Gjest Me Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg kunne tenkt meg å studere til å bli arkitekt eller landskapsarkitekt, ulempen er at snittet er for høyt til at jeg kan komme inn på NTNU, sevilarkitekt eller UMB Landskapsarkitekt. Så er det Oslo og Bergen som har skoler som krever tidligere arbeider som må vises frem i intervju. Hvor vanskelig er det å komme inn når jeg egentlig ikke har noe arbeider å vise frem?Jeg er heller ikke super dyktig til å tegne... Krever de mye ut av disse intervjuene? Er det som oftest de som har jobbet med noe lignende før og er "drevne" som kommer inn?
vana Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg har en venn som skal studere arkitektur på AHO. Der trenger man generell studiekompentase for å komm inn, men man må gjennom en tung opptaksprøve. Kjenner en som har søkt i fire år nå uten å komme inn... (og han er flink!) Først er det oppgaver hjemme som går på tegning og konsept. Kommer man videre til runde to, er det opptaksprøver ved skolen. Da er det en dag med matteoppgaver, og en dag med tegning og konsept. Her er det umulig å komme inn hvis du ikke kan tegning fra før av... Man trenger ikke arbeider å vise til, men man må kunne perspektiv å ha en ´god strek´ Skolen er visstnok veldig bra, men man må være innstilt på å jobbe der. Ellers er det rett ut... Lykke til med hva det blir til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå