Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye som er vanlig å spise en vanlig dag med treningsøkt på en time?

Og hvor mye man trener og hva man spiser da?

Jeg trener ca 4 ganger i uken, og spiser minimalt de dagene jeg ikke trener. Men jeg lurer og på hva som er lite..?

En treningsfri dag: spiser kanskje 2 skiver og no smått, som youghurt og salat etc, (hørtes lite ut)

En dag jeg trener: omtrent det samme, men middag i tillegg, og mer sånt smått.

Snop og er inne i bildet ja :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg lurer på hvor mye som er vanlig å spise en vanlig dag med treningsøkt på en time?

Og hvor mye man trener og hva man spiser da?

Jeg trener ca 4 ganger i uken, og spiser minimalt de dagene jeg ikke trener. Men jeg lurer og på hva som er lite..?

En treningsfri dag: spiser kanskje 2 skiver og no smått, som youghurt og salat etc, (hørtes lite ut)

En dag jeg trener: omtrent det samme, men middag i tillegg, og mer sånt smått.

Snop og er inne i bildet ja :ler:

Umiddelbart tenker jeg kutt ut snop og spis middag hver dag. Unn deg godteri én dag i uka. Hva er "sånt smått"?

Skrevet

Hvis du spiser snop er det jo idiotisk å ikke spise middag, det kalles feilernæring og du blir ikke sunnere av det. Spis middag hver dag, du får ikke bedre forbrenning av å spise minimalt, men spis ofte og få i deg riktig næring.

Skrevet (endret)

Jeg kan bare si det med en gang, nok mat er like viktig de dagene du ikke trener som de dagene du trener.

Endret av Kick
Skrevet (endret)

takker for svar. Nei snop er sånn en til fem nonstop, eller en saftis. Er ikke så veldig gald i søtt..

sånn smått er en youghurt, salat, kanskje en kavring her og der, rett i koppen-suppe, eller en banan etc.

Endret av Lise_
Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

Hvorfor spiser du så lite? Hvis du ikke prøver å slanke deg bør du ligge rundt 2000 kcal pr dag. Trener du trenger du mer. Skal du få effekt av treningen er det viktig å_spise_! Hvis du er interessert i å holde forbrenningen oppe er det også viktig å _spise_!

Du skriver du ikke helt vet hva som er nok mat, let opp en dagsmeny på f eks 2000 kcal så får du et forslag.

Hvis du lever på et par brødskiver, et par nonstop og en salat hver dag i lengden, ville jeg nesten vært tilbøyelig til å tro at du enten har spiseforstyrrelser, en annen sykdom eller at du er overvektig og prøver å gå ned i vekt (men på feil måte).

Er noe av dette tilfelle?

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Du spiser for lite. Du trener fire dager i uka, noe som er forholdvis mye. Da trenger kroppen næring, ellers blir du bare sliten. Middag hver dag. Du blir ikke tykk av det. Spis gjerne sunt, men for all del nok og regelmessig. Spiser man riktig, kan man spise en god del, om det er kiloene man er redd for.

Endret av Frk Åberg
Skrevet (endret)

takker for svar. Jo jeg synest selv det høres lite ut. tenkte jeg kunne spørre dere som besøker KK. Jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, og har vel ikke helt vent meg til dette med mat..

Noen som har et forslag på hva en dag med 2000kcal kan inneholde?

Endret av Lise_
Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

Gå på melk.no klikk deg inn på "ernæring" og dagsmeny kvinner 2000 kcal.

Her har du fire forslag. Du kan ha i bakhodet at de dagene du trener er det lurt, for å få maksimalt ut av treningen, å ligge på rundt 2200 eller gjerne mer om du trener hardt.

Det skal visst være veldig bra å drikke sjokolademelk etter trening, 0,5 liter f eks. Eller man kan innta noe annet som gir karbohydrater og litt protein, frukt, yoghurt....

Merk: hvis du er undervektig pga spiseforstyrrelse trenger du selvsagt mer enn dette for å øke i vekt. Og hvis du ikke er kvitt spiseforstyrrelsen er det lurt å søke hjelp til det.

Skrevet
Gå på melk.no klikk deg inn på "ernæring" og dagsmeny kvinner 2000 kcal.

Her har du fire forslag. Du kan ha i bakhodet at de dagene du trener er det lurt, for å få maksimalt ut av treningen, å ligge på rundt 2200 eller gjerne mer om du trener hardt.

Det skal visst være veldig bra å drikke sjokolademelk etter trening, 0,5 liter f eks. Eller man kan innta noe annet som gir karbohydrater og litt protein, frukt, yoghurt....

Merk: hvis du er undervektig pga spiseforstyrrelse trenger du selvsagt mer enn dette for å øke i vekt. Og hvis du ikke er kvitt spiseforstyrrelsen er det lurt å søke hjelp til det.

Tusen hjertelig takk :klem: skal gå inn på melk.no å sjekke med en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...