Gå til innhold

Er det så billig..?

Anbefalte innlegg

Gjest Anja og Marie
Skrevet

Vi vil til New York eller San Fransisco og ville søke etter hotell (12netter) og flybilletter til neste vår.

Prøvde San Fransisco først, og ble sjokka da vi så prisen.. 9000 kroner pr.person. Fly begge veier, sentralt og greit hotell.

Kan ikke tro at det er sant. Er det noe vi har oversett eller er det faktisk så billig? Har aldri vært i USA før, men har hørt at det kan koste opp til 10.000 kr for ènveisbillett dit. Pluss endel for hotell i tillegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så billig ja.

Enveisbilletter selges langt dyrere enn tur/retur, fordi det skaper, hva skal jeg si, ubalanse for flyselskapet. De må fylle plassen tilbake og. 10000 enveis er sannsynligvis billig-business eller premium economy.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betaler ca 9 000 for flybillett og 10 hotellovernatting når jeg drar på slutten av året. USA er billig!

Gjest Gjest
Skrevet

Så billig til andre steder i statene og? Jeg og typen vil på roadtrip neste sommer nemlig...

Må reisa betales når den bestilles, eller er det depositum og så sluttbeløpet litt før avreise?

Skrevet
Så billig til andre steder i statene og? Jeg og typen vil på roadtrip neste sommer nemlig...

Må reisa betales når den bestilles, eller er det depositum og så sluttbeløpet litt før avreise?

Det varierer jo helt etter hvilken type reise du bestiller. Antar at det ikke er chartertur du tenker siden dere skal på roadtrip? Det vanlige er at flybilletter betales med en gang, med mindre dere reiser business. Hotellene varierer, noen tar bare kredittkortnummeret som sikkerhet, andre krever full betaling med en gang (gjerne på særlig billige rater).

Skrevet

Hei

Det er ikke så dyrt å fly til USA. Da kona og jeg dro til NYC ifjor (se reisebrevet på http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm ) kostet flyblilletten rundt 3600 kroner tur/retur pr stk. Og vi fikk hotell for 160 dollar per natt og da ble totalprisen for en person ca 6500 kroner for en uke (for fly og hotell). Men det pleier å koste litt mer har jeg sett dersom man skal fly til San Fransisco. Men USA er relativt billig i disse dager etersom dollaren har svekket seg mye mot kronen.

Gjest hei Gard!
Skrevet
Hei

Det er ikke så dyrt å fly til USA. Da kona og jeg dro til NYC ifjor (se reisebrevet på http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm ) kostet flyblilletten rundt 3600 kroner tur/retur pr stk. Og vi fikk hotell for 160 dollar per natt og da ble totalprisen for en person ca 6500 kroner for en uke (for fly og hotell). Men det pleier å koste litt mer har jeg sett dersom man skal fly til San Fransisco. Men USA er relativt billig i disse dager etersom dollaren har svekket seg mye mot kronen.

Det er jo billigere enn noen charterturer til syden! Er det mulig å spå hvor lenge kursen vil holde seg nede?

Hvor finner man de aller billigste San Francisco-reisene?

Skrevet

Hei

Jeg tror nok prisene varierer mye mellom de forskjellige sesongene. Så du må følge med på kampanjer fra KLM, Lufthansa, SAS etc og se når de tilbyr bra priser og være klar til å hoppe på tur. Ellers må du søke på finn.no og kelkon.no og se når du kan få billigst flybilletter.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi ga 13-14 000,- t/r for fly, og 18 000,- for hotell i to uker i fjor. To voksne..

Gjest Gjest
Skrevet

Til den prisen vil jeg ikke tro at det er et særlig hotell dere får.

Det må også nevnes at San Francisco er en av de dyreste byene i USA.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nettopp vært i San Francisco, og opplevde ikke at det var spesielt dyrt der. Heller tvert i mot.

Men jeg ville ha sjekket hvor hotellet du skal overnatte på ligger. Vi fikk hotell veldig sentralt, og litt for sentralt rett i horestrøket. Masse strippe buler langs helle gata vår, hvor horene og hallikene sto utenfor å ropte når det kjørte turistbusser forbi. Problemet var egentlig på kveldstid, siden det var så mye rart i gatene.

Forutenom dette var san Fra en veldig sjarmerende by, anbefales.

Vi var også på Hawaii, der var det dyrt

Skrevet
Det er jo billigere enn noen charterturer til syden! Er det mulig å spå hvor lenge kursen vil holde seg nede?

Hvor finner man de aller billigste San Francisco-reisene?

Jeg har akkurat bestilt på orbitz.com for en tur nå til høsten. Flybillettene kom på 10 500 kr for meg og min datter. Kunne fått det ennå litt billigere hvis jeg hadde valgt noen andre dager.

Et lite tips er at flyselskapet BMI ofte er mye rimligere å bestille reisen gjennom enn sas og united selv og reisen blir gjennomført på sammen flyet. De er alle medlemmer av Star alliance, og co-shareer en del flygninger, med av en eller annen grunn blir flyreisen billigst hvis du velger BMI.

Skrevet
Vi vil til New York eller San Fransisco og ville søke etter hotell (12netter) og flybilletter til neste vår.

Prøvde San Fransisco først, og ble sjokka da vi så prisen.. 9000 kroner pr.person. Fly begge veier, sentralt og greit hotell.

Kan ikke tro at det er sant. Er det noe vi har oversett eller er det faktisk så billig? Har aldri vært i USA før, men har hørt at det kan koste opp til 10.000 kr for ènveisbillett dit. Pluss endel for hotell i tillegg...

Hvor i alle dager har du funnet det så billig.

Ser selv på priser til NYC, San Fransisco og Washington DC. Det billigste jeg har funnet er i overkant av 10 000 kroner kun for flybillett tur/retur for 2 personer.

Skrevet

Hvor har dere funnet så billige turer? Vi er en gruppe som tenker på en USA-tur og tenkte vi ikke skulle satse på NY, så jeg kunne gjerne tenkt å høre flere gode tips om nettsider.

Hei

Jeg tror nok prisene varierer mye mellom de forskjellige sesongene. Så du må følge med på kampanjer fra KLM, Lufthansa, SAS etc og se når de tilbyr bra priser og være klar til å hoppe på tur. Ellers må du søke på finn.no og kelkon.no og se når du kan få billigst flybilletter.

Takk for tips! Men med min. fem voksne, så trenger vi nok kanskje noe som er mer "fast" lavpris og billetter som vi ikke trenger hoppe på i løpet av minutter. Har du noen tips?

Jeg har akkurat bestilt på orbitz.com for en tur nå til høsten. Flybillettene kom på 10 500 kr for meg og min datter. Kunne fått det ennå litt billigere hvis jeg hadde valgt noen andre dager.

Et lite tips er at flyselskapet BMI ofte er mye rimligere å bestille reisen gjennom enn sas og united selv og reisen blir gjennomført på sammen flyet. De er alle medlemmer av Star alliance, og co-shareer en del flygninger, med av en eller annen grunn blir flyreisen billigst hvis du velger BMI.

Takk! Det var veldig bra tips! Siden du henviste til var veldig bra også.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har billet til los angeles, den betale jeg litt under 6000 for tur/retur inkludert skatter og avgifter samt forsikring..

Når vi kommer dit skal vi være der noen dager også leie bil og kjøre til SF. Så det er også en mulighet om man ønsker å se litt ulike steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...