Gå til innhold

Noen andre som sliter med å finne reisefølge?

Anbefalte innlegg

Gjest gninnot
Skrevet

Nå er det rett før jeg bare hopper utfor et stup! Jeg MÅ reise igjen snart, reisefeberen tar komplett overhånd! Problemet er bare at jeg ikke har noen å reise med og så lenge jeg ikke er gamlere enn 18 år tror jeg det kan være veldig utrygt å reise aleine, i tillegg til at jeg tror jeg bare kommer til å sture i så fall.

Er det noen andre som sliter med det samme og kunne tenke seg å bli bedre kjent med meg for å ev kunne reise sammen en gang eller flere?

Jeg simpelthen ELSKER Italia, Hellas og Frankrike og det er vel mest dit jeg drømmer meg bort nå.

Hvis noen har tips om norskeide/-drevne bosteder noen steder i verden kunne dette også vært nyttig som et alternativ for at det blir litt tryggere å reise aleine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvis noen har tips om norskeide/-drevne bosteder noen steder i verden kunne dette også vært nyttig som et alternativ for at det blir litt tryggere å reise aleine?

Jeg har sett ulike nettfora hvor man kan søke en reisevenn, men husker ikke adresser. Fant denne på google, forsøk å søke på "reisevenn" for å finne flere http://www.vagabond.no/reisevenn

Lykke til!

Endret av Mixelite
Skrevet

Forøvrig kan jeg på det varmeste anbefale Chios! Jeg tror ikke det er noe større problem å være alene der for en singel 18-åring enn ei husmor på alene-ferie. Folk er lette å komme i kontakt med, og sikkerheten er stor. Man følger de samme kjørereglene som man gjør her hjemme, og dett var dett.

Jeg vet ikke om noen norskeide bosteder der, men det trenger du ikke!

Jeg vil anbefale Karfas som sol og badeferieutgangspunkt, men hvis du ønsker mer byferie, finner du kanskje tips her:

Hun reiste jente og singel:

Tråd om tur med bilder: http://hellasforum.net/index.php?name=Foru...15&start=15

Blog fra turen her: http://www.vagabond.no/blogger/jannes_reiseblogg

Skrevet (endret)

Har det på nesten samme måte. De jeg har lyst å reise med har ikke tid/råd, og de som har tid, er ikke nødvendigvis de jeg har lyst å tilbringe ferien med (venninnes venninne etc). Jeg har gjennom jobben reist endel alene, og det er ikke noe problem så lenge man tar forhåndsregler og passer litt på.

Finner du absolutt ingen å reise med, kan du jo velge et skikkelig norsk reisemål, som et hotel du bestiller gjennom Ving eller Startour. De kan sikkert hjelpe deg med hvor mange norske ungdommer reiser. Eller du kan kanskje finne et ungdomsherberge, der det er backpackere og andre som reiser alene. Da kommer du lett i kontakt med folk.

Det finnes jo mange selskaper som arrangerer singelreiser, men det er mulig at de andre er litt eldre enn deg...

Håper du finner noen å reise med! Jeg tror selv at det blir Norgesferie på meg i år...

Endret av Bex
Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel lite som tilsier at det er "veldig utrygt" for en 18-åring å reise alene? Jeg har reist et utall steder alene opp gjennom årene, og kan anbefale det varmt. Synes du bør gi det en sjanse, det er en utrolig frihet i å reise alene og bestemme alt. Har selv prøvd å reise med folk som var mest opptatt av å finne den neste restauranten eller klesbutikken, istedenfor å oppleve mest mulig som jeg ville. Foretrekker absolutt å reise alene, eller med noen jeg vet har samme interesser for turen.

Gjest Gjest
Skrevet

Et lite tillegg, det kan faktisk være tryggere på mange måter å reise alene. Når man reiser i flokk er man mer typisk turist, og kan være et offer lommetyver feks blinker seg ut. Som alenereisende har jeg ofte opplevd å bli spurt om veien o.l. av andre turister, fordi de regner med jeg er en av lokalbefolkningen når jeg går alene :) Men aldri utsatt for ran, overfall, tyverier e.l. (bank i bordet).

Gjest gninnot
Skrevet

Tusen takk for tips og betryggelser! Føler meg mer trygg på å kunne reise aleine. Men kommer også til å søke etter noen på vagabond i tilfelle jeg ikke skulle trives med det og trenger noen for senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...