Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange av oss som sliter med fett hår.. Det jeg lurer på fra dere, er om dere legger merke til det? Og hva tenker dere? Jeg kan i noen tilfeller tenke "æsj, hun så skitten ut", men så kommer jeg på at jeg har jo problemer med fett hår selv, og lurer på om andre tenker slik om meg. Noen legger ikke merke til sånt, hvis vedkommende ser pent kledd ut ellers. Hva tenker du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det må være vanvittig fett hvis jeg skal legge merke til det. Vanligvis syns jo ikke det så godt.

Skrevet
Det må være vanvittig fett hvis jeg skal legge merke til det. Vanligvis syns jo ikke det så godt.

Samme her, tenker egentlig mer på at mitt hår ser fett ut og det er et slit føler jeg :sukk:

Gjest Gjest_jentaa_*
Skrevet

jeg legger merke til fett hår hvis det er tydelig at det ikke er vasket på lengre tid.

selv har jeg tendenser til fett hår, og vasker det hver dag.

jeg har forsøkt å vaske det mindre, men det utgjør ingen forskjell.

det er viktig å bruke riktig shampo og hårprodukter(frisør produkter), har blandt annet hørt om en pudrete produkt fra Osis som gir volum, men ikke glans.

vet at mange ikke anbefaler vask av håret hver dag, men for meg har det ingenting å si så lenge jeg har brukt gode produkter og balsam.

så altså: så lenge håret er rent, legger jeg ikke merke til at det er litt fett.

Gjest RuskeSara
Skrevet
Det er mange av oss som sliter med fett hår.. Det jeg lurer på fra dere, er om dere legger merke til det? Og hva tenker dere? Jeg kan i noen tilfeller tenke "æsj, hun så skitten ut", men så kommer jeg på at jeg har jo problemer med fett hår selv, og lurer på om andre tenker slik om meg. Noen legger ikke merke til sånt, hvis vedkommende ser pent kledd ut ellers. Hva tenker du?

Alle har vel litt ufresht hår fra tid til annen, så det reagerer jeg ikke så mye på.. men er det sånn skikkelig fett - typ at det ligger helt klistra inn til skallen, så synes jeg det er ekkelt.

Sikker ufint av meg ettersom dette helt sikkert er et problem for noen mennesker, men man styrer jo ikke hva man reagerer på heller..?

Skrevet

Kan man ta feil av fett hår og div voks eller gele man har i håret da. :klø:

Gjest Nishiki
Skrevet

Vis det er fryktelig fett så tenker jeg over det. Det samme gjelder om det er helt igjengriset med voks eller annet kliss.

Skrevet

Jeg tror faktisk det er en greie jeg har- legger alltid merke til hvis noen har fett hår og takler IKKE at mitt eget hår er det (selv om andre sier at det ikke er det).. Når det gjelder andre utseende tingelinger tenker jeg som oftest ikke over det.

Skrevet

Jeg også tenker over det hvis det er fryktlig fett, men ellers er det ikke så lett å se. Og som en over her sa, så er det ikke alltid like lett å se forskjell på fett hår og gelè, voks osv. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror faktisk det er en greie jeg har- legger alltid merke til hvis noen har fett hår og takler IKKE at mitt eget hår er det (selv om andre sier at det ikke er det).. Når det gjelder andre utseende tingelinger tenker jeg som oftest ikke over det.

Akkurat sånn er jeg og :fnise:

Skrevet

Legger ikke merke til det, men hvis jeg har fett hår selv så setter jeg det opp i hestehale, også føler jeg at det er så ekkelt! Men det ser jo ikke ekkelt ut, bare føles sånn ut:P

Gjest Peachbud
Skrevet

Bare hvis det er veldig fett.

Jeg har en venninne som jeg aldri har sett med rent hår. Sist gang jeg så henne var det fett helt fra hodebunnen og ned til under ørene, hvor håret slutter.

Lurer jo på om hun aldri vasker det. Det lukter ikke vondt av henne. Kan ikke spørre henne heller.

Skrevet

Jeg synes det er udelikat med tydelig fett hår hvis personen har håret utslått. Er håret festet i strikk bryr det meg ikke. Vil bare ikke ha det fete håret i maten :gjeiper:

Skrevet

Jeg legger merke til det med engang.. Og synes det er forferdelig ekkelt, og passer veldig på å ikke ha fett hår og må selv vaske håret hver dag for å unngå.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg legger merke til det hvis det er veldig fett og klistret inntil hodebunnen. Men jeg syns stort sett det er tilfelle hos de som ikke bryr seg om utseendet generelt. Jeg vil tro at mange som føler at de sliter med fett hår, ikke har et veldig synlig problem, fordi det handler litt om hva man gjør med håret og også helhetsinntrykket. Hvis mitt hår føles uvasket og jeg ikke får vasket det, drar jeg det bare bakover og setter det opp i en hestehale eller høy topp, og jeg kan nesten ikke se forskjell på om det er skittent eller rent.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet
Jeg legger merke til det med engang.. Og synes det er forferdelig ekkelt, og passer veldig på å ikke ha fett hår og må selv vaske håret hver dag for å unngå.

Enig! Jeg synes det er dritekkelt! Klarer ikke å sitte bak noen med fett hår når jeg er i forelesninger på skolen. Klarer ikke spise hvis jeg ser noen med fett hår. Æsj!

Skrevet

Dere som sier dere legger merke til det med en gang, og synes det er skikkelig ekkelt, hvor fett må håret egentlig være for at dere skal legge merke til det? Er det nok at det ikke ser helt nyvasket ut?

Legger merke til fett hår på andre, og hater å ha fett hår selv. Føler meg veldig uvel når håret ikke er helt rent. Men jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om at andre har fett hår, så lenge det ikke er veldig fett, og personen virker ren og stelt på andre måter. Er jo veldig forskjell på å slite med fet hodebunn/fett hår og å ikke gidde å vaske det på på ei uke.

Skrevet
hvor fett må håret egentlig være for at dere skal legge merke til det? Er det nok at det ikke ser helt nyvasket ut?

Nei, det er ikke nok. For at det skal være ekkelt, må det være så fett at håret deler seg, at det ser ut som at det er vått liksom. Hvis du tar en våt kam og grer nedover, så får du sånne "striper" liksom, sånn ser veldig fett hår ut også.

Skrevet

Jeg gremmes fortsatt over en episode da vår varmtvannsbreder hadde gått fyken, og dette skjedde på en fredag. Hadde vasket håret på torsdagen, men Skulle bare være hjemme, og gadd ikke å styre med å koke vann for å vaske håret. Det gjør meg ikke så mye å ha fett hår hjemme, så lenge jeg bare er innen husets 4 vegger, men da vi fikk uventet besøk på søndagen og håret var fett, følte jeg meg utrulig udelikat.. Håret var absolutt ikke rent, og jeg grøsser nesten enda hva hu venninna mi tenkte. Jeg lata som ingen ting, men huff :sukk:

Skrevet
Jeg gremmes fortsatt over en episode da vår varmtvannsbreder hadde gått fyken, og dette skjedde på en fredag. Hadde vasket håret på torsdagen, men Skulle bare være hjemme, og gadd ikke å styre med å koke vann for å vaske håret. Det gjør meg ikke så mye å ha fett hår hjemme, så lenge jeg bare er innen husets 4 vegger, men da vi fikk uventet besøk på søndagen og håret var fett, følte jeg meg utrulig udelikat.. Håret var absolutt ikke rent, og jeg grøsser nesten enda hva hu venninna mi tenkte. Jeg lata som ingen ting, men huff :sukk:

Kunne skjønt det hvis det var fjerne slektinger du ikke hadde sett på at par år, men hvis det var venninna di så kunne du vel bare si at varmtvannsberederen var i stykker da. Hun brydde seg sikkert ikke nevneverdig uansett. Alle har vel dager hvor de bare er hjemme, og av en eller annen grunn ikke orker å vaske håret.

Det er greit nok at man skal ta vare på seg selv, og være ren og sånt, men jeg synes enkelte er litt i overkant hysteriske til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...