Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Kort fortalt: jeg passer hund i tre uker, den HATER å være alene hjemme (er da hos seg selv, mens jeg er på jobb), selv om dette aldri er noe problem når det er eierne som forlater den hjemme. I dag var det bjeffing, biting og flekking av tenner da jeg forlot den. Så det jeg lurer på er; jeg skal på jobb i morgen, men er ikke lysten på å la hunden være hjemme alene, får så vondt av den! Kan jeg ta den med meg og ha den i bilen? Har sjekket værmeldingen og det er meldt 15 grader og regn. (det er det her nå også)Hvis jeg tar med kurven hans og har den i bilen sammen med en vannskål og lar alle vinduene stå på gløtt, høres det fornuftig ut? Har ingen mulighet for å ta hunden med inn, men bilen står slik at jeg kan se den nesten hele tiden, og jeg kan sjekke hunden hver time.
Anamelona Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Kort fortalt: jeg passer hund i tre uker, den HATER å være alene hjemme (er da hos seg selv, mens jeg er på jobb), selv om dette aldri er noe problem når det er eierne som forlater den hjemme. I dag var det bjeffing, biting og flekking av tenner da jeg forlot den. Så det jeg lurer på er; jeg skal på jobb i morgen, men er ikke lysten på å la hunden være hjemme alene, får så vondt av den! Kan jeg ta den med meg og ha den i bilen? Har sjekket værmeldingen og det er meldt 15 grader og regn. (det er det her nå også)Hvis jeg tar med kurven hans og har den i bilen sammen med en vannskål og lar alle vinduene stå på gløtt, høres det fornuftig ut? Har ingen mulighet for å ta hunden med inn, men bilen står slik at jeg kan se den nesten hele tiden, og jeg kan sjekke hunden hver time. Neeeh.. Tror du skal legge fra deg dette forslaget! For det første; Hunden blir jo alene i bilen også?? Og vil føle seg forlatt etter hver gang du har sjekket den. For det andre; Tenk om noe skulle skje? Det være seg alt fra tyveri til mye annet. For det tredje; Hva om hunden får panikk og klikker? Om sola kommer blir det MEGET fort varmt. Uansett om vinduene er oppe eller ei... Prøv selv!! For det fjerde; Hadde noen gjort dette med min hund hadde jeg blitt alvorlig sinna!!! Nei, jeg tror det er bare en uvant overgangsfase for bisken å være hos noen andre. Jeg tror du skal gi den noen sjanser til, gi den en liten hule (bur med teppe over den kan gå inn og ut av) en stol med teppe i (avhengig av hundens størrelse) og tumleplass for en lang arbeidsdag. Hunder trenger ofte litt tid til å samle seg etter å ha blitt forlatt når du skal på jobb! En halvtime senere pleier de å roe seg... Lykke til med hundepassen videre. Endret 22. juli 2008 av Anamelona
Gjest Chrissy82 Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Helt enig! Glem det! Ikke ha hunden i bilen alene! Som sagt før her, så roer hunden seg nok ned etter at du har gått. Hvis ikke hunden kjenner deg så godt så tar det litt tid før hunden vender seg til deg. Lykke til videre!
Karoline Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Jeg pleier å ha min hund i bilen når jeg er på jobb, det er riktignok en bil hvor hunden har godt med plass. Det går greit det meste av året. Nå er jeg lærer, så det er et par måneder (sommeren når jeg allikevel ikke kan ha henne med) hvor det ikke er aktuelt. Det er allikevel et par ting du bør unngå: 1. Hvis det er sol kan hunden ikke være i bilen, det blir for varmt, selv med vinduene oppe. 2. Hvis det er mye folk på parkeringsplassen kan hunden bli redd/utrygg/sint. Du bør i tillegg ha anledning til å sjekke hunden/bilen flere ganger om dagen, og om nødvendig lufte hunden.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Hei Marianne! Vet du at den hater å være alene hjemme, og er den også slik hos eierne sine? Jeg begynte å tenke på om dette kanskje kan være en vakthund. Det er nemlig en vanlig vakt-teknikk at hunden slipper tyven inn, men ikke ut igjen. Siden hunden ikke kjenner deg så godt, kan kanskje dette være grunnen til at han ikke vil slippe deg ut?
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Forstod ikke helt dette med å sitere fra flere av innleggene, men skal svare etter evne. Anamelona: hunden er vant til å være alene i bil, den ligger gjerne i bilen når eierne er på handling o.l. Ingen problemer ha ham i bilen, han ligger i bakvinduet og ser ut, eller han legger seg på golvet for å sove. Mye kan skje, men det kan det hjemme også. Bilen står på en skjermet parkeringsplass. Så innbrudd har jeg ikke tro på, og jeg kan som sagt se den nesten hele tiden. Og selvfølgelig skal jeg ikke ha hund i en glovarm bil, det forstår jeg jo. Men her er det altså dårlig med sommervær, det regner og er ingen fare for overoppheting hos hund eller eier. Chrissy82 og gjest: hvem har sagt at hunden ikke kjenner meg? Jeg har passet han 1-2 ganger i uken siden eierne fikk han. Derfor ser jeg også forskjellen på en hund som blir snurt fordi den ikke får viljen sin, og en som blir desperat og redd når den må være alene. Som jeg skrev er hunden alene i eiernes leilighet der den er vandt til å være. Gjest: det er ikke en vakthund, og som skrevet over, hunden og jeg er godt kjent. Karoline: Takk! Det er godt å høre at dette er en måte å gjøre det på under gitt forutsetninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå