Gjest Smør Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Bruker du smør på brødskiva? Hvilken type? Tenker du noen gang over hvor mye kalorier du kunne spart ved å ikke bruke det, eller bryr du deg ikke? Jeg mener det er en veldig vaneting, når man først slutter tenker man ikke noe over det - ergo er det ikke noe savn:) Dette gjelder for meg, iallfall!
Chimamanda Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg bruker ikke smoer annet enn paa boller, julekake og paa nybakt (lyst) broed. Synes ikke det er noe godt.
Mixelite Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Bruker du smør på brødskiva? Hvilken type? Tenker du noen gang over hvor mye kalorier du kunne spart ved å ikke bruke det, eller bryr du deg ikke? Man kan spare på andre ting enn fett for å spare inn på kaloriene. Bruker forøvrig melkefri soft.
NovaFlare Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg bruker smør, men ikke alltid, går mest i SOFT-light, men ekte meieri er jo best. Akkurat smøret på brødskiva gjør ikke vei i vellinga om man teller kalorier, og hvorfor skal man telle kalorier? Det gjelder jo kun for overvektige, så generelt synes jeg folk skal kose seg med den fattige brødskiva hvis de vil ha den med smør på...
Gjest Zia Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Jeg bruker smør av og til, men jeg foretrekker å bruke majones i stedet når det passer. Mine favorittsmør er Rørossmør, Arne Brimis smør, og Kviteseidsmør. Det "vanlige" smøret fra Tine er imidlertid også godt. Men jeg synes at fransk smør er best av alt. Det har en syrlighet som det norske smøret mangler. Edit: Nei, jeg tenker ikke over hvor mange kalorier smøret utgjør. Jeg tror uansett at det utgjør ganske lite i mitt totale kosthold, da jeg spiser veldig lite brødskiver. Jeg tenker imidlertid over hva slags type fett jeg får i meg, og det er derfor jeg foretrekker majones, som jo nesten bare har umettet fett, fremfor smør, som stort sett består av mettet fett. Endret 22. juli 2008 av Zia
The Kitten Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Bruker du smør på brødskiva? Hvilken type? Tenker du noen gang over hvor mye kalorier du kunne spart ved å ikke bruke det, eller bryr du deg ikke? Jeg mener det er en veldig vaneting, når man først slutter tenker man ikke noe over det - ergo er det ikke noe savn:) Dette gjelder for meg, iallfall! Jeg bruker ikke smør på skiven, enkelt og greit fordi jeg ikke liker det.
LukaFrost Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg bruker ikke smør til vanlig, men er det brød til middagen vil jeg ha meierismør om jeg skal ha noe. Og på nystekte vafler er det også meierismør som gjelder.
Brunhilde Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg bruker ikke smør til vanlig, men er det brød til middagen vil jeg ha meierismør om jeg skal ha noe. Og på nystekte vafler er det også meierismør som gjelder. Samme her. Bruker sjelden smør, men når jeg bruker det skal det være meierismør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå