Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en diger squash (1 kg ) fra hagen til svigers. Lurer litt på hva jeg skal gjøre med den...? er det noen som har en god oppskrift å dele? Tenker først og fremst på middag, men andre ting kan også være aktuelt :)

Gjest Huldali
Skrevet

Fylte squash er veldig godt! Du kan vel egentlig fylle med det du ønsker, men når jeg har laget det har jeg brukt denne oppskriften:

4 squash

salt

175 gram coscos

3 dl kokende vann

3 ss olivenolje

2 fedd hvitløk, knust

2 ss pinjekjerner (her har kan du bruke de nøttene du ønsker)

1/2 ts gurkemeie

1 ts chilipulver

4 vårløk, hakket

1 gulrot, revet

50 g sjapinjong, hakket

2 ss rosiner

2 ss frisk koriander (kan sløyfes)

Skjær squashen i to på langs, og ta ut kjøttet. Hakk kjøttet og sett til side. Gni innsiden inn med salt. La det trekke i 20 min.

i mellomtiden lages coscos som anvist på pakken.

Stek hvitløk, nøtter, chilipulver, gurkemeie, vårløk, gulrot, sopp og rosiner. Rør inn kjøttet fra squashen og stek i 2-3 min. Tilsett eventuelt koriander.

Sett pannen til side og rør inn coscos. Skyll skallene i kaldt vann og tørk dem med papir. Fyllet fordeles på skallene og legg dem i en langpanne. Hell litt kokende vann i annen og stek i forvarmet ovn på 180 grader i 15-20 min.

Server med salat til hvis du ønsker det.

Kjempe godt!

Skrevet

Jeg synes denne enkle pastaoppskriften er veldig god. :)

Skrevet

Jeg bruker mye squash, og her er noen tips og oppskrifter:

Pasta med stekt squash og pesto er meget enkelt og godt.

Fusilli med squash, løk, chili, parmesan og basilikum er også godt. Jeg kan legge ut detaljert oppskrift dersom du (eller noen andre) er intrs...

Squash er godt på pizza og i wok...

Pai med squash, løk og tomat er godt. Stek squash og løk først, og ha i paiskall. legg over tomatene i skiver. hell over en blanding av litt fløte og et par egg, salt pepper og muskat. Topp med cheddar.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha! Jeg var helt tom for ideer selv. Endte opp med å lage Nilmas oppskrift, og den skal jeg lage flere ganger :) Det er mer squash i hagen den kom fra, så har planer om å prøve ut flere av oppskriftene også :)

Skrevet
Tusen takk skal dere ha! Jeg var helt tom for ideer selv. Endte opp med å lage Nilmas oppskrift, og den skal jeg lage flere ganger :)
Så bra at den falt i smak! For øvrig laget jeg risotto med squash og basilikum her om dagen, det kan også anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...