Noorgie Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Kom nylig i diskusjon med ei venninne som bor i Tyskland at der er det sett på som unormalt at menn ikke barberer seg under armene. Hun mente rett og slett at hår under armene på mannfolk var direkte turnoff! Dette syntes jeg hørtes veldig pussig ut, må nok innrømme at tanken på å glattbarbere meg ikke har fallt meg inn. Hva mener dere da, synes dere at vi med "normal" hårvekst under armene er motbydelige, eller? :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Kroppshår på menn er absolutt ikke motbydelig. Dere kan gjerne stusse litt under armene og i skrittet så dere ikke er så langhårede - men menn skal ha noe hår, synes jeg
Wildy Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Har aldri tenkt over det engang! Tror nesten jeg hadde stusset mere om jeg møtte en mann som hadde barbert seg under armene..... Klart, om det er enormt langt og veldig mye hår kan det nok bli i meste laget. Men har aldri sett en mann med en halvmeter lange hår under armene, så det er neppe et utbredt problem.
Gjest Magica de Spell Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Menn som er glattbarbert under armene er rett og slett turn-off for meg. Stussing er ok, skjønner at noen synes det er upraktisk (eller noe sånt) å ha massevis av hår under armene.
K.A. Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kom nylig i diskusjon med ei venninne som bor i Tyskland at der er det sett på som unormalt at menn ikke barberer seg under armene. Hun var ikke tyrkisk, tilfeldigvis? Jeg har en tyrkisk venninne i Tyskland som har det samme synet, og hun sier det er vanlig i Tyrkia (og middelhavsland generelt) for mannfolk å barbere armhulene. Selv er jeg et barn av min egen kultur, og synes derfor armhule-barbering er feminint - og ville derfor aldri gjøre det.
Noorgie Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2008 Hun var ikke tyrkisk, tilfeldigvis? Jeg har en tyrkisk venninne i Tyskland som har det samme synet, og hun sier det er vanlig i Tyrkia (og middelhavsland generelt) for mannfolk å barbere armhulene. Selv er jeg et barn av min egen kultur, og synes derfor armhule-barbering er feminint - og ville derfor aldri gjøre det. Nei, hun er norsk, men har bodd i Tyskland i mange år. Jeg hadde nok ikke følt meg særlig maskulin, heller det motsatte hvis jeg hadde vært hårløs der..... :kaffe:
K.A. Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Nei, hun er norsk, men har bodd i Tyskland i mange år. Jeg hadde nok ikke følt meg særlig maskulin, heller det motsatte hvis jeg hadde vært hårløs der..... :kaffe: Det var da merkelige greier. Det er da slett ikke vanlig i Tyskland å barbere seg under armene, med mindre man kommer fra varmere strøk som nettopp Tyrkia.
Gjest StockDama Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Vel, om menn syns det er mindre pent med damer som ikke barberer armhulene, så er det vel greit om kvinner syns det er mindre pent med menn som ikke gjør det. Folk foretrekker så mye rart..så hvorfor ikke =D edit: merkelig formulering Endret 21. juli 2008 av StockDama
Lise_ Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Jeg synes menn skal se ut som menn. Og de kan ha masse hår for min del, bare ikke et ullteppe på ryggen
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Kjæresten min barberte seg under armene før! Han er klin norsk. Han gjør det ikke nå lengre da, da jeg hadde gjort det klart for ham at etter MIN mening så kunne han like godt tatt leggene også, dersom han skulle fortsette å ta det under armene, for jeg synes det er veldig feminint og lite turn-on. Han gjør det ikke nå lengre, vil jo være litt mandig og tøff for kjæresten sin^^ Problemet nå er at han ikke bruker deodorant:S Ikke det at han lukter noe særlig da, men han har skikkelig rare og for meg VELDIG uhygeniske vaner... Som jeg hele tiden kommenterer... Hadde en kompis som barberte seg under armene også. Han var portugiser. Og hadde en rar besettelse av Patrick Swayse(eller hva han nå heter)
angeleyes Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 For min egen del foretrekker jeg menn som ikke barberer seg under armene.
Gjest Eline Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Kom nylig i diskusjon med ei venninne som bor i Tyskland at der er det sett på som unormalt at menn ikke barberer seg under armene. Hun mente rett og slett at hår under armene på mannfolk var direkte turnoff! Dette syntes jeg hørtes veldig pussig ut, må nok innrømme at tanken på å glattbarbere meg ikke har fallt meg inn. Hva mener dere da, synes dere at vi med "normal" hårvekst under armene er motbydelige, eller? :kaffe: Ja, jeg er enig med din "venninne". Jeg synes det er motbydelig, turn off og uappetittelig med hår under armene på menn (og kvinner). Om tyske menn barberer seg under armene så synes jeg det høres helt flott ut! Dere nordmenn burde i tillegg lære dere og studde håret nedentil...det er ikke sjarmerende med jungelhår.
FangeLiv Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Jeg synes det er så eksepsjonelt rart at folk skal mene så mye om kroppshår. Selv synes jeg det er helt fint med menn som har hår under armene. Og jeg synes også (tro det eller ei) det er fint på damer også. Det ser rett og slett ut som voksne mennesker. Har respekt for andres meninger og også for kulturforskjeller, men synes likevel at det er fryktelig rart...
Gjest Chrissy82 Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Det er jo helt naturlig at menn har hår under armene.. jeg har en kjæreste som barberer seg under armene av og til.. jeg ser ingen grunn til at han skal gjøre det og har sagt det til han. Men han velger det selv.
Sans Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 He he he Jaja, hun om det. Hver sin lyst! Min kjære er nok over gjennomsnittet hårete, men jeg liker ham "allikevel". Men jeg liker jo faktisk hårete menn, da! Som sagt; hver sin lyst. For meg er det turnoff med barbering av kroppshår hos menn generelt - kan godt stusse litt nedentil fra tid til annen, men brystkasse, armhuler, rygg... Bare la det gro. Jeg liker at menn er naturlige, jeg.
Ethereal Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Kjæresten til en venninne av meg fortalte at xen hans barberte han under armene, fordi hun hatet kroppshår. Hans nåværende kjæreste syns derimot kroppshår er fint og flott. Det kommer litt an på person til person.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Er ikke noe fan av helt glatt, men stussing: ja takk. Akkurat som man bør gjøre på hodet og nedentil.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #19 Skrevet 23. juli 2008 Det er jo helt naturlig at menn har hår under armene.. jeg har en kjæreste som barberer seg under armene av og til.. jeg ser ingen grunn til at han skal gjøre det og har sagt det til han. Men han velger det selv. Newsflash: det er helt naturlig at kvinner har hår under armene. Hvorfor skal kvinner bruke tid og penger på å fjerne noe ved kroppen som er naturlig, for å være fullt ut kvinne (feminin)? Mens menn aksepteres som er er? Er det bare fordi vi tenner på å maksimere forskjeller mellom menn og kvinner? Selv om dette går på bekostning av det som er naturlig ved kvinnekroppen? Synes dette er svært uheldig. Jeg har testa ut å gå ubarbert under armen og på leggene. Fikk himling med øynene fra menn og kvinner. Ble tisket og hvisket. Ganske utrolig, hva?
K.A. Skrevet 23. juli 2008 #20 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Newsflash: det er helt naturlig at kvinner har hår under armene. Hvorfor skal kvinner bruke tid og penger på å fjerne noe ved kroppen som er naturlig, for å være fullt ut kvinne (feminin)? Mens menn aksepteres som er er? Er det bare fordi vi tenner på å maksimere forskjeller mellom menn og kvinner? Selv om dette går på bekostning av det som er naturlig ved kvinnekroppen? Det er nå en gang slik kulturen vår har utviklet seg. I vikingtiden var det vanlig for menn å sminke seg, men tidene forandrer seg. Og menn godtas da slett ikke som de er, de heller. Menn har sitt mannsideal å følge, og menn som kler og ter seg feminint opplever nok mer hvisking og tisking enn kvinner som kler og ter seg maskulint. Dessuten er det en annen ting som har vært svært så viktig i vår kultur opp igjennom tidene: ansiktshår. Hva moten er varierer jo selvfølgelig, men det har ofte vært betraktet som direkte usexy å ha skjegg - selv om det også er helt naturlig. Men skulle hensikten her være å utjevne forskjellene mellom kvinner og menn? Selvfølgelig ikke. Hår-preferanser har ikke noe med kjønnsforskjeller å gjøre - det er bare hår-preferanser. Endret 23. juli 2008 av K.A.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå