Gjest SkapRydder Skrevet 22. juli 2008 #1 Del Skrevet 22. juli 2008 Holder på å rydde og organisere klesskapet og soverommet og lurer på hva andre gjør med klær som bare er brukt én dag og som man derfor normalt ikke behøver å kaste på vask? Normalt bruker jeg en topp både 2 og 3 dager (men aldri etter hverandre) før jeg kaster den på vask - så sant det ikke lukter av den eller den er blitt skitten selvsagt. Per i dag har jeg en lei uvane med å legge klærne på en stol på soverommet, men det blir jo fort en god haug etter hvert om man vil variere litt. Synes det blir litt feil å legge de brukte klærne tilbake i skapet.. de er ikke brukt nok til å kastes på vask (man vil jo ikke slite ut klærne unødvendig) men samtidig ikke rene nok til å legge de tilbake i skapet sammen med de helt rene klærne.. Har lurt på å rydde en egen hylle i skapet hvor jeg kan ha klær som er lett brukt men ikke klare for vask.. men da må jeg jo rydde nok plass til det også.. Ikke så lett dette - hører gjerne fra andre hvordan de løser dette "problemet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 22. juli 2008 #2 Del Skrevet 22. juli 2008 Så lenge det ikke er skittent på noe vis, går det rett tilbake i skapet. Stolen på soverommet forsøker jeg å holde forholdsvis tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 22. juli 2008 #3 Del Skrevet 22. juli 2008 Så lenge det ikke er skittent på noe vis, går det rett tilbake i skapet. Samme her. Unødvendig å vaske rene klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RuskeSara Skrevet 22. juli 2008 #4 Del Skrevet 22. juli 2008 Uff, samme problem her.. selv om klærne knapt nok er bruk, så klarer jeg aldri å få de inn i skapet igjen! De ender som regel på en krakk på soverommet, eller på gulvet når krakken er full. Noe den blir ganske fort.. Sambo kaller det bare for "Haugen". Klærne blir ofte liggende der til jeg finner ut at jeg skal bruke dem, eller til jeg rydder litt i forbindelse med klesvask - da havner de ofte i skittentøys kurven. Håpløs uvane! Det værste er at vi nettopp har fått ny leilighet med walk-in-closet og masse garderobeplass.. Trodde det skulle bli løsningen på problemet, men neida, jeg er og blir en kles-haug-rotekopp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 22. juli 2008 #5 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har en stor skuff i kommoden på badet som brukes til kan-brukes-en-dag-eller-to-til klær. Må rydde i den innimellom, for det er ikke alt jeg husker at jeg har etter en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 22. juli 2008 #6 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg bruker en slags kurv med lokk som jeg putter disse engangs-brukte klærne oppi, som et bevis for megselv at jeg har orden på dem men det er vel bare en dårlig unnskyldning, for det blir bare mer og mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart 42 Skrevet 22. juli 2008 #7 Del Skrevet 22. juli 2008 Hos meg havner det også i en haug på soverommet... :-/ Ikke på en stol, men oppå en kommode. Og der ligger det til jeg finner ut at jeg skal ha det på meg igjen eller jeg finner ut at jeg skal rydde og da havner det i vaska. Når sant skal sies er det vel nesten sånn hos meg at de plaggene jeg bruker mest egentlig ALDRI kommer inn i skapet....... De går ofte rett fra tørketrommelen til "haugen".... (ikke alt da!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 22. juli 2008 #8 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det skittent havner det på vask, hvis ikke ryddes det inn i skapet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 22. juli 2008 #9 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg får meg heller ikke til å putte brukte klær inn i skapet igjen, selv om de er rene nok til å brukes flere dager. Det føles fullstendig feil! Har hatt dem på gulvet, stoler, seng, badet og diverse steder ettersom hvor jeg har bodd og hva det har blitt til. Men jeg har alltid mislikt å ha det slik. Nå har jeg endelig funnet noe som fungerer for meg, en skuff i en kommode på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MEDUSA* Skrevet 22. juli 2008 #10 Del Skrevet 22. juli 2008 Godt å høre at det ikke er bare meg Jeg har en knaggrekke på soverommet som jeg henger sånne klær på, men den har en lei tendens til å bli veldig full og at jeg aldri kommer til bunns der Fant nettop en oppbrettet bukse der som jeg brukte en gang sist sommer Jeg har også en kommode på soverommet, jeg kunne jo heller brukt den til sånn "bruke en gang til klær" så slipper jeg å ha de hengende fremme å støve.. Komoden er bare full av skrot uansett.. hmmm.. tenke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. juli 2008 #11 Del Skrevet 22. juli 2008 På badet. Da jeg vokste opp hadde jeg et lite skap på badet med et par hyller til slikt. Her hos oss har vi minimalt med skap på badet, men vi har en hyllesak fra ikea, der har jeg en hylle til slike "en dag til"-klær. Mannen har i teorien også ei hylle til denslags, men han har visst ikke skjønt hvordan den skal brukes, så hans tøy ligger alle andre steder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 22. juli 2008 #12 Del Skrevet 22. juli 2008 Nå er jo ikke klærne jeg har i skapet fra før sterile, så om de har vært på kroppen min en dag og litt i gulvet, og hverken lukter og i tillegg er uten flekker, så ser jeg ingen grunn til å ikke legge dem i klesskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 22. juli 2008 #13 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er så dum at jeg vasker det jeg, orker ikke ha fullt av halvrene klær overalt, så jeg legger alt i skittentøyet hver kveld, uøkonomisk og ikke særlig miljøvennlig, så skammer meg litt, men det gjelder bare topper da, bukser legger jeg på kommoden og bruker den om igjen et par ganger før jeg hiver den i vaska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 23. juli 2008 #14 Del Skrevet 23. juli 2008 Er de like rene bretter jeg de sammen og legger de inn i skapet igjen. Jeg vasker alle klærne mine på vranga - og de brettes sammen på vranga. (stort sett) så jeg ser enkelt om klærne som ligger i skapet er nyvaska eller brukt en dag. Nyvaska klær er vrengt, klær som er brukt er ikke vrengt. Har prøvd metoden med egen hylle til klær som er brukt en dag - men det ble for mye rot av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 23. juli 2008 #15 Del Skrevet 23. juli 2008 De havner som regel i en haug på soverommet.. Føler det blir feil å legge de tilbake i skapet hvor klærne er :helt: rene.. Når jeg først bestemmer meg for å rydde skap/soverom havner en del på vask og noe i skapet. Snakk om å være konsekvent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 23. juli 2008 #16 Del Skrevet 23. juli 2008 T-skjorter og andre plagg som bæres rett på kroppen går rett til vask. Men klær som dongeribukser og cardigans som brukes mange ganger går rett tilbake i skapet. Trur ikke jeg klassifiserer noe som "brukes 2-3 ganger"... Klær er "møkkete" eller "rene" i mitt hode. Men vasker kanskje klær litt for ofte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magica de Spell Skrevet 23. juli 2008 #17 Del Skrevet 23. juli 2008 T-skjorter og andre plagg som bæres rett på kroppen går rett til vask. Men klær som dongeribukser og cardigans som brukes mange ganger går rett tilbake i skapet. Trur ikke jeg klassifiserer noe som "brukes 2-3 ganger"... Klær er "møkkete" eller "rene" i mitt hode. Men vasker kanskje klær litt for ofte... Samme her. Kan imidlertid bruke singletter mer enn en gang (bruker singletter under nesten alt), men da har jeg ofte ikke brukt dem en hel dag. De tar ikke så stor plass, så jeg henger dem bare på knaggrekken på soverommet. Samme gjelder tights (ikke strømpebukser) og BH'er. Jøss, det ble detaljert om mine klesvaner gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2008 #18 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg er nok en gris, for her går de rett i skapet uten snev av dårlig samvittighet å spore. Jeg bruker aldri det samme to dager på rad, og ofte ikke samme uke, så det hadde blitt fullt kaos om jeg skulle hatt alt på en stol eller på en knagg eller - gud forby - i en haug. Men det hender ofte at jeg henger singleten eller genseren til lufting på stolen om natta, før jeg rydder den inn om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. juli 2008 #19 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg vasker alle klærne mine på vranga - og de brettes sammen på vranga. (stort sett) så jeg ser enkelt om klærne som ligger i skapet er nyvaska eller brukt en dag. Nyvaska klær er vrengt, klær som er brukt er ikke vrengt. Genialt! Jeg har både en stol på badet og en kaggrekke med endagsklær. Har jo tenkt tanken på at jeg godt kunne puttet dem tilbake i skapet, men det føles liksom ikke helt riktig. Men når jeg kan se forskjell på nyvasket og brukt, blir det riktig i hodet mitt. Nå skal jeg gå og rydde i kleshaugene! Takk, Catwoman! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 23. juli 2008 #20 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har en stor skuff i kommoden på badet som brukes til kan-brukes-en-dag-eller-to-til klær. Må rydde i den innimellom, for det er ikke alt jeg husker at jeg har etter en stund siterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå