Gjest lucky08 Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 kan dere hjelpe meg å finne en bra badeplass i Drammen. Skal ikke være langt i skogen, og helst nærme en vei, så vi kan kjøre/sykl ganske nærme..
Polly Ester Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Hvis dere skal kjøre kan dere dra til Landfalltjern, der kan dere kjøre helt opp...
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 * Fjordparken, helt ytterst mot fjorden har et par strender. Et par min. med sykkel fra sentrum, sykkelvei. * Holmennokken, halvøya i Drammenselva har en fin sandstrand. Du må sykle til midt på Holmenbrua. * Ved gangveien langs jernbanen er det også en sandstrand, men der går gangveien rett forbi. * I Øvre Storgate (brosteinsgate med gamle trehus like etter gangbrua i sentrum - et par min med sykkel) er det også en park ved elva. Her er det også fint å bade - roligere enn Bragernes Strand som ligger midt i sentrum. * Morsomt å hoppe fra brygga på Sølvfastøya, sykkelvei langs Drammenselva (20? min med sykkel fra sentrum, etter Gulskogen gård), men litt dårlig bunn når du skal vasse i land. * Konnerud har et par fine badevann - Stordammen ligger i skogen bak Konnerud skole - bare 5 min å gå gjennom skogen. Du kan parkere ved skolen. * Tangen strand ligger ved Drammensfjorden og har fin strand og svaberg - kjør ca 15 min i retning Svelvik. Stranda ligger litt gjemt, men det er skilt og parkeringsplass like ved. * Ellers har du Dammensbadet midt i sentrum - friluftsbad med flere bassenger og sklier. Men her koster det 65 kroner for voksne.
happyhappy Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 ellers er det også lett og fin sykkelvei ut til Engersand:) men det er da litt utenfor Drammen sentrum igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå