knudz3n Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 vi har vært prøvere siden mai juni en gang... i dag informerte jeg om at i helgen måtte vi kose oss litt ekstra da jeg har EL.. Men da sa han bare at han ikke var sikker lengre... å at vi måtte vente litt Han sa han var usikker på om at han ville ha unge nå, ville muligens vente litt.. Hva er din første tanke?
Gjest lucky08 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 vi har vært prøvere siden mai juni en gang... i dag informerte jeg om at i helgen måtte vi kose oss litt ekstra da jeg har EL.. Men da sa han bare at han ikke var sikker lengre... å at vi måtte vente litt Han sa han var usikker på om at han ville ha unge nå, ville muligens vente litt.. Hva er din første tanke? at han ikke er klar for å bli pappa riktig ennå..
Amalie_85 Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 at dere trenger litt mer tid med øvelse sånn at han får tenkt litt til, for han høres ikke helt klar ut
^^Sunny^^ Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Ja da virker det som han ikke er helt klar. Jeg hadde utsatt prøvingen .
NemoLinn Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Absolutt vente litt er min første tanke. Dere bør absolutt finne ut hvorfor han sier som han gjør. Hva har skjedd som har ført til at han vil vente? at han ikke lenger er sikker på om han vil ha barn nå? Det å skal ha barn må være en enighet mellom begge partene.
Gjest Piper Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Min første tanke er at han har fått panikk, for sex handler nå om å få barn. Jeg tror ikke at alle menn liker å vite når EL er osv, men ønsker kanskje at sex skal være noe man gjør fordi man har lyst. Ikke at det blir en plikt, fordi du skal bli gravid. Jeg snakker selvfølgelig bare om enkelte menn, ikke alle menn. For enkelte menn ønsker å ta del i all planleggingen, men det er ikke sikkert han er en slik person. Litt av spenningen med sexen forsvinner, for det blir kanskje for planlagt. Å planlegge sex mange dager i forveien kan kanskje være avtennene på han, så kanskje du bare skal forføre han i stedet for å informere han om at du nå har EL. Eller så kan det godt være at han bare er veldig usikker akkurat nå, noe som er ganske vanlig midt i en prøveperiode.
Hedda-78 Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Min første tanke er at dere må prate mer sammen om dette før dere fortsetter prøvingen.
Gjest Nishiki Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Kanskje tanken på el, IKM, tester og prøving skremmer han vel så mye som å skulle bli pappa? Jeg tror det tekniske med prøvingen er et kvinnefenomen. Menn vil pule. Hva med å faktisk ikke involvere han i hva som skjer når og bare kose dere når dere vil og lysten er der? Hadde noen sagt til meg at vi må pule da og da, fordi da er det muligheter for treff, hadde det stresset meg akkurat nok til at jeg hadde mistet lysten.
knudz3n Skrevet 8. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2008 Nei han sa at formuleringen min ikke var noe problem.. Problemet var at han var usikker på om han ville ha barn akkruat nå... Så prøvingen utsatt på ubestemt tid, mens vi prater, tenker og leser.. Sambo leser fortiden Pappa boka for å hjelpe seg selv litt
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Nei han sa at formuleringen min ikke var noe problem.. Problemet var at han var usikker på om han ville ha barn akkruat nå... Så prøvingen utsatt på ubestemt tid, mens vi prater, tenker og leser.. Sambo leser fortiden Pappa boka for å hjelpe seg selv litt skjønner at det er veldig fortvilende for deg, men tro meg, det er det også for han. sikkert enda mer! første tanken som slo meg når jeg leste hovedinnlegget ditt var " typisk mannfolk, tøffe på avstand men pinglete når det kommer til saken men han gjør hjemmeleksa si og forebereder seg ved å lese og slikt, og dere KOMMUNISERER! kjempe bra!! det viktigste verktøyet! håper han forstår at man aldri kan bli helt klare og ingen som er mestere i å oppdra. skjønner at dette kan være skummle momenter for han. jeg vet ikke hvor mange ganger vi også har utsatt.. er så verpesyk at jeg holder på å steile, men jeg smører meg med tålmodighet til han er klar og føler at alt er på plass og han er innstilt på det. pga av at vi føler at alt skal stemme og være i orden.. han tenker på at alt skal være i orden. økonomi, bosted, plass, og hvor innstilt er man forandringene og på det å ofre seg selv, behovene og tingene man liker å gjøre. det blir ikke hverandre i fokus lenger, men barnet! en ganske så stor omveltning i hverdagen! det å sove lenge, ta en lur etter jobben, slappe av forran tvn, nerde i timesvis, hobbyer og dra ut med venner og ta en fest blir brått ikke det samme lenger. Så smør deg med tålmodighet og fortsett det gode forberedelsene deres så ordner det seg nok helt sikkert!
knudz3n Skrevet 10. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. august 2008 Takk, det var gode ord som hjalp i en stund jeg trengte det=) Vi får være tålmodige sammen
Talpa Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 håper det ordner seg og at dere er like klare begge to snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå