Gjest tyr Skrevet 27. mai 2003 #1 Del Skrevet 27. mai 2003 hei alle :D når dere møter en ny partner, synes dere det er ok å spørre om han eller hun er testet for hiv? eller er det pinlig/ hysterisk :oops: bruker pillen som eneste beskyttelse.. hilsen meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 Det var en selvfølge for meg da vi skulle slutte med kondomer. jeg er blodgiver så jeg vet jeg testes regelmessig, og jeg sa til min mann at jeg forventet at han også gjorde det. Og det sa han var selvsagt helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 27. mai 2003 #3 Del Skrevet 27. mai 2003 Vi testet oss ikke - nei. Men synes det er ok å bruke kondom til en evt. test viser seg negativ. Vær imidlertid klar over at det kan ta ni måneder før hiv påvises i blodet, slik at ventetiden kan bli temmelig lang... (Men en test er jo likevel en pekepinn...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 27. mai 2003 #4 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg fikk jeg beskjed om at det tar 3 mnd fra siste samleie til HIV kan påvises i blodet. Det er derfor ingen vits i å teste seg før 3 mnd etter siste ubeskytta samleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 28. mai 2003 #5 Del Skrevet 28. mai 2003 Selvfølgelig er det OK å spørre om en partner har blitt testet for HIV.. Det er jo tross alt et dødelig virus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. mai 2003 #6 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg ba han om det. Og han gjorde det. Selv har jeg testet meg. En gang med ubeskyttet sex kan være nok så ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2003 #7 Del Skrevet 29. mai 2003 Er det noen man bør testet seg for så er det klamydia og evt. gonore, som er mye vanligere en HIV. Det er rett som enkelte nevner her at en HIV-test er først 100% sikker 3 mnd. etter man kan ha blitt smittet. Dersom man har hatt ubeskyttet sex med ny partner bør man alltid teste seg for klamydia (man trenger ikke ha symptomer selv om man har denne infeksjonen), det er mye større sjangse å få klamydia enn HIV, hvertfall om en har hatt en norsk partner, har en hatt partner fra Thailand ol, ta selvsagt også en HIV-test da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå