Gjest Joker'n Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Vi vurderer å kjøpe et digitalt videokamera. Nå har ikke jeg vært borti filmkameraer siden de faktisk hadde en videokasett man tok opp på (!) så jeg aner ikke hva jeg skal se etter. Hvilke er kriterier burde jeg legge merke til/gå ut fra? Og hvor "gode" bør de kriteriene være i såfall? Kameraet skal bare brukes til hjemmefilming etc. Hobbyfilming, om du vil. Tusen takk for alle svar!
iss Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Vi kjøpte videokamera for noen mnd siden, og valgte faktisk å kjøpe slik man tar opp på kasett. Grunnen til det er at det blir bedre kvalitet når man bruker Mini-DV. Jeg satt meg nøye inn i ting før jeg bestemte meg, men det er lenge siden og jeg husker ikke. Men her har du en super link som du kan lese rundt i, og anbefaler den tråden som heter "En innføring". Der står det masse om de ulike måtene å ta opp på, MiniDV, DVD, harddisk, minnekort osv. Her er link til Akam forumet om video
Gjest Joker'n Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hvordan spiller man det av da da? :klø: I videospiller?
iss Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Nei, det er små kassetter. Enten spiller man av på videokameraet, eller så plugger man inn en ledning fra videokameraet og inn på tven. Så vises det på tven. Jeg har også lagt inn noe på pcen, da bare plugger man videokameraet inn på pcen og fører over mens man spiller av det man vil ha. Jeg vil ta vare på kassettene fordi jeg har filmet datteren vår. Blir endel filming, og da syntes jeg det var greit med den løsningen. Kvaliteten blir visst også best, så da ble det det Følger også med fjernkontroll til mitt, så når jeg har kabel mellom kamera og tv, så kan jeg styre den med fjernkontrollen.
Gjest Joker'n Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Det høres jo bra ut. Men er det vanskelig å bruke? Vi skal gi det bort i gave, og vedkommende som skal ha det er ikke vant til å bruke så mye tekniske duppedingser.
Annie Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Vi har et Canon tror jeg. Kan sjekke i morra hvilket det er. Vi er godt fornøyde, bortsett fra at det ikke blir så bra innefilmer. Blir så rart lys, men kanskje vi kan lese bruksanvisningen en dag...
Gjest Joker'n Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Gjør det, Annie Hvor er det best å kjøpe eventuelt da? Kikket litt på Elkjøp sine nettsider, men virket ikke som om de hadde all verdens utvalg?
iss Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 http://lanseringsguide.hardware.no/product...productId=63966 Det har jeg. Her er link til elkjøp, de har endel de vel?
Gjest Joker'n Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Jo, men jeg prøver å gå ut fra de kriteriene de hadde på det forumet jeg da vet du Da blir det straks mye mindre. Men jeg tror vi stikker innom Elkjøp eller Expert i morgen og ser hva vi finner der. Som sagt er det jo bare til hjemmebruk, men vi vil jo ikke kjøpe et dårlig kamera, hvis du skjønner.
iss Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Skjønner Dra til butikken og snakk med dem. Nå når du har lest litt så skjønner du mye mer og dere kan sikkert finne frem til ett bra kamera i felleskap Lykke til!
kamela Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har et Sony kamera som jegt er godt fornøyd med. Tar opp på kassett, og har fjernkontroll. Enkelt og greit å betjene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå