Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke hatt problemhud før, men i fjor begynte huden å endre seg. Siste halve året har nedre del av ansiktet blitt rent "bulkete", med en del kviser. Gikk til hudpleier, fikk tips om fruktsyrebehandling. Nå har jeg vært der to ganger, og det ser bedre ut, men - jeg lurer litt på metoden.

Nå har jeg ingenting å sammenlikne med siden jeg ikke har prøvdd det før.

Men hun renser, legger syre, damper, og klemmer. Hun klemmer og bruker en "syl" til å stikke hull, sier det er mye betent der som må ut. Etterpå har jeg små sår som det bir skorpe på. Kjennes ut som om det er ganske dypt i huden hun jobber, og jeg tenker på alt jeg har hørt om permanente arr osv - ansiktet kjennes ut som en kjøttkake etter behandlingen, og jeg kan nesten ikke forstå at det ikke blir verre?

Har som sagt bare prøvd to ganger, og foreløpig har huden jevnet seg ut og blitt mindre ruglete/hoven/betent, så det er tydelig at det hjelper slik sett - men vil det ikke bli arr av en slik behandling? Det virker så brutalt, og gjør dessuten utrolig vondt! Gjør hun det riktig? Finnes vel også hudpleiere som ikke er like bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vanskelig å si om hudpleieren din gjør det riktig, uten å ha sett henne "i aksjon". Men det er i alle fall vanlig behandling av slik problemhud, altså å klemme ut det som er betent. Når det ikke finnes en åpning på talgansamlingen/kvisen, kan man bruke en liten nål (det du kaller syl) til å lage et bittelite snitt i huden for å få klemt ut. Jeg har selv gått jevnlig til hudpleie i ca 12 år - jeg får lett talgansamlinger som ikke er lett å få ut. Men slik snitting i huden forutsetter jo at hudpleieren er forsiktig. Har ikke selv opplevd å få sår med skorpe etter dette - men om det er store kviser kan jeg jo forestille meg at det etterlater noe større merker i huden. Men: denne metoden skal så vidt jeg vet ikke gi noen arr. Har selv ikke fått arr av dette. Det jeg derimot har fått arr av, er den klemmingen jeg selv har utført hjemme på badet...

Du vil jo kunne se på huden at det er blitt klemt på (litt rød/sår osv), men at du ser ut som en kjøttkake høres ikke så bra ut. Bruker ikke hudpleieren noe til å roe ned huden etter at hun har klemt ut? Hun jeg gikk til inntil nylig pleide å bruke en beroligende maske på meg (noe med havre i, som skal være bra for å roe ned irritert hud) - og da kunne jeg nesten ikke se på huden (i alle fall ikke etter en liten stund) at den var blitt klemt på.

Oi, dette ble et langt svar, men håper det var til litt hjelp...:)

Gjest *lucky*
Skrevet

Ja for all del pass deg for hva hudpleiere kan gjøre. Jeg har fått et arr over øyet etter at hudpleieren skulle vokse brynene mine. J kjærring altså! Siste gang jeg går til hudpleier.

Du kan faktisk ta syrepeeling hjemme med et like bra resultat.

Spør Hilly ellers Jean om råd når det gjelder dette.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvorfor hun klemmer rett etter en syrebehandling... Man skal jo unngå å gjøre det etter en slik påkjenning.

Kan du ikke spørre henne om det? Det er jo lov å være skeptisk, det er jo din hud :)

Er ikke fan av klemming selv, men noen bruker det jo aktivt..

Skrevet

Hun sier at syren og dampen forbereder huden og åpner den. Etterpå får jeg en mild rens og en maske som ligger på for å roe huden. Huden er rød der jeg har fått syre/blitt klemt mye på. Jeg har 4-5 steder hvor det ser ut som et ganske flatt sår - altså ikke en tykk sårskorpe eller hevelse, men en tynn skorpe der huden er åpnet. Profilen min langs kjeven er også blitt normal og jevn, ikke bulkete slik den var, siden det tydeligvis ikke er så mye betennelse igjen lenger.

Jeg har hatt ganske store kviser, så det kommer ganske mye ut sier hun. Den ene begynte hun på, men ville vente med resten til neste gang.

Jeg er skeptisk til å bruke syre på egen hånd, jeg synes det er bedre at en hudpleier gjør det. Men det er selvfølgelig forferdelig dyrt, 750 for en time, så jeg vil gjerne etter en behandling til ha tips til hvordan jeg kan stelle hjemme for å unngå sorte prikker og betente kviser.

Ok, så nål er i hvert fall normalt. Det var godt :) holdt på å svime av første gang jeg hørte det... virket veldig brutalt.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_GJest_*
Skrevet
Har ikke hatt problemhud før, men i fjor begynte huden å endre seg. Siste halve året har nedre del av ansiktet blitt rent "bulkete", med en del kviser. Gikk til hudpleier, fikk tips om fruktsyrebehandling. Nå har jeg vært der to ganger, og det ser bedre ut, men - jeg lurer litt på metoden.

Nå har jeg ingenting å sammenlikne med siden jeg ikke har prøvdd det før.

Men hun renser, legger syre, damper, og klemmer. Hun klemmer og bruker en "syl" til å stikke hull, sier det er mye betent der som må ut. Etterpå har jeg små sår som det bir skorpe på. Kjennes ut som om det er ganske dypt i huden hun jobber, og jeg tenker på alt jeg har hørt om permanente arr osv - ansiktet kjennes ut som en kjøttkake etter behandlingen, og jeg kan nesten ikke forstå at det ikke blir verre?

Har som sagt bare prøvd to ganger, og foreløpig har huden jevnet seg ut og blitt mindre ruglete/hoven/betent, så det er tydelig at det hjelper slik sett - men vil det ikke bli arr av en slik behandling? Det virker så brutalt, og gjør dessuten utrolig vondt! Gjør hun det riktig? Finnes vel også hudpleiere som ikke er like bra.

Hei,hei!

Jeg var til en hudpleier , en som jeg ikke har prøvd før. Hun brukte en slags nål for å stikke hull der det ikke var noe åpning. Har mye talg i kinnene som har kapslet seg, som var sykt vanskelig å få ut. Jeg ble veldig sår etter klemmingen. Det var helt sinnsykt vondt. Fikk tynn skorpe på områdene i kinnene der hun klemte. Men det blir bra når sårene gror! :) Man må lide for skjønnheten!

Skrevet

Hos min hudpleier gjør ikke klemmingen vondt i det hele tatt, selv om hun bruker en liten nål til å stikke hull i huden. Etter klemmingen får jeg en beroligende maske, og når behandlingen er ferdig kan man bare så vidt se noen få steder at det har vært klemt. Etter noen timer kan man ikke se noe som helst :)

Er veldig fornøyd med resultatet.

Det eneste som er teit er at det går én uke eller noe sånt, så er det like ille som det var da jeg kom dit (har en del innkapslet talg). Har også fått rensemidler til å bruke hjemme, men jeg synes ikke de hjelper.

• 2 uker senere...
Skrevet
Ja for all del pass deg for hva hudpleiere kan gjøre. Jeg har fått et arr over øyet etter at hudpleieren skulle vokse brynene mine. J kjærring altså! Siste gang jeg går til hudpleier.

Du kan faktisk ta syrepeeling hjemme med et like bra resultat.

Spør Hilly ellers Jean om råd når det gjelder dette.

du har jo vært skikkelig uheldig da!! har du klaget til pleieren..? du kan faktisk kreve erstatning... jeg skjønner at du er skeptisk til hudpleiere men vær så snill, noen av oss er faktisk dyktige og vet hva vi driver med..

det er også normalt å jobbe dypt i huden til en acnehud.. men er d store sår du får..? so regel vil en slik behandling føre til at du får et lite sår pga at du blør litt, men d skal ikke forekomme arr.. du sier at behandlingen har fungert bra, og det er jo positivt!! lykke til med behandlingen fremover :)

Skrevet

Jeg har hatt fruktsyrebehandling.

Da renset hun huden og gjorde den "klar" til syrebehandlingen. Syrebehandlingen gjorde litt vondt, men ikke spesielt. Jeg ble veldig tørr og flasset mye under behandlingen. Hun brukte nål for å "klemme".

Jeg så ut som jeg hadde vært med i en eller annen krig hver gang jeg gikk der ifra! Behandlingen fungerte på meg, kun ei liten stund..Det endte opp med antibiotika(tetracyclin) noen mndr etterpå, da kvisene dukket opp igjen som ingenting hadde skjedd :tristbla:

Skrevet

jeg får også skorper av og til ved bruk av nål hos hudpleier, men det blir ikke arr av det.

når det er sagt, det er mange hudpleier som er veldig slappe med å klemme ut talgen ved dyprensbehandlinger- så du skal være glad du går til en hudpleier som virklig fokuserer på hudproblemet du har! hvilken salong er det du går på?

når det er sagt, så er jeg mer skeptisk til hudpleiere med lange negler, for da blir det ekstra vondt!

Skrevet
jeg får også skorper av og til ved bruk av nål hos hudpleier, men det blir ikke arr av det.

når det er sagt, det er mange hudpleier som er veldig slappe med å klemme ut talgen ved dyprensbehandlinger- så du skal være glad du går til en hudpleier som virklig fokuserer på hudproblemet du har! hvilken salong er det du går på?

når det er sagt, så er jeg mer skeptisk til hudpleiere med lange negler, for da blir det ekstra vondt!

hudpleier skal ikke ha lange negler, pga bakterier og smittefarer.. har en hudpleier lange negler skal hun/han bruke hansker og IKKE klemme med neglene.. det kan føre til arr og ødeleggelser av hudvevet, og ikke minst som du sa: det gjør vondt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...