Gjest en del kg for mye:/ Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei! Jeg er ei 23 år gammel jente på ca. 170 og 82 kg. Jeg har alltid vært høy og litt stor, men dette er absolutt ikke idealvekta mi. Jeg synes jeg bare har gått oppover og oppover de siste årene. Men nå er jeg virkelig klar for en ending. Mitt mål er å komme ned i ca 70. Da trur jeg at jeg hadde vært mye mer fornøyd med meg selv og hvordan jeg ser ut. Har prøvd en del kurer før, men uten hell. Har gått ned noen kilo akkurat under kuren, men kiloene har strømmet på igjen med en gang kuren er ferdig. Noen gode slanketips der ute? Tar i mot alt!!:-) Også noen spm: Noe mat som man blir ganske mett av, men som har få kallorier? Hva med frukt? Det er jo mye sukker i det.. Noe frukt som ikke inneholder så mye sukker? Noe man kan spise nesten så mye man vil uten at det merkes?? Trenger råd jeg! Er så lite erfaren på dette området:/ Men det trengs å få gjort noe snart=)
Arwen Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jordbær! Nesten ikke kalorier :-D Ellers kan jeg anbefale vektklubben på vg for hjelp til kosthold og oppskrifter. Eneste gangen jeg har klart å gå ned var når jeg meldte meg inn der.
Gjest en del kg for mye:/ Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Ja, jeg ser mange nevner denne vektklubben... Hva kan man få gjort der? Og er det forskjellige vektklubber? Du nevner en i VG, men jeg mener noen har snakka om en annen vektklubb på nett også? Eller tar jeg helt feil? Hvis ikke- Hvem er best? Og hvem koster minst?
Arwen Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Grete Roede sin er gratis, men jeg likte VG sin best Synes den var mer brukervennlig. Koster vel 600,- for et år.
Mehe Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Hvis du passer på at mye av energiinntaket ditt kommer fra proteiner (egg, rent kjøtt, linser, bønner osv...), og minst mulig fra raske karbohydrater (sukker, hvitt mel) vil du automatisk føle deg mer mett av mindre mat. Prøv også å spise mat med høyt fiberinnhold, og mye grønnsaker. Du kan også spise lette meieriprodukter (lettmelk, kesam, cottage cheese). Jeg er langt fra noen ekspert, men dette funker for meg i hvertfall. Blir jeg veldig søthungrig spiser jeg frukt eller et par biter mørk sjokolade (helst 86% kakao), sjokoladen virker veldig tilfredsstillende i små mengder synes jeg. Evt mager kesam blandet med fun light - masse proteiner, og kjempegodt!
samadhi Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har gått ned 28 kilo siden januar (er 163 cm og veide 82 kilo, nå veier jeg 54), og greia mi var at jeg kutta ut usunt, jeg kutta det HELT ut, så bytta jeg brød i knekkebrød og pasta/ris/poteter i grønnsaker, og begynte å trene stort sett hver dag. Det er jo tydeligvis det som funker Jeg har hatt det morsomt og elsket hver dag av det, jeg synes ikke det var noe vanskelig. Jeg fant sunn mat jeg elsket, prøvde meg litt frem på kjøkkenet, fikk en viss oversikt over kalorier (det lærer man fort), osv Tror ikke på at man kan sulte seg eller tvinge seg til å spise noe man egentlig ikke liker, man må spise til man ikke lengre er sulten (stor forskjell på det og på å spise til man ikke har plass til mer...), spise noe som smaker godt, men samtidig huske på at mat bare er "drivstoff" og at et måltid ikke nødvendigvis skal gi deg munnorgasme:p Samt finn en treningsform du liker, jeg har prøvd mye rart og funnet frem til det jeg trives best med. Trening er moro :D
samadhi Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 ..ja og en ting til; slankenett.no! Der kan du føre dagbok over måltid og trening, få støtte av andre og få en oversikt over slanking i kilo og cm:) Har vært veldig til hjelp for meg, føler at det har passet på at jeg ikke sklir ut. Helt gratis er det også.
Gjest Gutt92 Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Det som er veldig effektivt, er å finne ut hvor mange kcal du får i deg hver dag, og så trekker du 500 fra det. Og det er det nye kaloriinntaket ditt Da vil du gå ned ca. en halv kilo fett i uka. Ikke noe vits i å gå på spesielle kurer, slankemat, bla bla bla. Det er det totale inntaket av kalorier som teller.
Gjest en del kg for mye:/ Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Hei igjen alle sammen Tusen takk for mange flotte tips!!! Kom gjerne med flere!:-) Samadhi: Du sier du har funnet masse sunn mat som du elsker. Jeg blei veldig nysgjerrig nå.... ;) Ble også veldsig nysgjerrig på hvilken trening du holder på med? Selv er jeg mest glad i gruppetrim som aerobic og step, spinning... o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå