Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ble nylig involvert med en gutt, som jeg tidligere har hatt et realativt godt vennskap med. Vi ble begge enige om at det var bare "rotings", og flørten stod i det vie og det breie (mye fysisk/romantisk kontakt). Jeg er en slik person som liker å gjøre ting i et forhold (vennskap eller kjæreste forhold). Dette vet han veldig godt, og deler samme syn. Etter at vi fullførte samleie har kontakten dabbet litt. Jeg har vel sendt han melding to-tre ganger om påskudd til å besøke hverandre. Det tar over en time å kjøre til han så møter må avtales. I dag sa jeg i fra at jeg kom en tur, og får melding når jeg nesten er framme at han og en venn dro å møtte ei vennine. Jeg sitter bare med en litt merkelig ide om at jeg ikke var noe mer en enn flørt, selv om han har hintet på siste møte at dette kunne bli noe. Jeg tenker veldig mye på min egen opptreden fordi jeg har sendt en del meldinger til han og det er ikke alltid jeg får svar og begynner å lure på om jeg maser. Jeg har vært i et langvarig forhold og har vel problemer med å omstille meg til denne "flørten/starforhold" og lurte på om noen gutter her inne kunne si hva de liker i denne fasen? jeg ønsker ikke et svar som "snakk med han". Prat tar man når man vet hva man er
Nabodama Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Svarte han at det var greit at du kom, eller satte du deg i bilen og kjørte før du fikk svar?
Lissi Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Ja det var det første som slo meg? Om dere hadde en avtale var det utrolig dårlig gjort, og da vet du hvor dere står, dessverre.
Teriyaki Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Enig her! Mulig det ikke kom tydelig fram, men sånn jeg forstod det så sendte du bare melding og sa at nå kom du? Eller var det avtalt fra før av, men du sa likevel i fra at du nå var på vei?
Lissi Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Noe som slår meg er at han fikk hva han var ute etter...? Og mistet interessen.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Han elsker deg over alt på denne jord og krig og fred og sånt! Go girl power og monocelle hjernekraft!
Lady Fantasy Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Vi ble begge enige om at det var bare "rotings", og flørten stod i det vie og det breie (mye fysisk/romantisk kontakt). Jeg sitter bare med en litt merkelig ide om at jeg ikke var noe mer en enn flørt, selv om han har hintet på siste møte at dette kunne bli noe. Synne, jeg tillot meg å utheve et par ting i innlegget ditt. Dere ble enige begge to om at det bare var en flørt. Er det da noe rart at han oppfører seg deretter? Om det er forhold du ønsker og ikke flørt, skulle du nok vært klar på det helt fra begynnelsen... Angående overskriften: Ja, du har nok rett i at dette handler om kommunikasjon. Endret 22. juli 2008 av Lady Fantasy
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Ikke noe morro Sånn følelse fikk jeg da jeg leste det du skrev! Jeg sitter bare med en litt merkelig ide om at jeg ikke var noe mer en enn flørt, selv om han har hintet på siste møte at dette kunne bli noe. Vel, hintet han om at dette kunne bli noe før eller etter samleie? Når du skrev pr.tekstmld.at du kom - hva sa han da som svar før du dro? Når han sier til deg like før du kommer at han skal bort til ei venninne, hva tenker du da om det - vær realistisk! Ligg litt lavt i "terenget" i forhold til han. La han være den som evt.tar kontakt! IKKE mas på han! Om han, og da mener jeg HAN tar kontakt så vær "stolt" om du skjønner! La det da evt. bli med kontakten, evt mor dere ute på byen, men ikke noe mere enn det! Så får du se det ann! Prøver han seg så er det NEI!!!!Du vet hvordan har var etter forrige gang! Endret 22. juli 2008 av Prosit
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Takk for mange fine svar. Jeg er realistisk å ser at jeg mest sansynligvis var en flørt, men det er vanskelig eller utrulig fordi vi var ganske gode venner og jeg har ikke opplevd han slik. Angående den tekstmeldingen så skrev jeg den på ettermiddagen og fikk positivt svar ganske kort tid etter. Det er derfor jeg reagerte litt da jeg nesten var framme på hans nye vending. Men det som kanskje bør nevnes er at den kompisen han dro med er veldig masete og overtalende. Tenkte litt på det en av dere skrev at jeg kan jo ikke forlange kjærestestatus fordi dette er en flørt, men kan jeg ikke i det minste be om å bli behandlet med litt verdighet? Er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram (har aldri vært så usikker er ofte veldig sikker og fast). Misliker situasjonen, men skal avvente å se hva han finn på. Ulempen med dette er at jeg vet igjen at han ikke er så stor intinativ taker, men... Hvordan gjør jeg det om jeg vil bli kjæreste med han? Hvordan går jeg frem? Men skal vente på svar fra han.... Det kan ta tid. -Synne
Nabodama Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Når han visste at du var på vei, og hadde sagt ja til det, var det veldig dårlig gjort å dra ut med noen andre like før du kom fram. Han vet vel også at du må kjøre en time for å komme dit. En fyr som avlyser avtaler på denne måten, hadde ikke jeg brukt mer tid på. En behandler ikke folk sånn, rett og slett, uansett om det er en man flørter med, venn, kjæreste, kollega eller hva som helst.
Humleblomst Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Hadde jeg vært deg, eller hadde jeg vært en fornuftig og ikke forelsket deg (joda, jeg har gått gjennom lignende, og det er ikke lett å gjøre det man egentlig vet at man bør...), hadde jeg krevd litt respekt fra ham. Det vil si at jeg ville fortalt ham at jeg følte meg urettferdig behandlet når han ikke holdt avtaler, og hvis han ønsket å være venner med meg fikk han se og ta meg alvorlig. For enten du er venn, kjæreste eller flørt har han ingen rett til å behandle deg slik. Ikke engang om han hadde betalt deg, hadde han hatt lov til å avlyse i siste minutt uten en real begrunnelse. Ellers synes jeg det virker som om han har fått litt panikk, jeg. Han ser at det som er mellom dere utvikler seg, og så prøver han å sno på seg for at det ikke skal fortsette utviklingen. Om det handler om at han ikke vil være med deg, eller at han ikke har vendt seg til tanken på dere to sammen, eller at han rett og slett er redd for å binde seg med noen, det kan vel verken jeg eller du si... Men jeg tror at det beste du kan gjøre er å gi ham litt avstand. Ikke ta kontakt så ofte, og når du så tar kontakt bør du behandle ham slik dere er enig om at dere skal ha det: som venner. Jeg er ikke 100% enig i det at du ikke skal ta kontakt med ham i det heletatt, for det er en god del mennesker som synes det er vanskelig å sende den første meldingen. Men det er nok lurt å holde litt tilbake med forslag og forventninger. La ham få tid til å tenke seg om hva han faktisk vil, og hvor han vil ha deg. Og ikke minst: Fortsetter han med denne flørtegreia tror jeg du bør fortelle ham at du ikke er komfortabel med det. For det er tydelig. Du trives ikke med å ha et fysisk forhold til ham når han ikke følger det opp som en kjæreste. Så da er det lurt å si enten vennskap eller kjæreste. Det er ikke lett, men du ender nok dessverre opp med å føle deg brukt og tilsidesatt fram til du avslutter flørten. Og det er faktisk du som må beholde verdigheten selv, det er ikke han som kan gi deg den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå