Gjest missLady Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Har møtt en over internett og falt pladask, og han like så.. Har snakket mye om å møtes, men siden vi bor 10 timer unna hverandre har det blitt til at vi skal vente et halvt år på å møtes. Dette fordi han ikke ønsker et år med avstandsforhold. Jeg skal om et år flytte dit han bor for å studere.. Iallefall. Nå skal vi nå vente 6 mnd da på å møtes.. Og jeg synes allerede det er vanskelig Jeg liker han jo kjempe godt og er skikkelig betatt.. :rødme: Møtte en fyr her jeg bor, men da han skulle kysse meg, freaket jeg helt ut!! Rett og slett fordi jeg begynte å tenke på han jeg er så betatt av langt borte.. Vi har jo ingen forpliktelser ovenfor hverandre, men likevel føler jeg at jeg har det fordi jeg er betatt. Er også redd han skal finne seg ei dame der han bor før vi rekker å møte hverandre Vet rett og slett ikke om det er rett å vente 6mnd for noe som er så usikkert. Leve i sølibat for noe så usikkert.. Er det virkelig verdt det?? Vet ikke helt hva jeg vil få ut av dette, må bare få ut tankene mine, kanskje høre noen erfaringer, kommentarer?? De av venner jeg har snakket med, ber meg droppe han, men virkelig ikke så lett.... Men aldri møtt noen så fantastisk før, så vil ikke miste han heller... (Ps. Vi er ikke tenåringer, begge over 25!)
Lissi Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Ojjjj farlig farlig... Du har møtt en.. det du mener er at du har møtt en over nett som du ikke har møtt i virkeligheten? Men du har falt pladask for han? Lov meg at du ikke setter livet ditt på vent for en nettforelskelse. Jeg skal ikke kimse av dette, men du må ikke bygge opp en masse forventninger som kanskje ikke stemmer overens med virkeligheten, og sette livet ditt på hold i 6 mnd!!! Møt han nå, ha et avstandsforhold, eller gå videre med livet ditt nå, og se hva som skjer når du flytter dit.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Mye kan skje på 6 mnd, og nye følelser kan lett visne hvis de ikke blir holdt liv i. Dere bør møtes dersom dere virkelig liker hverandre. Et år med avstandsforhold går fort!
camilla* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 skjøner ikke vitsen med å vente 6 mnd med å møtes pga det er 10 timer mellom dere. Kan dere ta fly da? Tar mye kortere tid ! Greit å sjekke om kjemien er der i RL. Om det ikke gjør det så ha du ikke "kastet bort" 6 mnd på en som ikke det blir noe av. Tror du han lever i sølibat i 6 mnd før han treffer deg? har dere avtalt de? eller er det noe du legger på deg selv?
Gjest missLady Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Er vel akkurat det som er problemet mitt da.. Har ikke snakket noe om å ikke holde på med hverandre eller ikke.. Og det med "sølibat" er noe jeg ufrivilig har lagt på meg selv.. Og har jeg stått på utsiden og sett inn så ja, hadde jeg syntes det er helt sprengt å vente 6mnd på noen man ikke har møtt.. Men når jeg er midt i det er det ikke så lett Og er vel det med at han kommer vel ikke til å leve i sølibat som plager meg.. Og møtes nå er vel ikke en mulighet da det ikke er aktuelt for han, da han vet han ikke klarer 1 år med avstand... Vanskelig...
Gjest StockDama Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Dere burde definitivt møte hverandre før du "reserverer" deg selv for han.
camilla* Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Det er jo ett år med avstand uansett om dere møtes nå eller ikke.. om det ikke er slik så er det fordi han holder døren oppe for andre damer og kaller seg "singel". Sorry, sånn er det bare.
Blairwitch Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Nei, nei, nei. Prøv i det minste å få møtt han før du bruker flere tanker og drømmer på han. For alt du vet så er det noe som går helt over når dere møtes.
Gjest Oxford Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ville ikke satt livet mitt på vent for en jeg utelukkende har hatt kontakt med via internett/telefon o.l. - selv om jeg vet hvor betatt man kan bli bare ved å snakke sammen. For meg høres det litt merkelig ut at han er så bastant på å ikke ville teste ut et avstandsforhold for en stund - om han også har falt pladask.
Gjest Chrissy82 Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Helt enig! Møt han! Det kan hende dere ikke passer sammen allikevel eller ikke liker hverandre så godt som dere trodde. Dere har ikke noe å tape på å møtes! 6 mnd er veldig lenge å vente. Alt kan skje i løpet av den tiden!
Gjest missLady Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Da er det vel bare å gi opp han, da han er fast bestemt på å ikke møtes nå, da avstandsforhold for han i ett år er utelukket :gråte: Takk for svar og meninger
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Kjære vene, dere har da allerede et avstandsforhold så lenge dere faktisk liker hverandre så godt som du sier. Men; nettforelskelser er ALLTID tull. Man kan bli forelsket i hva som helst på nett. Å bli forelsket i bilder og skrevne ord er ikke ekte. Det er mulig at man kan bli litt kjent og tro at man er forelsket, men sannsynligheten for at vedkommede er like fantastisk i virkeligheten som h*n er ut fra det bildet man har dannet seg i sitt eget hode er faktisk veldig liten. Det er først når man treffes at denne nettbetattheten settes på prøve. Er man heldig liker man real life-mennesket bedre enn nettmennesket og så blir man skikkelig forelsket. Men stort sett brytes illusjonene ganske raskt når man treffes. Jeg snakker av egen erfaring og jeg har hørt mange andres historier om nettforelskelser. Jeg traff faktisk mannen min på denne måten, men jeg måtte pløye mye mark for å finne den ene juvelen blant gråsteinene. Jeg tror det ble oss fordi vi traff hverandre veldig kjapt etter å ha sagt hei på nett, slik at ingen av oss egentlig visste/trodde vi visste så mye om den andre og ikke hadde rukket å danne oss et bilde av hvordan den andre var som menneske.
MarianneE Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 skjøner ikke vitsen med å vente 6 mnd med å møtes pga det er 10 timer mellom dere. Kan dere ta fly da? Tar mye kortere tid ! Greit å sjekke om kjemien er der i RL. Om det ikke gjør det så ha du ikke "kastet bort" 6 mnd på en som ikke det blir noe av. Tror du han lever i sølibat i 6 mnd før han treffer deg? har dere avtalt de? eller er det noe du legger på deg selv? Henger meg på denne!
Gjest missLady (utlogget) Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Problemet ligger at han ikke ønsker å være i et avstandsforhold så lenge (1 år) da han har hatt dårlig erfaring med det før.. Og vil derfor vente 6mnd, slik at det "bare" er et halvt år til jeg flytter... Men må vel bare gi opp hele greia..
Jojo Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Kjære deg! Du sier at han ikke vil møtes nå før de seks månedene er gått. Lurer ikke på hvorfor? Hvorfor kan ikke se dere i virkeligheten sånn at du vet hvem du venter på. Jeg synes uansett at 6 mnd er lenge! Møt ham før det og finn ut hva som er i vente (kanskje han er Mr. Right:)) og vurder deretter hva du vil gjøre. Alltid vanskelig med avstandsforhold. Selv har jeg vært borti det. Lykke til vennen!
Gjest missLady Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Kjære deg! Du sier at han ikke vil møtes nå før de seks månedene er gått. Lurer ikke på hvorfor? Hvorfor kan ikke se dere i virkeligheten sånn at du vet hvem du venter på. Jeg synes uansett at 6 mnd er lenge! Møt ham før det og finn ut hva som er i vente (kanskje han er Mr. Right:)) og vurder deretter hva du vil gjøre. Alltid vanskelig med avstandsforhold. Selv har jeg vært borti det. Lykke til vennen! Det jeg har prøvd å få frem er at han ikke vil møtes nå.. så alternativet mitt er å vente 6mnd på å møte han, eller gi han opp.. Tanken på å gi han opp er kjipt, men slik jeg har det nå er også kjipt.. Vanskelig situasjon dette.. Men takk for alle svar!!! : )
Glitnir Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 I alle dager... Én ting er om du venter i seks måneder på en som kanskje eller kanskje ikke er den rette. Noe helt annet, som hadde fått meg til å løpe den motsatte veien (selv om det er meget enkelt å stå på utsiden og si dette), er tanken på hva som er hans motivasjon for å ikke møte deg før om et halvt år. Han sier at grunnen er at han ikke kan klare et langdistanseforhold i et år? Poenget er da, slik jeg tolker det, at han skal ha frihet til å gjøre som han vil med andre jenter i et halvt år, før han eventuelt kan bli sammen med deg. kan du leve med det? Kan du ha et seriøst forhold til ham etter den perioden og aldri tvile på hans intensjoner, og ha tillit til ham? Det kunne ikke jeg ha gjort.
skanky Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor må du ta en avgjørelse nå? Hva med å bare si OK, og så leve livet som normalt til dere evt skal møtes? Såvidt jeg har forstått så har dere ingen avtaler om sølibat eller noe. Så er det jo bare å se om interessen fremdeles er like stor når det nærmer seg, og isåfall kan dere gjennomføre det avtalte møtet og se om det kan utvikle seg. Men vi er jo skrudd sammen forskjellig i hodet alle sammen, dette er bare hva jeg hadde gjort.. og jeg tipper det hadde endt med at interessen hadde sluknet. Men du er gjerne annerledes, hvis du er så oppslukt av denne personen at du pålegger deg selv sølibat og bruker litt mer energi enn hva som er sunt på å tenke på han og dyrke forholdet over nettet, så tror jeg ikke det å vente i et halvt år er en glimrende idé.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #19 Skrevet 23. juli 2008 Virker rett og slett som han vil ha sin frihet til å gjøre som han vil, treffe andre, rote med andre dette halvåret. Hvorfor skulle han ellers sette deg "på vent"? Og så vil han ha deg i "bakhånd" da, om et halvår. Patetisk spør du meg! Jeg ville ikke ha ventet på noe slikt nei! Hvis han følte like sterkt for deg som du for han, og han hadde ærlige intensjoner med det hele, så ville han ha satt seg på første fly, og ikke latt tanken på avstandsforhold spille noen rolle i det hele tatt.
Gjest missLady Skrevet 23. juli 2008 #20 Skrevet 23. juli 2008 Vel, enten blir det vente et halvt år, eller drite i hele fyrn.. Så jeg får prøve å leve livet fram til da, og om vi fremdeles har kontakt, møtes! Bare litt vanskelig, når man har følelser. Takk for alle svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå