Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #1 Del Skrevet 27. mai 2003 Heisann ! Har nettopp sjekka med høgskolen i Haugesund, der en må ha 4,6 poeng for å komme inn, fikk ikke særlig informasjon der, så jeg spør dere, hvordan regnes disse poengene ut, vet en får 8 poeng i alderstillegg, regner med at når en har barn så teller det også. Har jobbet som sentralbordoperatør og sekretær i 16 år, det teller vel også. Nå har jeg så lyst til å studere og sykepleien høres så interessant ut, har alltid hatt lyst til det. Jeg har gymnas også, selv om karakterene ikke er helt på topp, noen som vet om opptaksregler etc. så hadde jeg blitt veldig glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 Kanskje du finner det her ? Samordna Opptak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søker til sykepl i hgsd Skrevet 27. mai 2003 #3 Del Skrevet 27. mai 2003 spørs om du har gånn allmenn eller vidergående på hvordan det regnes men jeg har selv søkt sykepl nå til høsten og har bare 44,9 i snitt så jeg er veldig spent på om det holder :-? Men iallef så har jeg gått handel og kontor og da tar man utg punkt i alle vitnemål fra alle 3 årene. allmennfag som norsk engelsk, matte, gym .... regnes kun fra siste året. studieretningsfag tar du fra alle 3 år.. og da er det bare å plusse sammen og dele på antall fag.. Men i f eks norsk og engelsk der du har både skriftlig og muntlig og sidemål og kanskje eksamen og tar du alle de karakterene og plusser sammen og deler på antll karrakterer.. Da får du middel verdien og den karrakteren bruker du. skal kun være en karrakter pr fag.. Dette ble sikkert innviklet forklart men de hjelper deg nok visst du ringer studie administrasjonen til hsh. der fikk iallef jeg informasjon. tror desverre ikke det hjelper å ha barn og den slags.. det er eventuelt visst du søker på realkompetanse. Da har man jo ikke snitt og regne ut!! lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå