Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg betalte en kredittkort regning før jeg fikk regningen. Minste beløpet å betale var på 1020 kr. Jeg betalte 1000 kr (trodde dette holdt) Hva skjer da?
Gjest Snart 42 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Da får du vel rente på de 20,- du betalte for lite (+ evt. resten av beløpet regningen var på). Men kan du ikke bare betale inn 20,- ekstra da?
Kptpower Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg betalte en kredittkort regning før jeg fikk regningen. Minste beløpet å betale var på 1020 kr. Jeg betalte 1000 kr (trodde dette holdt) Hva skjer da? Siden dette er et kredittkort er nok systemet ganske automatisk. Tipper du får 20 kr ekstra på neste regning
Humleblomst Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Nå har jeg ikke erfaring med dette på kredittkortregninger med minstebeløp, men jeg har betalt noen kroner for lite på en "vanlig" regning. Og da la de det bare til på neste regning, uten noe mer styr enn det. Regner med at de fleste bedrifter ser på slikt som menneskelige småfeil, og gjør ikke noe særlig ut av det i kundeservicens navn.
Gyda Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Har opplevd å få purring og purregebyr når jeg har betalt noen kroner for lite. Så enten får du vel det, eller så blir det bare tilsvarende mer å betale neste mnd.
Gjest Snart 42 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 For kredittkort er det vanlig at hvis man betaler innen fristen så slipper man renter - de fleste har inntil 30-45 dagers bet.frist før renter påløper. Velger man å ikke betale innen fristen - enten hele eller deler av beløpet - så påløper det renter av det man ikke betaler. Som regel (les: alltid!) en ganske høy rente så det er ikke akkurat noe sjakktrekk å drøye betaling av kredittkortgjeld hvis man har mulighet til å betale før renter påløper. Ikke at 20,- kr. utgjør det store skredet av renter akkurat, men spørsmålet var jo forsåvidt "hva skjer"...
Yummy_Mummy Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Hvis ikke kortet sperres da når ikke du har betalt minimumbeløpet? Du får sjekke i vilkårene til banken din, det står sikkert noe der.
Gjest Magica de Spell Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 De 20 kr kan du (sannsynligvis) bare betale inn ved å legge inn en ny regning til forfall på 20 kr og bruke samme KID-nr som på originalfakturaen. Om du ikke har KID-nr til den fakturaen, så kan man ofte bare bruke et gammelt KID-nr. Om du er usikker er det jo bare å ta en telefon til kortholderselskapet. Jeg deler ofte opp kredittkortregningene mine i flere småregninger, og legger dem til forfall samme dag. Det kan være fordi noe av kredittkortbruken er relatert til jobbreiser mens annet er av privat karakter. Bruker da samme KID-nummer på alle regningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå