mariussij Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har en kattunge på snart 5 mnd, hun er ute sammen med den andre katten min på snart 1 og et halt år. men kommer inn for å gå på do. hva kan jeg gjøre ?
Arkana Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Må du gjøre noe da? La katten få gå på do der den vil.
IrmaAdele Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Vi tok aldri bort kattesanden. Etterhvert bynte hun bare gjøre fra seg ute av seg selv. Å nå bruker hun den bare om natten eller når vi er borte.
Gjest Infralove Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 (endret) La kattedoen i alle fall stå framme om vintaren. Elles er det berre å fjerne den. Er det forresten ikkje betre at kattane går på do i kassa, i stadan for ute i blomsterbed o.l? Trur naboane hadde satt pris på det i alle fall... Endret 23. juli 2008 av Infralove
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Du burde beholde kattekassen. Da kan du jo også se om det er noe galt med pusen.
Arwen Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tok vekk kassa da de helt hadde sluttet å bruke den, men den står klar nede i kjelleren. Åpner døra dit hvis det er skikkelig guffent vært ute.
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Kanskje en idè å flytte sandkassa ut, så blir det muligens en greiere overgang? Ellers ville jeg nok ha hatt den tilgjengelig inne om vinteren, et diskret sted.
pittie Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Min katt lærte å gå ute til slutt. Nå går ingen av dem inne, men jeg har doen der for sikkerhets skyld:)
mariussij Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2008 æ har tenkt å la kattsanda stå framme, d e ingen problem. men har alldri hatt en katt fra den alderen derfor jeg lurer hvordan man gjør det. ho e veldig flenk, har aldri gjord fra sæ inne utenom i sanda. om natta har ho ikkje tilgang til sand, siden ho ligg ilage mæ.(ho bråka så når ho e på do ) men ho gjør ikkje fra sæ inne på romme. nu når ho e blitt så stor, så e d jo sånn ei lukt når ho e på do. derfor æ ikkje har løst at ho ska bruk den på heltid. har prøvd å sette kattsanda ute men hva ikkje t nåkka hjep.
mariussij Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2008 Min katt lærte å gå ute til slutt. Nå går ingen av dem inne, men jeg har doen der for sikkerhets skyld:) kor gammel hva di sånn ca. når de gjor det?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tror jeg ville prøvd å kaste ut katten hver gang jeg ser den er på vei til kassen. For meg er det helt uaktuelt å ha en dokasse til katten når den kan gjøre fra seg ute. I tillegg er dette utrolig skjemmende. Bl. a for gjester.
mariussij Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tror jeg ville prøvd å kaste ut katten hver gang jeg ser den er på vei til kassen. For meg er det helt uaktuelt å ha en dokasse til katten når den kan gjøre fra seg ute. I tillegg er dette utrolig skjemmende. Bl. a for gjester. d ska æ prøv d e sånn æ å har tenkt på, med gjester å sånn.
Gjest Infralove Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror jeg ville prøvd å kaste ut katten hver gang jeg ser den er på vei til kassen. For meg er det helt uaktuelt å ha en dokasse til katten når den kan gjøre fra seg ute. I tillegg er dette utrolig skjemmende. Bl. a for gjester. Slike ting må man tole når man har dyr. Her i huset, er det ingen som merkar dokassa. Den står i ein krok på datarommet, og luktar ikkje. Datarommet har meir eller mindre innsyn til stua, og døra står alltid open. Skjønar ikkje kvifor det skulle vere skjemmande. Som AnnChristin sa, er det lettare å fange opp når katten er sjuk, dersom man bruker kassa. Man ser om katten gjer frå seg meir eller mindre, kan oppdage orm, osv. Det er og ganske ubehageleg for katten å gå på do ute når det er fleire minusgrader ute. Berre prøv å gå på do ute sjølv når det er 15 minus, det er ikkje så deilig. Og i tillegg syns eg det er betre at katten bruker kassa, enn blomsterbed til naboar. Eventuelt eins eigne blomsterbed. Eg syns det er det minste man kan gjere for naboane når man har katt. Det er ikkje sagt at kattane alltid bruker kassa, men ...
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #16 Skrevet 24. juli 2008 Derfor burde man vel alltid kjøpe kattedo med lokk. Da holder en del av lukta seg ute og katten er skjermet. Men hvordan kan det være skjemmende for gjester om katten går på do? Har du kattekassa i stua da eller? Min står på badet i det minste, bortgjemt der man ikke ser den så godt.
hanbto Skrevet 24. juli 2008 #17 Skrevet 24. juli 2008 vår kattunge var også ute hele dagen, men sprang inn for å gå på do, deretter rett ut igjen. siden der var/er sommer, og vi bor så landling til, satte vi doen ute, og han sluttet etterhvert å bruke denne. nå går han i skogen og gjør fra seg, slik den voksne katta vår også gjør. han er nå snart 6 mnd. ingen nabo-blomsterbed her som jeg trener å være redd for. kattene gjør fra seg om kvelden før jeg roper de inn, og våkner og gjør seg klar for å gå ut på do når min kjære drar på jobb. og kommer utover høsten og vinteren, som jeg alltid har gjort, til å ha en kasse inne som de kan bruke når det er grisevær ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå