Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Synes hjemmesiden til coop var litt vanskelig å forstå, men kanskje det er noen her som vet. Hva koster det å bli medlem, og er dette en engangsbetaling eller en årlig kontigent? Jeg skal gjøre et større innkjøp hos Coop bygg, men handler vanligvis bare hos Coop gjennom min lokale Prix-butikk. Etter hva jeg har forstått, så er det mest gunstig å ha en fast butikk der man får høyere kjøpeutbytte. Stemmer dette og hvordan skal jeg gjøre det da jeg helst ønsker maks uttelling hos coop bygg der jeg kommer til å svi av en del tusen.
Nilma Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Det er en engangsbetaling (300 kr?), som du for øvrig får igjen om du melder deg ut. Du trenger ikke ha en fast butikk, men du får størst utbytte i ditt lokale lag, altså alle butikkene i et visst område, mens du får litt mindre i alle landets Coop-butikker. Håper dette hjalp litt.
Rawien Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Det koster 300 kr. Ditt område vil da si f.eks hele Østfold (heter Coop Øst), så det vil gjelde alle butikker i ditt område. Ellers får du både innmeldingsskjema og info i din lokale butikk, de kan også lage et midlertidig kort til deg, da det kan ta noe tid å få tilsendt plastkortet.
Lise_ Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Min mormor har gitt meg sitt andre medlemskort pga. enkelte rabatter man får som medlem i butikken. Og vi bor på hver vår side av landet, og det gjør ingenting, for rabatten får man uansett
LukaFrost Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Det virker som om det engangsbeløpet er forskjellig fra sted til sted. I Trondos er innskuddet bare på 100 kr. Handler du mye på Coop lønner det seg absolutt å bli medlem.
Yummy_Mummy Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Og vi bor på hver vår side av landet, og det gjør ingenting, for rabatten får man uansett Og kjøpe utbytte får man også, bare litt mindre når man handler i andre lag, så bruk kortet ditt hver gang du handler på coop - så får mormor mer utbetalt
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Dette er noe jeg grønn på... Hva er kjøpeutbytte?
Nilma Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Dette er noe jeg grønn på... Hva er kjøpeutbytte?Du får utbetalt en viss prosentandel av det du har handlet for et år rett over nyttår året etter. Hvor stor denne prosentandelen er varierer mellom de ulike lokallagene, jeg tror det er fra 1-3%.
Kalorina Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Jeg handler sjelden på Coop, men jeg har handlet en del barneklær på Kapp Ahl, og der får man også prosentpoengene, så jeg har fått utbetalt flere hundre kroner hvert år
Nilma Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Jeg handler sjelden på Coop, men jeg har handlet en del barneklær på Kapp Ahl, og der får man også prosentpoengene, så jeg har fått utbetalt flere hundre kroner hvert år Godt poeng, dessuten får man også kjøpeutbytte på drivstoff hos Statoil og Esso.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Men får utbetalt sier dere? Er dette penger man kan gå i minibanken å ta ta ut bare etterhvert som man opparbeider seg? Som sagt, helt grønn jeg.
Nilma Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Men får utbetalt sier dere? Er dette penger man kan gå i minibanken å ta ta ut bare etterhvert som man opparbeider seg? Som sagt, helt grønn jeg.Du kan ikke ta dem ut etterhvert, men i begynnelsen av året etter at du har tjent dem opp. Altså, kjøpeutbyttet for i år kan du ta ut fra januar/februar 2009. Du tar dem ut på ditt lokale lag; hvordan det gjøres andre steder vet jeg ikke, men her tar vi dem ut i informasjonen hos Coop OBS.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Hmm, tror jammen jeg må skaffe meg et slikt kort da. Høres jo ut som en fin måte å spare på. Og jeg som har strent rett forbi når de har stått utenfor butikken og spurt om jeg er Coop-medlem....
Yummy_Mummy Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 I tillegg har de medlemsrabatter på diverse ting som f.eks. hotell og mobiltelefoni. Og egne meldemstilbud på butikken (selv kjøpte jeg sykkelvogn til nesten halv pris). Men man får vel ikke kjøpeutbytte fra statoil og esso? er ikke det bare rabatt?
Nilma Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 Men man får vel ikke kjøpeutbytte fra statoil og esso? er ikke det bare rabatt?Mulig jeg tuller her, men jeg mener at det pleier å stå på oversikten man får hvert kvartal (selv om det der riktignok kalles rabatt og ikke kjøpeutbytte), jeg tror ikke det trekkes fra direkte på regningen når man fyller drivstoff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå