Gjest Husmor Skrevet 22. juli 2008 #1 Del Skrevet 22. juli 2008 Har tenkt å freshe opp fargen på noen svarte og brune klesplagg ved å kjøre de i vaskemaskin med farge. Har en pakke i hus med svart farge til de svarte klærne og ser det står på den at man skal vaske på 60 grader. Klærne jeg vil farge er typisk 30-40 graders-vask-klær.. What to do? Er vel risikabelt å vaske på høyere enn 40, men fargen vil vel kanskje ikke sette seg om jeg vasker på 40 istedenfor 60? Man kan kanskje ikke farge-om klær som bare tåler så lave temparaturer? Takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. juli 2008 #2 Del Skrevet 22. juli 2008 Heisann! Jeg har farget klær som egentlig bare skulle vaskes på 40 grader, og det har gått helt fint. Jeg har også fått spørsmål om klærne var nye, så fargingen var jo tydeligvis vellykket :o) Men når jeg har farget klær har det enten vært slik at de er såpass ufreshe at jeg ikke ville brukt dem om de ikke ble farget, så det har ikke vært den største krisen om det skulle bli ødelagt. Men du bør jo sjekke hvilke stoffer klærne er laget av før du farger :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå