Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #1 Skrevet 27. mai 2003 Har hørt noen si at de fikk jordbær i champagneglasset i bryllup. Putter man et helt jorbær oppi eller deler man det opp? Smaker det bedre? Høres jo litt stilig ut .
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #2 Skrevet 27. mai 2003 Man bør ha hele bær, men de må ikke være store. Personlig synes jeg ikke det smaker noe godt med jordbær oppi og bæret blir fort misfarget av å ligge i glasset... Men kanskje man bør feste et bær på kanten av hvert glass slik at det er lett å spise ved siden av, men samtidig slipper man å ha det oppi glasset.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #3 Skrevet 27. mai 2003 Bruke et helt bær. Det ser stilig ut! Jeg synes det er flott,jeg. Vi tenker faktisk på det samme selv
Kaktus Skrevet 27. mai 2003 #4 Skrevet 27. mai 2003 Et tips er å legge jordbærene i fryseren - så fungerer de som en isbit og går ikke så fort i oppløsning.
K. Skrevet 27. mai 2003 #5 Skrevet 27. mai 2003 Et tips er å legge jordbærene i fryseren - så fungerer de som en isbit og går ikke så fort i oppløsning. D var lurt! Takk for tipset :D K.
Ingeborg Skrevet 27. mai 2003 #6 Skrevet 27. mai 2003 Synes det avhenger helt av hva slags champagne/musserende vin dere bruker. En tørr champagne kan bli ødelagt av sødmen+syrligheten i jordbæret, mens en søtere musserende (eks. Martini Asti) kan det sikkert gå bra.
Furstina Skrevet 27. mai 2003 #7 Skrevet 27. mai 2003 Jag tycker INTE heller man ska ha jordgubbar i champagnen. Champagne är en dryck som ska drickas och njutas som den är, gärna halvtorr och välkyld och i höga glas för att behålla bubblorna. Glaset fylles på i två omgångar för bästa resultat i mängd och bubblor. Det är, enligt mig, i bål och söta moussernade billiga viner man stoppar jordgubbar i glaset - för att förhöja eller förändra smaken. Tänk även på att alla inte tycker om eller tål jordgubbar så det kanske inte är så smart att servera det så. Dessutom kan ett bär i glaset hjälpa till att skimpa ut dricka och bär över finkläderna. Ett tips kan också vara att ha en eller två flaskor alkoholfritt till barn, gravida, nykterister etc. Jag tycker det är en uppskattad omtanke.
Gjest Tex Skrevet 27. mai 2003 #9 Skrevet 27. mai 2003 Ha jordbær i et lekkert fat ved siden av! Ja, det skal vi gjøre. Er slettes ikke alle som spiser jordbær, heller.....
Tigerlilje Skrevet 27. mai 2003 #11 Skrevet 27. mai 2003 Vi skal ha velkomstdrink med jordbær i, men "bare" i cider... Kokken min gav meg et tips om å fryse ned bærene - med stilk, og strø sukker på dem. På denne måten blir de ikke lett misfarget, samtidig som det blir nesten som en isbit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå