Gå til innhold

Meddelelse fra Lott@

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
:ler::ler::ler::ler::ler:

Det var da fryktelig så mange ikoner i det innlegget, da! Men heldigvis ikke uthevet skrift...

:ler: (ett ikon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest salma

Personlig syns jeg Minnie har blitt veldig god å diskutere med etter hun skiftet nick. Vi TRENGER folk som tør å være uenige med andre her inne.

Go, Minnie! :briller:

Når det gjelder Lott@; hun er også god fordi hun tør være uenig, men hun trenger etter min mening å gå gjennom den samme prosessen som Minnie har gjort; hvordan kan jeg være markant og stå på mitt uten å støte andre?

Ikke at noen spurte om min mening, men det kan jo være nyttig om vi "stort sett snille" kan si hva vi mener også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her på KG så lenge, men jeg synes at moderatorene stort sett gjør en veldig god jobb. At noen får beskjed om å moderere seg via PM er greit, ikke vits i å ha hele den suppa "offentlig". Men da går jeg ut fra at det også er mange flere enn Lott@ og Minnie som har fått slike beskjeder. Og det gjør at det blir helt umulig å spekulere i/diskutere om det er forskjellsbehandling av brukere. Noen velger å varsle moderatorer med innlegg, noen med PM.

Til dere som mener det var roligere når Minnie var borte så er vel ikke det bare Minnie sin feil! Det er vel heller at det er endel personer som har latt seg provosere sånn av Minnie at de fort over-reagarer når de skal svare på hennes innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 brukere som har fått den beskjeden Lott@ fikk.

Lott@, jeg og en annen.

Vi kan vel alle gjette.

Men noen spesifikk begrnnelse fikk vi ikke.

Bare; du har vært slem, skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Minnie blitt tvunget til å moderere seg ?? :o

Jeg var jo her før også, men jeg har ikke merket noen forskjell. Jeg synes mange tråder blir mer eller mindre ødelagt av sleivkjeft fra den kanten, nå som før.

Og jeg er et såpass oppegående menneske at jeg lar meg provosere av ondskapsfulle kommentarer til mennesker som ikke fortjener det. Sist var det en jente som var lei seg som fikk klar beskjed at hun burde ikke gifte seg og burde ikke få barn. Hvis alle mennesker reagerte på sånt, så ville det være mye mindre mobbing i verden! Hvis man lar sånt passere for takhøydens skyld, så vil det bare utarte seg og folk blir fryktelig lei.

Min løsning, siden dere snakker om den ignoreringsknappen, er at jeg ikke leser tråder fra minnie, ikke leser dagboka hennes, og prøver å ikke lese innlegg fra henne. Noe til etterfølgelse? Det blir ikke helt stopp såklart, men mye mindre. Jeg blir sliten av å lese så mye pissing i trynet på andre av type "nå må dere bruder få stylist så dere ikke tropper opp like tragisk som vanlig på bryllupsdagen" og "feit tibarnsmor fra vestlandet, det finnes prevensjon" osv. Det er mulig minnie har gode poenger, og visst har folk lov å ha forskjellige meninger (jeg er ikke noen stor fan av sånne kose tråder hvor alle er enige heller) men jeg synes ikke det er akseptabelt å pakke dem inn i så mye forutinntatthet. Og jeg synes det er litt tåpelig at i dager etterpå er det synd på minnie fordi hun blir så mobbet. Vil du være med på leken så må du tåle steken.

Som eksempel, så har jeg aldri blitt provosert av Lott@, uansett hvor forskjellige meninger hun har, for hun (fra hva jeg har sett) holder seg til meningsutveksling (med forbehold om at jeg ikke har lest absolutt alle tråder her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander og bryr meg igjen og applauderer Veslebråka.

Du har mye positivt på lager, og jeg skulle gjerne sagt dette selv....

Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Jeg tror ingen har sagt at Minnie er en diplomatisk engel. Poenget er isteden at enkelte tråder kunne utviklet seg på en helt annen måte uten et lite, fast haleheng som bare MÅ pirke og kommentere hennes utsagn. Heeele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du være med på leken så må du tåle steken.

DET er jeg helt enig i, og gjelder fryktelig mange flere en bare Minnie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Hele poenget her:

Lotta ville slutte.

Lotta fikk lov å slutte.

Slutt på oppmerksomhet.

Punktum.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

100% enig Pjusk!

Er også enig i at bruk av ikoner, uthevet skrift og store bokstaver bør brukes med omhu. Smileys er flott og ha for å understreke et poeng, eller til hjelp dersom et innlegg som ikke er ment krast alikevell kan virke slik.

At dette betyr og signaliserer noe i Internett verdenen er da noe alle vet?

Dessuten, og dette sa jeg egentlig i går i den tråden som ble slettet, tar det en gang til her:

Hadde det vært meg som hadde startet tråden i går om bruk av ikoner/tekst/fonter hadde det aldri utviklet seg slik det gjorde, selv om startinnlegget mitt hadde vært helt likt Minnie`s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Vi har fått med oss at du mener det' date=' Mayamor.[/quote']

Og vi har fått med oss dine meninger også, Starfish...

Slutte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pjusk

Mie sier:

Hadde det vært meg som hadde startet tråden i går om bruk av ikoner/tekst/fonter hadde det aldri utviklet seg slik det gjorde, selv om startinnlegget mitt hadde vært helt likt Minnie`s.

Her tror jeg du fikk frem et suverent poeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller et mindre suverent et, siden vi aldri vil få vite hvordan en slik tråd startet av andre ville utviklet seg.

Urettferdighet slås alltid hardt ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
"nå må dere bruder få stylist så dere ikke tropper opp like tragisk som vanlig på bryllupsdagen" og  

"feit tibarnsmor fra vestlandet, det finnes prevensjon"

Oi.... vil bare understreke at de sitatene har du laget helt selv. :ler:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe som heter å bruke EKSEMPLER for å få frem meningen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Dette er første gangen jeg har blandet meg i en slik diskusjon.

Har moret meg mang en gang ved å sitte på sidelinjen... :wink:

Men det som er mest morsomt er at uansett ender disse kranglene med skittkasting om Minnie.

Og det som er aller mest morsomt...

Hun vinner hver gang... :ler:

Samme argumenter.

Samme brukerne.

Samme diskusjonen med ny overskrift.

Gjengmentaliteten "ruler"...

KG er underholdning... :ler:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som vinner en slik diskusjon, Mayamor.

Grunnen til at alle disse diskusjonene ender slik de gjør,

er brukernes reaksjoner. Gang på gang skjer det samme.

Ved å tenke enkel psykologi kan utfallet bli langt annerledes.

Personlige meninger skal det være rom for å komme med,

men alt til sin tid. Noen ganger passer det best å la meningene ens få fritt utløp, mens andre ganger ikke.

Ingen diskusjoner er helt like, men alle diskusjoner har et hendelsesforløp som gjentas i andre diskusjoner. Såklart ikke det eksakt samme hendelsesforløpet, pga forskjellige individer som har sitt å si, men store likhetstrekk.

Diskusjonene om denne "Minnie" er bemerkelsesverdige like.

Kanskje brukerne skal skifte strategi om de vil komme noe vei?

Nå er det som å se dere løpe i sirkel, om og om igjen.

Det er også slik at om ene parten plutselig skifter strategi,

vil andre parten bli usikker og miste kontroll. Derfor er det lurt å skifte strategi oftere enn bare en gang pr diskusjon.

Denne "Minnie" er et vanemenneske av dimensjoner,

etter hva jeg har lest, og det begynner bli en del. Se litt nærmere på hvilken strategi hun bruker, tenk dere om, hva er det hun gjør?

Hvorfor reagerer dere slik dere gjør? Tenk godt om før dere hiver dere uti en diskusjon med et vanemenneske, observer gjerne på forhånd, finn svakhetene, osv.

Dette innlegget bryter ingen av Kg sine regler,

men som ofte skjer, blir det gjerne slettet. Derfor kommer jeg til å lagre det. For å bryte ens egne regler er ikke offentlig godtatt, ikke når det er en registrert bedrift.

Ting kan faktisk bevises.

Ellers tror jeg denne diskusjonen er over.

Håper dere forstår hvor jeg vil henne,

det er mulig å gå frem på andre måter.

Tenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...