Gå til innhold

md formulations continiual renewal serum

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet

nå har jeg brukt dette serumet for sensitiv hud i et par uker, og huden min er blitt verre. Flere kviser og sånne 'nupper' under huden. Og huden klør. Er dette en slags utrenskning, at huden blir bedre bare jeg bruker serumet litt til?

(og er det forresten vanlig at kvisete hud klør? det gjør min hud ofte ..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet

ooops, det heter visst Continious, ikke continiual...

Skrevet

Hejsan,

Om det är den produkten jag tror det är, innehåller den 12% AHA (alphahydroxysyra). Normalt till en väldigt sensitiv hy ska man aldrig bruka syror ifall man får eksemliknande utslag, får klåda och små nuppor i huden.

Är det glykolsyran du inte tål, hade du fått detta även om du använt en bra produkt från marini eller annat bättre märke oxå.

Hur brukar du produkten? En syra över 10% ska aldrig användas dagtid under sommarhalvåret, inte ens med solskydd på. Du får dels förändringar i cellstrukturen samt pigmentfläckar av det, utöver din reaktion.

Sedan är MD´s produkter fel sammansatta då de har en massa växtoljor och även mineraloljor i sina produkter.

Du kanske skulle må bättre av en serie från Synchroline eller testa det jag nyligen tagit upp i min blogg: Aminosyror. Finns två bra märken där, Aminogenesis och AFA.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Helt normalt, huden tilvenner seg glykolsyren :) Viktig å bruke den kun èn gang om dagen i en uke før du trapper opp til morgen og kveld.

At urenheter dukker opp når du begynner med MD produkter er ikke uvanlig, det er kun fordi urenhetene som ligger under hudoverflaten kommer opp. Huden tømmes for dritt for å si det på en mindre pen måte. Tyder bare på at det går rett vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...