Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal begynne på BI 13. August, og er litt usikker angående skolestart. Ja, jeg kommer rett fra videregående, og føler meg litt dum rundt dette høgskolestyret.

Først lurte jeg på det angående pensumbøker. Jeg ser på finn.no at mange selger skolebøkene sine nå. Men jeg har ikke fått noen pensumliste fra skolen ennå. Er det meningen at man skal kjøpe pensumbøkene FØR skolestart? Uff, blir så usikker på sånt her...

Også lurte jeg også på om noen har noen erfaring på arbeidsmengde på BI. Jeg skal gå markedsføring, og trenger nok en deltidsjobb ved siden av studiene. Er det noen som vet hvor mye tid jeg ca kan sette av til jobbing? Skjønner at dette blir veldig induviduelt, men om noen har noe erfaring er det kjempefint :)

Takker for svar!

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hei!

Jeg skal begynne på BI 13. August, og er litt usikker angående skolestart. Ja, jeg kommer rett fra videregående, og føler meg litt dum rundt dette høgskolestyret.

Først lurte jeg på det angående pensumbøker. Jeg ser på finn.no at mange selger skolebøkene sine nå. Men jeg har ikke fått noen pensumliste fra skolen ennå. Er det meningen at man skal kjøpe pensumbøkene FØR skolestart? Uff, blir så usikker på sånt her...

Også lurte jeg også på om noen har noen erfaring på arbeidsmengde på BI. Jeg skal gå markedsføring, og trenger nok en deltidsjobb ved siden av studiene. Er det noen som vet hvor mye tid jeg ca kan sette av til jobbing? Skjønner at dette blir veldig induviduelt, men om noen har noe erfaring er det kjempefint :)

Takker for svar!

Du får pensumliste når skolen startet. De pleier å ligge på Akademika som er bokhandelen på BI. Du trenger ikke å kjøpe bøker før skolen starter, kan være lurt å vente i tilfelle du ikke trenger alle bøkene som står på lista.

Ekstrajobb med siden av studiene er ikke noe problem. 1-2 dager pr uke burde gå helt fint. Mest sannsynlig har du en hel fridag i uka så da kan du jobbe den dagen, ellers kan du jobbe tidlig eller sent avhengig av timeplanen din.

Gjest Gjest
Skrevet

Pensum ligger ute på BIs nettsider, under beskrivelsen av studiet.

Førsteårsstudentene pleier å ha fri på fredager. Jeg jobbet 2-3 dager pr uke da jeg gikk førsteåret. Syntes ikke studiet var så hardt, men jeg kom da heller ikke direkte fra vdg.

Skrevet

Jeg ville uansett ventet med å kjøpe bøker til etter første forelesning. Ofte sier foreleseren om du kan kjøpe tidligere utgaver eller om du må ha siste utgave av en spesiell bok.. Noen ganger har foreleseren ombestemt seg og har byttet ut pensumboken med en annen, kuttet ut bøker..etc.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...