Frk.H Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 En bekjent av meg har passet naboens to barnehagebarn i 8 dager i sommer. Hun er 30 år gammel. Foreldrene var i syden. Hun har passet barna en kveld i ny og ne siden de var små. Men i all fall; hun flyttet inn til dem for denne drøye uken, måtte ta seg fri fra jobb en time hver dag for å rekke bringing og henting i barnehagen og hadde altså totalt ansvar for barna... Og hun fikk 1500 kroner som betaling Det dekket vel knapt bensin og tapt inntekt.... Jeg kjenner jeg blir så sint, så sint!!! hvordan er det mulig å være så smålig? Foreldrene har relativt god inntekt...
Gjest StoreSky Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Oj...i det tilfellet der burde damen i det minste få dekket kost, losji og bensin! + Penger for bryet. Tapt inntekt er da tross alt damens valg selv. Hun kunne sagt nei.
Humleblomst Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun i det heletatt gikk med på dette. Hun burde da virkelig avtale pris på forhånd, og får hun ikke mer en knapt til å dekke maten ungene spiser på en uke burde hun jo si nei. For så lenge barnevakten går med på det, er det klart at gnitne foreldre gjerne sparer noen tusenlapper på barnevakten. Men foreldrene burde skamme seg, det er jeg enig i!
Gjest Mor Åse Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Neste gang er det nok lurt å avtale på forhånd hvor mye man skal få betalt og sette opp en avtale med underskrift av begge parter.
Frk.H Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2008 Foreldrene til barna visste at hun måtte ta seg fri fra jobb for å kunne administere det hele... og hun hadde vel aldri drømt om at de lot være å betale henne for det... Men luksusferie i syden - det har de råd til... Foreldrene har forresten knapt familie, og hun passer aldri barna mer. så da får de vel ta de med seg da... (som om de gidder)
Frk.H Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2008 Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun i det heletatt gikk med på dette. Hun burde da virkelig avtale pris på forhånd, og får hun ikke mer en knapt til å dekke maten ungene spiser på en uke burde hun jo si nei. For så lenge barnevakten går med på det, er det klart at gnitne foreldre gjerne sparer noen tusenlapper på barnevakten. Men foreldrene burde skamme seg, det er jeg enig i! De hadde handlet inn mat.. så de 1500 skulle dekke jobben, tapt inntekt og bensin til barnehagen.... men dog..
Mixelite Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 De hadde handlet inn mat.. så de 1500 skulle dekke jobben, tapt inntekt og bensin til barnehagen.... men dog.. Det er kanskje greit, men hun burde få full timebetaling i tillegg for de timene hun hadde ungene!
Rosenrød Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Hun burde gi dem beskjed om at det var langtfra nok! Men ble ikke prisen avtalt på forhånd?
Frk.H Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2008 De hadde ikke avtalt prisen på forhånd.. fordi hun "selvsagt skulle få bra betalt". Og hun er en forsiktig type, så regnet vel med at det var snakk om litt mer enn 1500 kroner... hun er absolutt ikke en person som gjør ting kun for penger, hun er oppriktig glad i ungene. MEN, det er lommerusk for 8 dagers jobb.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Hvor mye pleier hun å få betalt for å sitte barnevakt en kveld.
Frk.H Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2008 Det har jeg ikke spurt om.. så jeg kan dessverre ikke svare. dessuten kan det vel hende at hun ikke henger seg opp i beløpet for en kveld i ny og ne- hun liker jo tross alt ungene. men det er noe helt annet å pause sitt eget liv i over en uke.
Wildy Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 1500? Regner med at hun ikke sitter mere barnevakt der i gården.....
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Hvorfor tok dem ikke med ungene til syden? Er dem ikke familie liksom?
Silmarill Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 De hadde handlet inn mat.. så de 1500 skulle dekke jobben, tapt inntekt og bensin til barnehagen.... men dog.. Og det gjordet det kanskje såvidt, men hva med selve arbeidet med å passe ungene, tenkte ikke foreldrene på det da! Dette var dårlig ja! Hvor gamle var barna?
Grooo Skrevet 23. juli 2008 #15 Skrevet 23. juli 2008 Hun kan da si i fra nå at hun ble litt overrasket over at summen var så lav, det synes jeg virkelig at hun burde gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #16 Skrevet 24. juli 2008 Hvorfor tok dem ikke med ungene til syden? Er dem ikke familie liksom? De skulle vel ha en kjærlighetstur med kvalitetstid for voksne
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #17 Skrevet 24. juli 2008 De hadde ikke avtalt prisen på forhånd.. fordi hun "selvsagt skulle få bra betalt". Og hun er en forsiktig type, så regnet vel med at det var snakk om litt mer enn 1500 kroner... hun er absolutt ikke en person som gjør ting kun for penger, hun er oppriktig glad i ungene. MEN, det er lommerusk for 8 dagers jobb. Nå har hun sikkert lært og ikke bare gå utifra, men avklare på forhånd 1500 for 8 dager, 2 barn.... hvor mye sparte ikke disse foreldrene på å ikke ta med barna på ferie? Hun burde i alle fall fått noe i nærheten av det det ville kostet dem å ha dem med. Jeg har gjort det samme da fetteren min spurte om jeg ville passe hans seks år gamle datter ei uke mens han skulle på kurs. Selv hadde jeg ferie så jeg behøvde ikke tenke på jobben min. Gikk utifra at jeg fikk en rimelig sum, og spurte ikke på forhånd. Når han hentet datteren fikk jeg 500 kroner... Har ikke blitt spurt om å passe henne siden, men blir jeg det, kommer jeg nok til å stille et krav. Dette er ikke en fetter jeg har så nær kontakt med at jeg gjør det gratis eller for peanøtter...
Jojo Skrevet 24. juli 2008 #18 Skrevet 24. juli 2008 1500? Regner med at hun ikke sitter mere barnevakt der i gården..... Streker under dette!
Rosalie Skrevet 24. juli 2008 #19 Skrevet 24. juli 2008 Litt som svigerinna mi dette, gitt... Tante og onkel er gratis barnevakter for niesene (vi må sågar kjøpe inn mat og bensin), og onkel må gjerne til og med ta seg litt fri fra jobb for å få levert ungene i barnehage og SFO. For en helg varer naturligvis fra torsdag til søndag... Vi stiller ikke opp som døgnbarnevakter lenger, selv om vi er eneste familie i nærheten.
Grooo Skrevet 24. juli 2008 #20 Skrevet 24. juli 2008 Wadjet: Å være barnevakt for barn i familien ser jeg på som noe helt annet. Ville aldri tatt i mot noe for å ha nevøene mine her en uke hvis foreldrene skulle bort feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå