Lise_ Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Jeg Vet det er slutt på sommeren om ikke lenge, men er det noen som har tips til hvordan få disse udyrene til å forsvinne?? De har spist nok nå.. Tenkte at noe kunne stå igjen hvertfall. Jeg har satt ut feller med øl i, og har samlet opp en del (både i fellene og for hånd), og pinnsvinene hjelper meg litt , men de blir nesten fler og fler virker det som. Noen ideer?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg Vet det er slutt på sommeren om ikke lenge, men er det noen som har tips til hvordan få disse udyrene til å forsvinne?? De har spist nok nå.. Tenkte at noe kunne stå igjen hvertfall. Jeg har satt ut feller med øl i, og har samlet opp en del (både i fellene og for hånd), og pinnsvinene hjelper meg litt , men de blir nesten fler og fler virker det som. Noen ideer? I Aftenpostens nettutgave står det i dag en artikkel om at man skal plukke sneglene nå for i august legger de hundrevis av egg som blir til neste års snegleplage. De er i tillegg tvekjønnede så alle legger egg og kan befrukte seg selv. Så hadde jeg vært deg hadde jeg plukket så mange som mulig...
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tar med meg saksa ut i hagen i skumringen, og så klipper jeg hver eneste snegle i to. Ekkelt, ja, men det hjelper...
Karoline Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Ellers er det en del blomster sneglene ikke liker, men jeg husker ikke helt hvilke.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Æsj! De iberiasneglene skal ikke få legge egg i min hage!!! Får vel ta med en pose med salt i ikveld og gå på jakt.. ekkelt! Vi har et piggsvin som har slått seg til rette under plattingen (i går) og håper h*n vil ta noen av dem...
tineline Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Det skal gå an å legge en eggeskallbarriere rundt plantene sine, så kommer ikke sneglene til. Man knuser rett og slett eggeskall og strør i en ring rundt. De klarer ikke gå over noe skarpt uten å skrape seg opp under.
Lise_ Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juli 2008 hmm... høres bra ut aldri tenkt over. tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå