Gå til innhold

Gummistøvler


Gjest g25

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på noen ting.

Det mest generelle uttrykket er jo gummistøvler (evt bare støvler), men hva er egentlig slagstøvler? og seilerstøvler? tenker på forskjeller og hvilke type det er.

og dette er jo et kvinneforum. Hvorfor liker dere jenter å gå i gummistøvler? Virker som dere er mer opptatt av å gå i det en menn. Er det kun pga mote? Synes dere det er behagelig og ser bra ut? Synes det er litt sånn ubehagelig å gå med støvler, spesielt på mer eller mindre tørre veier. Greit nok ute i skogen. Etter det jeg husker var det ikke så populært å gå i støvler på barneskolen, var liksom ikke tøft. Men er jo kanskje praktisk, selv om det finnes mange sko med Goretex som holder deg tørr.

Og hva slags stølver liker dere å gå i, lange eller korte? Og jeg ser jenter som går med støvler når det sol og fint vær, må jo være grisevarmt! Åssen liker dere de gamle klassiske hvite (evt sorte) Viking Kadett støvlene? Å brette ned kanten, var det bare pga det skulle være tøft?

Av en eller annen grunn synes jeg mange jenter ser bra ut/"sexy" med gummistøvler, vet ikke helt hvorfor. Kanskje fordi jenta er utrulig fin fra før av, så da har det ikke så mye å si hva hu går med... Men liker ikke de veldig korte, ser nesten ut som vanlige sko. Heller de høye, retro, feks Vikign eller Hunter, er litt stilige. også med noen fine jeans oppi.

Men bruker dere bare de "motestøvlene" i byen, eller bruker dere de hvis dere er i skogen med gjørme og myr? Eller er det kun moteplagg i bybildet?

Hvorfor er det så at det er mest jenter som går med støvler i byen, ser knapt noen gutter. Finnes det noe for gutta, og i tilfelle hva slags stølver ser bra ut på gutter? Eller er det akkurat det samme?

Mange spm og greier. Fint å fått noe svar og noen diskusjoner om hva dere tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker i grunnen ikke så mye på gummistøvler. De holder meg tørre på beina når det plaskregner, eller hvis jeg skal vasse i myr. That's it for me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest støveldans

Jeg var på Øyafestivalen nå, og i skittværet var det mest praktisk med støvler. Jeg hadde på meg røde hunterstøvler med trange levisjeans oppi, og en satengbluse under regnfrakken marimekkoregnfrakken. Praktisk festivalantrekk. Da jeg skulle på do, hadde jeg en ekkel opplevelse. En fyr som tydeligvis tente på meg fulgte etter meg, og da jeg satt på do, oppdaget jeg for sent at det var boret et hull i veggen. Jeg sendte melding til venninna mi som ventet utenfor at hun skulle gå rundt doene og se etter om det sto noen der. Der sto fyren, hun tok bilde av ham med mobilen og han ble så forfjamset at han løp sin vei. Imidlertid mistet han mobilen sin i farta, og da så vi at han hadde tatt bilder av meg i løpet av dagen, ikke av ansiktet, men av mine trange jeans, gummistøvler og silkeblusen (jeg hadde tatt av meg marimekkofrakken mellom to regnbyger). En skikkelig ekling. Tenk å ta bilder av mine klær sånn. Ekle fyren. Han har sikkert noen fetisjer på satengbluser, trange jeans og gummistøvler. Det var godt at jeg ikke rakk å ta av meg buksa på do. Da hadde han sett nylonstrømpene mine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Øyafestivalen nå, og i skittværet var det mest praktisk med støvler. Jeg hadde på meg røde hunterstøvler med trange levisjeans oppi, og en satengbluse under regnfrakken marimekkoregnfrakken. Praktisk festivalantrekk. Da jeg skulle på do, hadde jeg en ekkel opplevelse. En fyr som tydeligvis tente på meg fulgte etter meg, og da jeg satt på do, oppdaget jeg for sent at det var boret et hull i veggen. Jeg sendte melding til venninna mi som ventet utenfor at hun skulle gå rundt doene og se etter om det sto noen der. Der sto fyren, hun tok bilde av ham med mobilen og han ble så forfjamset at han løp sin vei. Imidlertid mistet han mobilen sin i farta, og da så vi at han hadde tatt bilder av meg i løpet av dagen, ikke av ansiktet, men av mine trange jeans, gummistøvler og silkeblusen (jeg hadde tatt av meg marimekkofrakken mellom to regnbyger). En skikkelig ekling. Tenk å ta bilder av mine klær sånn. Ekle fyren. Han har sikkert noen fetisjer på satengbluser, trange jeans og gummistøvler. Det var godt at jeg ikke rakk å ta av meg buksa på do. Da hadde han sett nylonstrømpene mine også.

Kanskje det var TS? Han ser også ut til å være en som liker støvler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg sitter og kjeder meg en mandagskveld, skal jeg gi deg svar selv om det er et kjedelig tema :popcorn:

Jeg liker å gå med støvler, men synes det bare ser dumt ut når det er pent vær. Gore tex sko er styggere enn støvler i mitt hode. Også bytter jeg som regel til innesko de dagene jeg har penere klær enn dongeri.

Årsaker:

1. Jeg synes det ser ok ut sammen med dongeri

2. Behagelig (har kjøpt en str for stor for å kunne bruke store ullsokker i)

3. Praktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest støveldans
Kanskje det var TS? Han ser også ut til å være en som liker støvler :fnise:

I alle fall vet vi jo hvem han er nå, siden vi har telefonen hans. Det var også bilde av andre jenter i tilsvarende klesplagg som jeg hadde. Han skal anmeldes. :sjarmor::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg var på Øyafestivalen nå, og i skittværet var det mest praktisk med støvler. Jeg hadde på meg røde hunterstøvler med trange levisjeans oppi, og en satengbluse under regnfrakken marimekkoregnfrakken. Praktisk festivalantrekk. Da jeg skulle på do, hadde jeg en ekkel opplevelse. En fyr som tydeligvis tente på meg fulgte etter meg, og da jeg satt på do, oppdaget jeg for sent at det var boret et hull i veggen. Jeg sendte melding til venninna mi som ventet utenfor at hun skulle gå rundt doene og se etter om det sto noen der. Der sto fyren, hun tok bilde av ham med mobilen og han ble så forfjamset at han løp sin vei. Imidlertid mistet han mobilen sin i farta, og da så vi at han hadde tatt bilder av meg i løpet av dagen, ikke av ansiktet, men av mine trange jeans, gummistøvler og silkeblusen (jeg hadde tatt av meg marimekkofrakken mellom to regnbyger). En skikkelig ekling. Tenk å ta bilder av mine klær sånn. Ekle fyren. Han har sikkert noen fetisjer på satengbluser, trange jeans og gummistøvler. Det var godt at jeg ikke rakk å ta av meg buksa på do. Da hadde han sett nylonstrømpene mine også.

Trange levisjeans er jo sexy da... det er vel en grunn til at du går med de, for å vise deg litt :-) Er jo stilige de røde hunterstøvlene også og med jeans oppi, så du sikkert bra ut. Men seff er jo etter min mening fjeset, spesielt smilet som teller.

At han hadde bare tatt bilder av klærna dine høres små sykt ut, godt dere fikk tatt han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som jenter er "flinker" til å bruke gummistøvler, altså de bruker mer støvler enn gutter når det er regnvær. Det er i hvertfall flere jenter så går med støvler nå enn for noen år tilbake. Da var det ut, sånn som noen sikkert synes nå også, men kommer sikkert også av at det er litt mer utvalg av farger og design. Men går jenter med det KUN pga mote eller er det av praktiske grunner. og er det kun i bybilde jenter går mer med støvler (enn ute i skogen)...?

Ute i skogen er det vel litt flere gutter som også går med støvler, men har også intrykk av det er flere jenter der også. Tenker jenter mer praktisk da og driter i om det er "ut" å gå i støvler?

Jeg synes det ikke er samme utvalget for gutter, men det hadde vel ikke slått an uansett. Goretex sko holder lenge i byen i hvertfall og fjellstøvler for fjellturer/skogen. Men er det noe støvler som dere jenter liker bedre på gutter enn andre, eller er det ikke noe fint med støvler hos gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...