Gå til innhold

Rosa er kanskje ingen farge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det "normalt" å være så glad i jenter at man selv elsker rosa? At man ser på fargen rosa som ei superdeilig jente og blir kåt?

Og hva kan være grunnen til at en mann kan bli sånn, at han nermest blir kåt av fargen rosa og mer eller mindre ser på det som ei jente, eller i hvertfall tenker på jenter? Jeg har selv aldri hørt om det. Kanskje ingen ville innrømmet det heller da, men...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke rosa.

Men... Rosa blir jo regnet for å være jentefarge, og en feminin farge.

Så du forbinder sikkert rosa med alt det feminine en jente eller kvinne kan være.

Og det er det jo ikke noe i veien med. :)

Sikkert ikke så uvanlig heller.

Endret av Lady Fantasy
Skrevet

Jeg liker rosa :rosasmil:

Skrevet

Jeg liker lilla. Det er nesten rosa? Og rødt og svart.

Skrevet

Rosa kan bli sett på på mange måter. Det er jo en veldig feminin farge, men det blir også sett på som en hjelpeløs og uselvstendig farge. Det vil si at hvis en jente kler seg i rosa kan man assosiere det med at hun er hjelpeløs og uselvstendig. Og MANGE mennesker tenner på hjelpeløse og uselvstendige jenter. Å gå så langt at man kobler direkte fra rosa til noe som tenner en er sikkert også mulig.

Når det er sagt er alles konnotasjoner individuelle, og tolking av farger kan gå i veldig mange retninger. Og rosa er en fin farge, men du får likevel ikke et ensfarget rosa klesplagg på meg! ;)

Skrevet

Jeg måtte nærme meg 30 før jeg ble glad i rosa :rosasmil:

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg elsker rosa!!! til og med kofferten min er rosa!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...