Gå til innhold

Meddelelse fra Lott@

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ignorer du innlegg, Kira???  :hoho:  (Her var ikonet på sin plass!)

Ved å la være å stirre på dem. Ja? I can't see why not. :briller:

(enda ett ikon)

*ler rumpen av seg*

Dette er TÅPELIG! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Jeg syns det har tatt helt av på KG etter nyttår, og det er hovedsakelig EN bruker som står i sentrum for det hele. Alt og alle har en mening om Minnie og hennes innlegg. Jeg registrerer at hun har flere hundre lesere på sine innlegg, og alle elsker å hisse seg opp over kommentarene hennes. At dere gidder!

Når moderatorene sender ut advarsler, burde de samtidig sendt ut advarsel til den som er årsaken til denne språkbruken, og ikke bare til de som er "anti-Minnie". Sånn som situasjonen er nå, kan det oppfattes som om at moderatorene sympatiserer med Minnie, og da skaper de bare enda flere problemer. Hadde alle fått en liten advarsel, hadde KG fremstått som nøytral, og ingen hadde følt seg spesielt uglesett, eller tatt seg så nær av det at de føler for å forlate forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Sånn som situasjonen er nå' date=' kan det oppfattes som om at moderatorene sympatiserer med Minnie[/quote']

Her tar du helt feil. Jeg blir om mulig behandlet tøffere enn noen annen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle fått en liten advarsel, hadde KG fremstått som nøytral, og ingen hadde følt seg spesielt uglesett, eller tatt seg så nær av det at de føler for å forlate forumet.

Selvsagt får alle som til stadighet bryter reglene advarsler. Vi skriver jo ikke inn i forumet hvem vi sender pm og mail til, slike pm blir mellom moderatorene og brukerne så lenge ikke brukerne selv offentliggjør slike i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Det samme er det med uthevet skrift og store bokstaver. Blir dette brukt på hele innlegg blir det oppfattet som skriking. Og dette kan man ikke være enig elle uenig i - dette er regler for skikk og bruk på internett.

Jeg har begynt å bruke uthevet skrift og farge her på forumet og håper at det ikke blir tatt ille opp de andre brukere.Jeg bruker det fordi det er lettere å lese for meg og kommer ikke til å slutte med det.Det vil si at for meg ser jeg ikke på det som skriking eller hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke dette

men dette synes jeg er å heve stemmen for å bli hørt over alle som snakker "vanlig".

Men ser dere virkelig ikke at dette blir oppfattet som å snakke høyere? :o (dette betyr jo at jeg er overasket over at ikke alle oppfatter det slik) :roll: (her litt oppgitt!) :wink: (men det er ikke så vondt ment)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Jeg er ikke ute etter bråk eller noe nå, så please, ikke kjeft fordi jeg blander meg IGJEN. (dette mener jeg generelt, ikke nødvendigvis til Aline)

2) Jeg sier dette som en begrunnelse av et tidligere innlegg og som et svar til Aline :

Nei, før jeg kom hit på KG, og ganske lenge etterpå, egentlig, har jeg ikke tenkt på at det å bruke sort / fet skrift er å hyle eller skrike eller være aggressiv. Jeg bøyer meg selvsagt for at det skal være en viss nettikette, men jeg er faktisk ikke kjent med at det blir spetakkel av en slik skrivemåte før nå :-? Sorry :oops:

Jeg pleier vanligvis ikke å bruke så mye fargefonter og i allefall ikke STORE eller fete bokstaver, men jeg synes det er helt greit at andre brukere, uavhengig av hvem de er, bruker det. Jeg ser heller ikke noen grunn til at man hverken kan være uenig eller enig i dette, som en sier, at man MÅ akseptere at SÅNN er det på internett. Reglene på KG sier intet om dette og derfor mener jeg at man KAN ha en mening om det.

Såvidt jeg vet, så er det lagt opp til at vi kan bruke alle former for skriftstørrelser og fonter og farger, OG ikoner. ER det et stort problem at vi gjør det her, så synes jeg heller de ansvarlige i forumets ledelse, bør gjøre dem utilgjengelig. For da er det jo ikke noen vits ?

For øvrig så har jeg ikke sett at bruk av disse virkemidlene er en trussel mot reglene her på KG og derfor gidder jeg ikke å bry meg vesentlig om det. Jeg mener det er oppførslen vår som er i fokus her, og samspill med andre brukere,- og ikke farger eller fet skrift.

P.S : dette er ikke vondt ment mot noen. Kun en mening på oppfordring :D

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Dette er ikke nødvendigvis skriking, Indianlady!

Bare fortsett å skrive med rødt, du! ( - men synes du virkelig rødt er lettere å lese enn sort?)

Som et eksempel på hva vi mener:

Dette er å skrike/rope i et slik forum som vi er nå.

Må tilføye i innlegget mitt: Er ellers helt enig med Aline! Så ikke hennes innlegg før jeg skrev mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Tenkt om alle skulle begynne å skrive slik? ÆÆÆÆÆÆ

Pjusk og Aline- hvis noen først har bestemt seg for å være trasne og "ikke vil skjønne" så bare gi opp. De brukerene er bare ute etter mer krangling og ikke noe annet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Vi har for eksempel en på jobben som skriver alle e-mailene sine med store bokstaver. DETTE ER VELDIG VANSKELIG Å LESE, OG OPPFATTES OGSÅ SOM STØY! SPESIELT VED KOMPLISERT OG MYE INFORMASJON MÅ ALLE ANSTRENGE SEG LITT EKSTRA NÅR MAN LESER STORE BOKSTAVER.

Og det er vel ingen som egentlig har reagert på om Livets Datter skriver grønt og Indianlady rødt. Det er "skrikingen" vi snakker om.

Jeg tror ikke slike ting bør settes ned i regelform her på KG, det er vel egentlig bare allemenn datakunnskap?

Ellers enig med Minnie: Jeg maser ikke mer om dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...