Gå til innhold

Jeg klarer ikke å starte SIMS spillet mitt!

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret neandertaler
Skrevet

Ahhh, blir så oppgitt over meg selv, jeg er helt talentløs når det gjelder data!

Nå har jeg nettopp lest en tråd her inne om sims, og fikk veldig lyst til å spille det igjen!

Jeg installerte det på PCen min for 2 år siden og er vel et år siden jeg har spilt, men jeg har ikke avinstallert det og har fremdeles sims ikonet på skrivebordet.

Så har jeg puttet inn CDen, også husker jeg ikke hva jeg skal gjøre etter det :forvirra:

- jeg har trykket på sims ikonet på skrivebordet

- jeg har forsøkt å starte det ved å gå inn i "programmer"

- jeg har gått i den lille verktøylinja nederst til høyre også videre inn på "unmount all drives" (husker jeg startet det slik en gang)

Men samme beskjeden kommer opp uansett : "sjekk at sims disken er i stasjonen, velg ok og start programmet på nytt." Og uansett hva jeg gjør så kommer den beskjeden!!

Noen som kan hjelpe meg??

Nå skal det sies at CDen ikke er orginal, men brent, vet ikke om det har noe å si for å starte spillet...

Videoannonse
Annonse
Gjest Augie
Skrevet

Jeg tror ihvertfall det er sånn at du må bruke den samme cd`n som du brukte når du innstallerte spillet, har du det? Ellers har jeg ikke peiling.

Gjest forvirret neandertaler
Skrevet

Joda, jeg har samme CDen!

Jeg skjønner ikke hva som er galt....

Mener da å huske at det ikke var noe hokus pokus jeg måtte bedrive for å starte CDen da jeg spilte sist, huh..

Vurderer om jeg kanskje bør avinstallere, for så å installere igjen... Men det ender vel med at jeg ikke klarer å installere igjen heller..

Skrevet

Da du spillte Sims siste gangen, hadde du noen utvidningspakker installert, som du ikke har nå? Sims legger nemlig noe igjen i "registry" som sier hvilken Sims du hadde installert sist.

• 2 uker senere...
Skrevet

om den er brent kan den være feil. I såfall er det beste å laste ned Daemoon tools og starte filen via den. Daemoon simulerer en ekte cd.

Skrevet

Hei Igjen og takk for tips!

Jeg har akkurat de samme utvidelses pakkene som sist... men ingen av de funker, får opp samme feilen på alle!

Jeg skal forsøke å laste ned daemon tool som du sier Pittie, kanskje det hjelper!

Men skulle jo ikke være noe feil med CDen, for den virket jo fint sist gang jeg brukte den...

Gjest Nedfallsgjest
Skrevet
om den er brent kan den være feil. I såfall er det beste å laste ned Daemoon tools og starte filen via den. Daemoon simulerer en ekte cd.

Siden TS snakker om "unmount all drives" i startinnlegget sitt, tyder det vel på at hun allerede har enten daemoon tools installert, eller ett tilsvarende emulerings program?

TS, om det er daemoon tools (ikonet nede ved klokka ser ut som ett rødt lyn) du bruker, sjekk om du har skrudd på alle typer emulering, dvs safedisc, securom osv, hak av for "All options On"

Skrevet

Kan det tenkes at du har Windovs Vista ? Mye som ikke fungerer i det operativsystemet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...