Megan Skrevet 27. mai 2003 #1 Del Skrevet 27. mai 2003 ...på torsdag. Og da er butikkene stengt. Tenkte bare jeg skulle minne folk på det- jeg glemmer slike helligdager hver gang og blir alltid like irritert på meg selv når jeg kommer tomhendt hjem fra butikken... (ps- jeg husket det ikke selv- det var nok en gang Mamma som tipset meg... :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. mai 2003 #2 Del Skrevet 27. mai 2003 er det stengt på svinesund på himmel sprett dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 27. mai 2003 #3 Del Skrevet 27. mai 2003 Megan - kjøp deg en sånn ett-arks kalender som kan henge på korketavla. Der er rød-dagene markert. Lurt Hilsen Salma - som heller aldri husker sånt av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snupperella Skrevet 27. mai 2003 #4 Del Skrevet 27. mai 2003 Neida Liv. Svinesund har åpen på himmelspretten som på alle andre dager.... Men du blir nok ikke der alene!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 27. mai 2003 Megan - kjøp deg en sånn ett-arks kalender som kan henge på korketavla. Der er rød-dagene markert. Lurt Hehe, faren er nok stor for at jeg ville glemme å se på kalenderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. mai 2003 #6 Del Skrevet 27. mai 2003 Dere må ha et missunnelsesverdig liv som kan glemme en ekstra FRIDAG!!! Slikt legger jeg merke til. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 Dere må ha et missunnelsesverdig liv som kan glemme en ekstra FRIDAG!!! Slikt legger jeg merke til. Suz *klapper for Suzy* Jeg glemmer heller aldri en fridag Men å glemme at butikkene ikke er åpne er en annen sak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 28. mai 2003 #8 Del Skrevet 28. mai 2003 [ Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya i.i. Skrevet 28. mai 2003 #9 Del Skrevet 28. mai 2003 Tusen takk!! Det hadde jeg helt glemt! :o Også jeg som skulle gå rett fra jobb og hjem til sofaen, dengang ei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #10 Del Skrevet 28. mai 2003 De som glemmer en ekstra fridag gjør det ikke fordi de nødvendigvis har et "misunnelesverdig liv", men fordi dette for dem ikke er en fridag i det hele tatt! I løpet av mine 4 år som student måtte jeg minne mine venner (jeg titter aktivt på kalender jeg) på 1. mai, pinse og himmelsprett hvert eneste år (min venninne ar FORTSATT ikke skjønt at det er noen vits med 1. mai lengre, for "det finnes jo ingen arbeidere lengre". Ifølge henne er "arbeidere" de som jobber på fabrikker, eller noe slikt, og slike finnes ikke lengre. Nemlig. (ehh, jeg PRØVDE å få henne til å forstå at det finnes mange som er "arbeidere" uten å være åp fabrikker, og at der fortsatt finnes frabrikker, men dette hadde den blåfargede advokatdattera ingen forståelse for. ) Som student ser man nemlig på disse røde dagene som nettopp DAGER BUTIKKEN ER STENGT, for selv leser man akkurat like mye, uansett om kalenderen viser at dagen er rød. Disse fridagene ligger jo i eksamensperioden alle sammen Men, i år som jeg ikke er student mer, så er det en FRIDAG, og det gleder meg veldig, og jeg nyter alle disse koselige fridagene som jeg ikke har hatt på 4 år. Forøvrig har jeg handla inn alt jeg skal, for i motsetning til da jeg bodde der Megan bor, og handla på vei hjem hver eneste dag, så har jeg nå vanen med å handle hver lørdag, og hande for hele uka, og da var en rød himmelsprettdag iberegnet mine planer ja Vi har dobbelsjekka at vi har det vi trenger til i morgen, så nå kan vi bare nyte fridagen til det fulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. mai 2003 #11 Del Skrevet 28. mai 2003 Vil dere høre noe rart? Jeg har hatt fri i hele dag. Sambo kom hjem klokka 15.00. Vi bor 200 meter unna Rimi. Vi har nesten tomt kjøleskap. Noen som tror at vi har klart å handle? NOPE! Ingen gidder å handle. Jeg har en visdomstann som går meg på nervene og sambo har vondt i halsen. Så i dag blir det ingen middag og i morgen bestiller vi pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. mai 2003 #12 Del Skrevet 28. mai 2003 Uffameg med tannen din da, Lea... Vi har heller ikke handlet særlig mye - dessuten er det meldt regn i morgen - og ingen storlagen picknic var planlagt likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 28. mai 2003 #13 Del Skrevet 28. mai 2003 Det er jo bare snakk om EN dag......ikke en uke eller whatever. Folk hamstrer som om de forventer at butikkene aldri åpner igjen... Sinnsykt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #14 Del Skrevet 28. mai 2003 Hehe. Vel, i morgen skal vi ha kjøttkaker til middag vi. Kjøttdeigen ligger i kjøleskapet, der er også gulrøtter og tyttebærsyltetøy. Poteter er også innkjøpt for anledningen (vi spiser ikke poteter hver uke nei....) og krydder står iskapet, vi har også melange og mel til å lage bruninf for å lage saus, så alt ialt, så har vi alt vi trenger. Ikke noe av dette er innkjøpt i dag da, men potetene kom i går fordi ejg gemte å føre dem på lista ejg ga min kjære på lørdag. Vel, mat må man ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #15 Del Skrevet 28. mai 2003 Anafugia: hamstring er bare dumt i så måte (men mange tar jo faktsik langhelg og reiser kanskje bort, da må de jo handle for hele helga da. Mine foreldre reiser åp campingvogna i kveld, og da har de jo kjøpt inn det de trenger til de kommer tilbake, uten at jeg kaller det unødvendig hamstring) Men, man må jo ha brød og melk og noe til middag, selv om det bare er en dag. For oss som er(VAR) vant til å hansle alt slikt den dagen man trenger det (og ikke minst, for dem som har eksmen dagen etter en slik fridag, og alltid skaffer eksamenssjokoladen iste dagen for å ikke spise den opp) så er en liten dag faktisk litt avgjørende likevel. Nemlig, jeg liker ikek åvåkne til en deilig fridag og oppdage at vi ikke har melk til frokosten min, og knapt med brød, ikke noe pålegg, og middagen blir ikke fullstendig, fordi ingen hadde tenkt på tyttebær eller gulrot.... Det ødelegger fridagen på en måte.... Jaja.. det er fri i morgen, jeg skal sove lenge, og ikke gå på jobb. Jeg gjentar for emg selv "ikke gå på jobb" !!!! Jeg nyter følelsen. (for jobben min har kanskje de fleste fått med seg, den liker jeg ikke nevneverdig godt, og mine kolleger liker jeg egentlig stort sett generelt enda mindre....) Jepp, jeg skal ikke på jobb i morgen, for i morgen er det den deilige kristi himmelfartsdag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 28. mai 2003 #16 Del Skrevet 28. mai 2003 I morra skal jeg sove, lese litt, steke pannekaker (nå har striken lengta lenge nok), lese, gå en liten tur.. Tja. Litt tv-titting og data-styr blir det vel også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. mai 2003 #17 Del Skrevet 28. mai 2003 I dag hadde IKEA en annonse i Dagbladet hvor de opplyser at åpningstidene på hverdager (I Oslo) er fra 10 - 21. Kl. 18.00 da gubben endelig hadde kommet hjem med bilen hadde de stengt Hallo, det er IMORGEN det er helligdag. Det betyr at jeg ikke får gjort mye av det jeg hadde tenkt å gjøre i morgen fordi jeg ikke har det jeg skal bruke. Håper den annonsen var kjempedyr :evil: Når ble det praksis at butikkene stenger tidlig dagen før en helligdag? (Bortsett fra onsdag før påske). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #18 Del Skrevet 28. mai 2003 Ja, dag før helligdag er det normalt (om ikke påbudt?) med "lørdagsåpningstider". Jepp, jeg trur det er påbudt, i alle fall er det HELT vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 28. mai 2003 #19 Del Skrevet 28. mai 2003 Det er ikke påbudt i dag i alle fall. Jeg var og shoppa 19.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mai 2003 #20 Del Skrevet 28. mai 2003 Det er jo bare snakk om EN dag......ikke en uke eller whatever. Folk hamstrer som om de forventer at butikkene aldri åpner igjen... Sinnsykt! Ja, der sa du det!! Folk får nesten panikk fordi butikken holder stengt en dag, jo! Jeg var i butikken i 17-tida idag, og det var meter på meter med kø. Folk hadde til og med helt fulle vogner!! Nåvel....det kan jo godt hende at folk handler for og reise på hytta i helga, hva vet vel jeg? Men, det er sant som Anafugia sier, folk handler som om butikken aldri skulle hatt åpna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå