Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 hva er billig å shoppe i praha????
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 hva er billig å shoppe i praha???? Krystall
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Og du bør ikke dra hjem fra Praha uten en lekker marionettedukke i bagasjen. Styr unna turistsjappene som selger billige dukker i bøtter og spann. Sånne dukker kan være fine gaver til barn som skal få sin første marionette til å leke seg med (greit med noe som ikke er veldig verdifullt sånn at barna kan leke fritt med den). Men til en voksen som vil ha en marionette til pynt er det greit å oppsøke en av de skikkelig gode butikkene. Finnes også noen gode på markeder. Jeg husker spesielt en butikk. Har ikke adresse eller navn, men skal prøve å beskrive hvordan du finner den: Når du er i "sentrum" av Praha (gamlebyen, der du finner den berømte klokka osv) og går derfra til Karlsbroa, vil du finne butikken på venstre side av broa, omtrent under broa. (Gå til venstre, og så nedover mot elva) Her lager de marionettedukker i butikken, og har mange eksklusive og flotte dukker til salgs. De er ikke veldig billige, men verdt hvert øre! Ellers er det meste billigere i Praha enn vi er vant til. Jeg har ikke vært der på 3-4 år. Men sist jeg var der var kronekursen omtrent sånn at vi delte prisen i den tsjekkiske korunaen med fire, så fikk vi vite hva det var i norske kroner. Og likevel var prisen i koruna veldig lik prisen i kroner. Hm, kronglete forklart! For å gi et eksempel: Jeg kjøpte en vare til 200 koruna. Samme vare ville kostet 200 kroner i Norge. Beløpet høres likt ut, men i omregnet kostet jo varen i Praha bare 50 kroner. Hm, jeg forstår hva jeg mener. Stjerner i margen til andre som forstår hva jeg mener!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 1000 takk for tips! Flere mottaes med takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå