Gå til innhold

Farger på rom til 2 årig jente...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å pusse opp rommet til jenta vår på 2 år nå i høst. For øyeblikket er veggene grønne, men jeg har lyst til å male i en litt lys farge og eventuelt en kontrastfarge på en av veggene. Har tenkt å først å fremst ha hvite møbler på rommet, så det må være farger som passer til dette. Rommet er lite, så det er greit at fargen gjør at det ser litt større ut Er det noen som har forslag eller evt. bilder av farger som dere har selv? Lurer litt på å ha en lilla vegg, men er veldig usikker på hvilken lys farge som kan passe til....

Skrevet

Nå kommer det litt ann på hvor mørk kontrastveggen du tenker på, men det kan bli ganske dominerende på et lite rom.

Når jeg malte for niesen min tenkte jeg på meg selv når jeg var lita. Jeg var opphengt i å få et rosa rom og likte barbie, det samme gjor hun. Så jeg malte i rosa. nå er hun 8 år og liker det enda :)

Om du går for lilla så finnes det mange hvittoner som kan gå til. Vi har lilla vegg og hvit te på resten av veggene på et rom her. Men den blir litt grønn så passer egentlig ikke. Latte kanskje?

Gjest antigartner
Skrevet

Velger du en lys og nøytral farge, som egghvit, så kan tekstiler og annet varieres i det uendelige etter smak og mote. Små rom "kler" dessuten best lyse farger.

Hva med å tapetsere en av veggene istedenfor å male i en kontrastfarge?

Skrevet

Jeg valgte fargen "ingefær" til jenta mi sitt rom. Har ikke angret på dette, har faktisk valgt fargen på andre rom i huset og så. Lys og mild gulfarge.

For å markere en vegg kan du jo bruke "wallies", de synes jeg er fine!

Skrevet

hvis du velger en lys farge kan du f.eks kjøpe wallstickers til å pynte opp veggen med.. Jeg kjøpte noen prinsesse stickers til jenta mi og hun ble kjempe fornøyd.. Og når hun går lei er det bare å ta de av veggen igjen....

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har jeg gutt da, men prinsippet er hvite vegger og møbler og så klare sterke farger på sengetøy, rammer (han har fått flere bilder), knagger og småhyller, gardiner etc. Riktignok skal barn har det gøyalt rundt seg, men ofte er lekene og alt stæsjet de omgir seg med, evig nok. Hvite vegger er pent og trygt og alt tilbehør kan jo varieres i det uendelige. På denne måten varierer man etterhvert som ungene vokser til og Ole Brum lamper ikke er stas lenger og Lynet er heltebilen og med jenter prinsesser og div som endrer seg fra år til år.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

Jeg ville valgt en helt lys gul farge, nesten eggedosisfarget om du forstår. Jeg har en slik farge i den ene stuen min på hytta. Mener den heter "hvit narsciss". Den er ihvertfall veldig lys og gir en litt varme. Men det med fargevalg er ikke enkelt, for en farge som er fin i et rom, kan bli trist i et annet. Det kommer an på hvor mye dagslys det er i rommet. Et rom med f.eks, vestvendte vinduer vil gi en helt annen oppfattelse av fargen enn et vindu som peker mot nord. Et nordvendt vindu f.eks. vil gi rommet et "kjøligere" inntrykk. Så dette er ikke enkelt.

Lykke til med oppussingen, håper du finner en farge du blir fornøyd med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...