Gå til innhold

Blitt singel og redd jeg føler meg ensom,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nettopp blitt singel... Som er både positivt og negativt!

Vi skilles som venner så det går greit:)

MEN, det å plutselig finne en bitteliten billig leilighet (jobbe mye mer) også bo ALENE er helt forferdelig å tenke på:(

Er vant til å ha han rundt meg 24/7 i døgnet... det kommer til å bli sinnsykt stille!!

Venninner jobber og går på skole så jeg må si jeg gruer meg til å komme hjem til tom leilighet, sove alene, se på tv alene, ingen å 'tom'snakke til engang.. bare meg å tankene mine! Åh fisjameien.. :tristbla:

Bo med ei venninne er uaktuelt, ettersom jeg blir veldig fort "lei" folk og tror jeg hadde flydd på veggen rett å slett.. :murvegg:

Noen andre i min situasjon? Frykter å bli "ensom"? Tenker på dette hver eneste dag..

(Skal studere på nett fordi de ikke har kurset mitt noen andre steder, da må jeg på vgs, som er uaktuelt! så jmye alene kommer jeg til å være)

Bli gal! :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at venninner bor en god halvtime unna så i ukedagene blir jeg mye alene:( I helgene tror jeg ikke det blir ett veldig stort problem :)

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

Hei lille venn :)

jeg er i samme situasjon som deg nesten, dvs jeg ble singel for 3 mnd siden, og jeg vil bare si til deg at det blir en vane å være alene og,etterhvert vil fu sikkert syns det er deilig å komme hjem til tom leiligeht å bare kunne være deg selv og slappe helt :) det ordner seg nok skal du se :) Kunne de vært en ide å være med noen fra job av or til i ukedagene så du ikke er alene hver kveld? :)

Skrevet

er i samme situasjon selv.. dog jeg ble singel for et år siden, da flyttet jeg sammen med ei venninne, og flyttet ikke for meg self før i mai i år ..

Det var første gang i hele mtt 27år gammle liv at jeg hadde min egen leilighet, helt alene (utenom pus da).. skummelt..

jeg syns enda det er litt rart å våkne opp alene, stillheten fyller jeg gjerne med musikk eller tv serier som jeg ser på..

og jeg har masse venner som jeg treffer ganske ofte.. men er likevel noe som mangler..

som sagt over her, er det noe man venner seg til.. noenganger tar det bare litt tid! :)

lykke til! :)

Skrevet

Men nå i disse internett tider, går det jo ann å ha et noenlunde sosialt liv, selv om man ikke kommer seg så mye ut. Nyt den tida framover, du burde ikke bekymre deg enda. For du har jo ikke prøvd det enda.

Vet godt hvordan det er å føle seg helt alene i hele verden. Flytta til Sydney, Australia, og kjente ikke et eneste menneske der, studiene jeg tok innebærte at det var ca 90 % asiater i klassen, man føler seg veldig tilsedesatt i starten og man ble en utlending på alle måter, men de var jo søte og hyggelige mot meg, så det ble ingen krise, hadde alle vært amerikanere, afrikanere eller arabere, eller nordmenn for den sags skyld tror jeg kansje jeg hadde gått under, hehe... Men i studiesituasjoner er det ganske enkelt å bli kjent med folk. De første ukene var utrolig rare, og merkelige, men det var egentlig sjelden jeg følte meg ensom, men jeg tror nok også det er lettere å være sosial uten "gode" venner i Sydney, enn det er i Norge. Faktisk, så var jeg mer sosial i et land hvor jeg ikke kjente noen, enn jeg noen gang har vært i Norge. Så tipset, er å holde seg i aktivitet, gå på kurs, vær aktiv, møt mennesker du normalt ikke ville møtt, bli god på å ta kontakt med de venninene som er tilgjengelige for å møtes, så ofte som mulig... Hvis du gjør en liten innsats selv, trenger det ikke bli så ensomt. Masse gutter som sitter rundt i verden og kjeder seg, trenger ikke gå på datesider for å ha en koselig samtale med noen på nettet.... Lykke til, det går nok bra, man må kunne stå på egne bein om man skal være et selvstendig menenske, så jeg tror det som skjer nå er veldig bra for deg. Du kommer til å vokse på det...

Skrevet

Takk for svar dere :) Det er vel en ting man venner seg til ja.... har aldro bodd alene jeg heller ...

Det er vel bare de første ukene som blir verst! Men stresser meg selv fordi jeg ikke liker å gå glipp av ting.. så sitte mye alene, blir kanskje ikke så 'avslappende' allikeveler jeg redd..

Men som sagt, håper det er en vanesak :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...