Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei alle sammen....ser at dette emnet for såvidt har vært opp tidligere. Men jeg spør allikevel om råd i mitt tilfelle: Har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 8 år - fra og til. Vi bor nå langt fra hverandre, og ses ca. annenhver helg...og da som regel fra lørdag kveld til søndag ettermiddag. Ikke noe kvalitetstid å snakke om! Problemet er at han chatter veldig mye med andre jenter på MSN. Han sender sms med jenter jeg ikke kjenner, og gjerne mens vi er sammen en lørdagskveld. For ikke å snakke om alt av flørting på facebook... Jeg fikk passordet hans på facebook - for som han sa; han har ingenting å skjule. Mye av applikasjonene han har liggende der "involverer" flørting, og han sier at dette er uskyldig morro. Og det vil jeg gjerne tro på. Men her en kveld jeg logget meg på, så jeg at han chattet med ei jente på fb. (Loggen spretter opp når vi er pålogget samtidig). Denne jenta synes tydeligvis at han ville vært den perfekte kjæreste for henne, og de chattet om bl.a. sex. Det har gått rykter om at han har hatt et forhold til ei jente der han bor, han sier at det ikke stemmer. Men han sender allikevel sms med denne jenta. Og hun spør ofte om han blir med ut i helgene, selv om han er sammen med meg. De helgene vi ikke tilbringer sammen, er han sammen med sine venner og blant annet denne jenta. Jeg er nå så usikker på hva som foregår. MÅ virkelig menn flørte når de er alene? Jeg sliter med å godta flørting på nettet - selv om det ikke er fysisk. Det sårer meg like mye. Mest av alt ønsker jeg å slå opp med han, fordi jeg føler at jeg ikke fikser belastningen med å ikke vite hva han gjør når han er alene. Jeg kan ikke forlange at han skal være uten venner og kontakter, og skjønner at det største problemet ligger hos meg. Humøret mitt går opp og ned som en jojo, og jeg er ofte sur på han "uten grunn" som han sier selv.... Har dere noen gode råd å gi meg? Skal jeg slå opp med han slik at jeg ikke ødelegger både meg selv og han? Vi krangler om dette hele tiden... Og tror ikke jeg blir "bedre med alderen", jeg er 30 år nå, og burde vær over dette mistenksomme stadiet, hehe! Vil bli takknemmelig for reflekterte svar.
Gjest Fix Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Hei alle sammen....ser at dette emnet for såvidt har vært opp tidligere. Men jeg spør allikevel om råd i mitt tilfelle: Har en kjæreste som jeg har vært sammen med i 8 år - fra og til. Vi bor nå langt fra hverandre, og ses ca. annenhver helg...og da som regel fra lørdag kveld til søndag ettermiddag. Ikke noe kvalitetstid å snakke om! Problemet er at han chatter veldig mye med andre jenter på MSN. Han sender sms med jenter jeg ikke kjenner, og gjerne mens vi er sammen en lørdagskveld. For ikke å snakke om alt av flørting på facebook... Jeg fikk passordet hans på facebook - for som han sa; han har ingenting å skjule. Mye av applikasjonene han har liggende der "involverer" flørting, og han sier at dette er uskyldig morro. Og det vil jeg gjerne tro på. Men her en kveld jeg logget meg på, så jeg at han chattet med ei jente på fb. (Loggen spretter opp når vi er pålogget samtidig). Denne jenta synes tydeligvis at han ville vært den perfekte kjæreste for henne, og de chattet om bl.a. sex. Det har gått rykter om at han har hatt et forhold til ei jente der han bor, han sier at det ikke stemmer. Men han sender allikevel sms med denne jenta. Og hun spør ofte om han blir med ut i helgene, selv om han er sammen med meg. De helgene vi ikke tilbringer sammen, er han sammen med sine venner og blant annet denne jenta. Jeg er nå så usikker på hva som foregår. MÅ virkelig menn flørte når de er alene? Jeg sliter med å godta flørting på nettet - selv om det ikke er fysisk. Det sårer meg like mye. Mest av alt ønsker jeg å slå opp med han, fordi jeg føler at jeg ikke fikser belastningen med å ikke vite hva han gjør når han er alene. Jeg kan ikke forlange at han skal være uten venner og kontakter, og skjønner at det største problemet ligger hos meg. Humøret mitt går opp og ned som en jojo, og jeg er ofte sur på han "uten grunn" som han sier selv.... Har dere noen gode råd å gi meg? Skal jeg slå opp med han slik at jeg ikke ødelegger både meg selv og han? Vi krangler om dette hele tiden... Og tror ikke jeg blir "bedre med alderen", jeg er 30 år nå, og burde vær over dette mistenksomme stadiet, hehe! Vil bli takknemmelig for reflekterte svar. Nå synes ikke jeg nett-sjekking, er direkte utroskap, men det virker som du ihvertfall tror at han har tatt det steget videre og da burde du prøve å finne ut av omk det stemmer eller ikke. På den annen side ville jeg satt spørsmålstegn ved den mentale utviklingen til en kjæreste om hun hadde sjekket på nettet, prøvd å finne ut hvorfor hun er så usikker eller kjeder seg så fælt at hun må sjekke på nettet, jeg ville sett på det som lite modent og kansje litt patetisk, men utroskap hadde det ikke vært. Jeg ville satt meg ned, og prøvd å få en forklaring på hvorfor hun hadde hatt dette behovet for å sjekke /bli sjekket(flørte) med andre menn, hva som trigger det, dersom dette var slik dama var, måtte jeg tatt et valg, enten akseptert og stolt på at det kun er flørting, og ikke noe mer eller evt. gjort det slutt. Men det jeg hadde forventet, hadde vært en trist og lei seg person, som helt tydelig hadde skjønt hvor sårende slikt kan virke på mange folk. Vi er forskjellige, og når man er i et forhold, bør man ha respekt for hverandre, det er da evt. de som pusher "flørting" som har ansvaret for å vise sin partner respekt ved å begrense sitt romantiske reportoar. PS og flørte med andre mennesker er naturlig, men å sjekke blir en annen sak, når man flørter på nettet, så sjekker mqn indirekte, ettersom man ikke har noen som helst behov for å gå nn på en side å chatte. Er man ute blandt folk stiller saken seg annerledes, ettersom å flørte egentlig bare er å være hyggelig, man kan ikke nekte folk å være hyggelige.
Hoppetaujenta Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 (endret) --- Endret 11. november 2015 av Hoppetaujenta
Cuba Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Flørting er flørting, om det er på nett, sms eller i RL. Og jeg hadde IKKE godtatt dette. Er man sammen med noen skal man ikke ha behov for sånt. Selvfølgelig; man må jo for all del kunne være sammen med noen av det motsatte skjønn og ha det morsomt. Men jeg forstår bare ikke at man absolutt må storflørte hele tiden. Det at kjæresten din snakker med andre jenter på den måten syns jeg ikke du skal akseptere. Uten å påstå for mye vil jeg si det kan høres ut som du har godt grunnlag for mistankene dine. Syns du skal snakke ordentlig med han og få snakket ut om de tingene som plager deg. Jeg hadde nok ikke orket å vært sammen med en som hele tiden har behov for å snakke og flørte med andre jenter. Lykke til hvertfall
Gjest Oxford Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Jeg personlig hadde ikke akseptert at samboeren min snakket/skrev med andre jenter om sex, veldig personlige saker, "private" følelser, forholdet vårt el.l. I noen forhold er nettflørting o.l. greit, i andre forhold er slike ting ikke greit: Vårt forhold er i sistnevnte kategori, da verken han eller jeg har aksept for sånt.
Gjest Fix Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Flørting er flørting, om det er på nett, sms eller i RL. Og jeg hadde IKKE godtatt dette. Er man sammen med noen skal man ikke ha behov for sånt. Selvfølgelig; man må jo for all del kunne være sammen med noen av det motsatte skjønn og ha det morsomt. Men jeg forstår bare ikke at man absolutt må storflørte hele tiden. Det at kjæresten din snakker med andre jenter på den måten syns jeg ikke du skal akseptere. Uten å påstå for mye vil jeg si det kan høres ut som du har godt grunnlag for mistankene dine. Syns du skal snakke ordentlig med han og få snakket ut om de tingene som plager deg. Jeg hadde nok ikke orket å vært sammen med en som hele tiden har behov for å snakke og flørte med andre jenter. Lykke til hvertfall Litt flørting bør man akseptere, men det går en veldig fin linje her, og typen til TS har tråkket over den linjen med sjumilsstøvler :-)
Gjest Fix Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Det er ihvertfall godt å høre at mange ikke aksepterer nett-sjekking når man er i forhold. At en del mensker faktisk har et snev av moral igjen. det er mange idioter der ute, men jeg tror det finnes like mange fornuftige.
Cuba Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Litt flørting bør man akseptere, men det går en veldig fin linje her, og typen til TS har tråkket over den linjen med sjumilsstøvler :-) Joda, det er jeg enig i. Men for min del kommer det veldig an på hva flørtingen går ut på. Litt tulleflørting i fylla som ikke går over lengre tid med samme person er helt greit. Om man føler at kjæresten gir mer oppmerksomhet til andre jenter er det vel noe galt.
Ethereal Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Det kommer an på hvor seriøs flørtingen er det. Flørting kan jo være alt fra "du har så fine øyne" til "jeg vil gjøre ditt og datt med deg". Det er en stor forskjell på de to tingene. Jeg hadde godtatt det første, men ikke det andre.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Jeg ville i hvert fall reagert... Greit å flørte litt, og greit å ha venner av motsatt kjønn (synes i hvert fall vi), jeg skriver også med kamerater på facebook og mail, men flørter ikke med dem - evt annet enn rent tull (har heller ingen jeg har vært involvert med eller interessert i på lista... mest tilfeldig). Samboern min har også noen gamle venninner på kontaktlista si, og jeg har ikke noe problem med at han prater eller chatter med dem, men om han hadde vært veldig flørtete og seksuelt spesifikk ville det definitivt vært en enorm skuffelse. Vet heldigvis at han ikke er det. Men igjen - litt flørting er ok, så lenge man er bevisst på å ikke gå for langt eller strekke det over tid, og den grensa må man nesten diskutere med partneren sin; og overholde i respekt for denne.
Cuba Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Det kommer an på hvor seriøs flørtingen er det. Flørting kan jo være alt fra "du har så fine øyne" til "jeg vil gjøre ditt og datt med deg". Det er en stor forskjell på de to tingene. Jeg hadde godtatt det første, men ikke det andre. Tja.. mulig jeg er lite tolerant, men om kjæresten min hadde sagt til en jente at hun har så fine øyne med en flørtende tone hadde jeg ikke likt det. Men egentlig vet jeg ikke hvordan man sier det på en flørtende måte, så det er vel kanskje bare mer et uskyldig kompliment. Noe som selvfølgelig er helt greit. Og det siste syns jeg heller ikke er å flørte, men å legge an på og å planlegge utroskap. Det er vanskelig å beskrive flørting, det kommer an på så mye. Men.. ble kanskje litt avsporing her nå
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Jeg hadde det akkurat likt med min x. Han flørtet rundt på bade msn, sms og facebook. Hele tiden sa han at det ikke var noe, og at jeg var helt hysterisk !!! Jeg valgte å tro han, og følte dette var vanskelig. Hadde to barn sammen, den minste var fremdeles i magen når dette begynte. Så etter at minstemann såvidt var fyllt 1 år flytter han plutselig ut. Det hadde utviklet seg et forhold mellom han og en av disse jentene. Jeg kommer aldri mer til å tolerere at en mann holder på på samme måte for å si det slik. Helt greit at de chatter med det motsatte kjønn, men da skal det være i små doser, og jeg skal kunne gå forbi å se hva de skriver hvis jeg lurer på det. Lykke til, men jeg hadde vært skeptisk når han holder på i så stor grad som du beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Ja, jeg synes flørting via sms, mobil og internett er utroskap. For meg er det det, og jeg kan ikke være sammen med en mann som holder på slik.
Gjest Gjest_champ5_* Skrevet 23. juli 2008 #16 Skrevet 23. juli 2008 Du skal få et svar fra en manns synspunkt, og det er veldig enkelt i ditt tilfelde. Her har du en gutt som ønsker pose og sekk, og slike menn forlater du! Det finnes mye bedre menn enn han. Virker umoden og egoistisk. Kutt kontakt, alt og bruk noen uker på å bli ferdig med det. Mye bedre i ettertid.
Cata Skrevet 23. juli 2008 #17 Skrevet 23. juli 2008 Nei, utroskap syns jeg ikke det er, men jeg synes det er ufin oppførsel og temmelig respektløst overfor den man er sammen med. Selv om man må ha lov til å ha venner av det annet kjønn så skjønner jeg ikke at "organisert flørting" frister når man er i et forhold. En spøkefullt flørtende kommentar i ny og ne er greit nok i mine øyne, men i det man begynner å legge ut om personlige ting og diskutere sex på den måten trådstarter beskriver så synes jeg man har trådt temmelig langt over grensen for OK oppførsel.
Wonders Skrevet 2. august 2008 #18 Skrevet 2. august 2008 JA! Man fantaserer jo om en annen, det ække bra nei. En mann klarer ikke en gang tanken på at hans elskede skal gjøre det samme med en annen mann...Tro meg!
Gjest Betty89 Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 JA! Man fantaserer jo om en annen, det ække bra nei. En mann klarer ikke en gang tanken på at hans elskede skal gjøre det samme med en annen mann...Tro meg! Enig med de andre her inne! Dette er ikke til å tolerere! Hadde hoppet i taket om jeg fikk vite typen min snakte om sex med andre jenter! Du får la han ta et valg... Enten kutter han ut disse damene ellers får han ryke og reise!!! Det er ingen andre en du som skal få kjæresten din sin flørtende oppmerksomhet!! Makan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå