Gjest Gjest_Andreas_* Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei, Jeg pusser opp yttergangen ved å legge på gipsplater over gamle panelvegger. Jeg vurderer å "etterisolere" ytterveggene med å bruke et lag med 6 mm Kapron plater (lavtbyggende hardskummet polystyrol, se http://www.elektroplast.no/) mellom gipsplater og panelvegg (fuktsperre er montert på "ut-siden" av panelveggen). Kapronplatene markedsføres om at de ikke trekker til seg vann eller fuktighet. Spørsmålet mitt er om dette vil skape konflikt med eksisterende fuktsperre da trepanelet vil være omsluttet av fuktsperre på en side og Kapronplater på den andre siden, og derfor ikke anbefales? Kan jeg risikere fuktproblemer på trepanelet etterhvert? Kapronplatene er 80cm x 62.5cm. Nå blir strengt tatt ikke Kapronplatene lagt med overlap slik at de danner en fullstendig tetting av veggen. Vanndampdiffusjonsmotstanden oppgis å være 525. Det er ikke gitt noen benevnelse, men jeg tror dette tilsvarer omtrent ekvivalent luftlagtykkelse på 3,2 m (525x0.006m) (basert på tilsvarende data for Depronplater, 2.7 m), kravet til fuktsperre er 10 m. Mvh Andreas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå