Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 For at kvinnen skal drepe han sitt barn? Det ligger også litt i det at menn her i landet har ikke rett til barnet sitt etter at det er født, ingen kontroll på inntak kvinnen gjør under svangerskap(alkohol, skader barnet), men ingen rett ABSOLUTT INGEN rett til det han er med på å skape. Har ikke kvinner litt for mye de skulle ha sagt? Hvilken RETT har mannen til det han faktisk er med på å skape. Det lurer jeg på!
Gjest antigartner Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hvis det er selvbestemt abort du mener, så er det kvinnen som har rett til å avgjøre dette. Det er tydelig beskrevet i abortloven.
Gjest Bolledeig Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Tråden er ryddet reglene Bolledeig - mod
Silmarill Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 (endret) For at kvinnen skal drepe han sitt barn? Det ligger også litt i det at menn her i landet har ikke rett til barnet sitt etter at det er født, ingen kontroll på inntak kvinnen gjør under svangerskap(alkohol, skader barnet), men ingen rett ABSOLUTT INGEN rett til det han er med på å skape. Har ikke kvinner litt for mye de skulle ha sagt? Hvilken RETT har mannen til det han faktisk er med på å skape. Det lurer jeg på! Skjønner noe av det du mener! En graviditet består av to mennesker som har lagd et barn! Kvinnen og mannen! Når det kommer til spørsmål om evt. abort har kvinnen til syvende å sist siste ordet selvom det er like mye barnefarens barn! La oss si at kvinnen vil ta abort men barnefaren vil ikke dette.Han vil ha barnet! Kvinnen bestemmer og har full rett til å ta en egen beslutning om det, mens barnefaren står igjen med åpen og limtørr munn og utsuget blikkfor han vil ha barnet, men hans ord veier lite dersom kvinnen har bestemt seg!!!! Jo eller nei,det er ikke noe rettferdig ved det nei! Å skape et liv er man 2 om..... Endret 21. juli 2008 av Prosit
Gjest Gjest_s_* Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 De aller fleste kvinner er nok sitt ansvar bevisst når de går gravide. De har god oppfølging av helsesøster og lege. Tror du bekymrer deg unødig... De unntakene det muligens er, er ikke mange, vet ikke om det er noen statistikk på det.
Gjest Gjest_s_* Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 En annen ting du nevner er om kvinnen har rett til å drepe barnet? Ingen har vel en slags RETT til å drepe et barn...? Jeg forstår ikke helt hva du mener.
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Når det er snakk om abort er dette lovlig før 12 uke. Da er livet i mor et embyro og ikke et barn Det skal bli et levende individ, men det er ikke fullt utviklet på langt nær!Er vel 7 cm eller noe! Å si som ts at man da dreper et barn blir helt feil!Det skal bli et barn, men det er ikke et barn enda, det er ikke engang da et foster - det kalles på det stadie et embyro og er på 12 uker stadiumet ca 7 cm langt! Jeg mener samtidig uansett at far skal ha mer medrett til å bestemme om barnet skal bæres fram eller ei, det er like mye hans! Endret 22. juli 2008 av Prosit
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Når det er snakk om abort er dette lovlig før 12 uke. Da er livet i mor et embyro og ikke et barn Det skal bli et levende individ, men det er ikke fullt utviklet på langt nær!Er vel 7 cm eller noe! Å si som ts at man da dreper et barn blir helt feil!Det skal bli et barn, men det er ikke et barn enda, det er ikke engang da et foster - det kalles på det stadie et embyro og er på 12 uker stadiumet ca 7 cm langt! Jeg mener samtidig uansett at far skal ha mer medrett til å bestemme om barnet skal bæres fram eller ei, det er like mye hans! Hvis far vil fysisk bære det frem, så helt greit for meg. Men sånn realiteten faktisk er så er det KVINNEN som har hele jobben med å bære det fram og det er KVINNEN sitt liv som først og fremst blir påvirket. Det er noe i det at man skal ha rett til å bestemme over egen kropp.
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hvis far vil fysisk bære det frem, så helt greit for meg. Men sånn realiteten faktisk er så er det KVINNEN som har hele jobben med å bære det fram og det er KVINNEN sitt liv som først og fremst blir påvirket. Det er noe i det at man skal ha rett til å bestemme over egen kropp. Kvinnens kropp blir påvirket ja! Kvinnens liv blir vel like mye påvirket som faren til barnets liv da! Altså, fremtidige liv mener jeg nå! Kvinnen bestemmer over egen kropp-enig, men det er tross alt farens barn også, så hans ord bør også tas mer i betrakting enn det blir gjort i dagt-syns jeg!Selvom kvinnen bestemmer til syvende og sist! Edit:sleif Endret 22. juli 2008 av Prosit
jordbærsmask Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Som kvinne som vet at jeg ikke vil ha barn, syns jeg mannen bør få mer å si når det gjelder valg om abort. Vil kvinnen ikke ha barn, så er det måter å unngå å bli gravid faktisk. Da bestemmer hun i realiteten over egen kropp.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Vil bare legge til at det er ikke sak som blir diskutert i noen av trådene til denne gjesten, uavhengig av problemstilling. Det hele ender opp i det samme, uansett. Jeg for min del er møkk lei.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Når er det liv, Torbjørn? Menneskehjertet slår etter 20 dager (ca. 3 uker). Da er det vel liv, er det ikke? Kristin Halvorsen sa en gang at et foster kun er et potensielt liv. Til det vil jeg si at et barn kun er en potensiell voksen... Både barnet og fosteret er individer. (Såvel som voksne!..) Så ja, dere dreper et barn.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Grunnet gjentatte ryddinger og regelbrudd stenges tråden reglene Bolledeig (mod) Endret 22. juli 2008 av Bolledeig
Anbefalte innlegg