Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg tok en positiv test for en uke siden. Er nå etter kalkulatoren 5+4. Men i dag blør jeg endel - har blødd mer og mer siden sex søndag kveld. Redd for at spiren ikke sitter. Drar nok til legen i morra, men hvordan oppleves en tidig SA egentlig (fysisk) for dere som har hatt det.

Har lest at man kan blø litt tidlig i svangerskapet, men hvor mye før man skal være veldig urolig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og når vises en SA som negativ test? Kan jeg ta en test igjen og se om jeg har mista eller ikke i dag?

Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg har mistet. Ble som en vanlig mensen, kanskje litt sterkere.

En test kan vise at du er gravid noen dager etterpå, for det hormonet bruker litt tid ut av kroppen.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt spontanabort 3 ganger! Siste gangen var jeg 4 mnd på vei,hvilket er "uvanlig"Vanligst innen 3mnd.

Symptomer på spontan abort

Smerter og blødning kan være symptomer på en tidlig abort. Smertene er ofte "menslignende”, kommer takvis (rielignende) og kan sitte i ryggen og/eller nederst i mageregionen. Noen opplever bare blødning. Etter kraftige smerter kan det komme en blodig, geleaktig klump. Aborten er endelig når man fosteret er utstøtt.

Ved mistanke om en spontanabort

Kommer det blødning fra skjeden? Registrer om det er friskt (rødt blod) eller gammelt (brunlig) blødning?

Hvor mye blør du? Tiltagende/avtagende?

Har du menssmerter eller annen type magesmerter i nedre del av magen?

Hvordan er smertene? Tiltagende/avtagende?

Fra denne linken: http://www.babyverden.no/templates/Article____502.aspx

Når det er skrevet/"limt inn" så kan jeg si at en gang jeg trodde jeg hadde en lang mensenperiode så viste det seg at jeg var gravid!

Dvs. jeg blødde i ca 8 - 10 dager, dro til legen og jeg var gravid!!!

Så blødning MÅ ikke bety at det er SA :)

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg har hatt en SA og en MA, ved SA blødde jeg som en kraftig mens, ved MA bare litt, tynt og rosa. Jeg er gravid nå igjen og har blødd litt denne gangen også, men det sluttet etter noen timer, og jeg er fortsatt gravid.

Skrevet

...Var nok en tidlig abort ja.

Var til lege i går og ble sendt rett på sykehuset for ultralyd. Der var det ikke tegn på graviditet i livmora. Dem trodde jeg mest sannsynlig hadde vært gravid utenfor livmora (mente dem så noe på høyre side) og i løpet av gårdagen og dagen i dag har jeg blødd mere.

Så nå skal jeg til sykehuset i morra og skjekke hcg nivået og se at det går ned.

Godt å bli passet på da.

Takk til dere som har svart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...